2020-03-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Den här tråden vill jag specefikt ska handla om när ni tycker att börsen generellt eller enskillda bolag blivit så billiga att det är läge att gå in:

A för längre sikt +6 månader
B swingtrade

Kort och gott är frågan;

När ni köper vad och med vilken horisont?

Jag vet att det finns andra trådar om corona och börsen men jag inbillar mig att många ser den uppkommna situationen som ett bra läge och att det är motiverat att ha en tråd helt vigd till att diskutera tidpunkt.
Tidpunkten man bör gå in beror helt på virusets utveckling. När utvecklingen vänder så vänder börsen
Citera
2020-03-09, 19:04
Bannlyst
När fan ska det sluta rasa. Det här börjar bli riktigt jävla sjukt.
Citera
2020-03-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skremseltaktik
När fan ska det sluta rasa. Det här börjar bli riktigt jävla sjukt.

Det är så här i börsfall.

Kika på OMX historiskt så ser du att det är så här det funkar. Det faller snabbt och återhämtar sig långsammare.
Citera
2020-03-09, 20:53
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalconcrete
Har kikat lite på Sandvik också. Köpte lite Lundin Petroleum men de har gått ner några kronor efter mitt köp så jag förväntar mig ytterligare ras innan jag köper mer.

Dessvärre har jag ändrat uppfattning om Lupe. Räknade inte med nåt priskrig när jag skrev inlägget...
Sandvik kanske jag köper igen när/om det går under 130:-
Citera
2020-03-09, 20:55
Medlem
Swe1227s avatar
Köper varje dag! Nästan. Eller jag borde...
Citera
2020-03-09, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det är så här i börsfall.

Kika på OMX historiskt så ser du att det är så här det funkar. Det faller snabbt och återhämtar sig långsammare.
Jag låg kort från 13610 till 11400 och gjorde en bra hacka, långade idag vid dagshögsta och trodde upp. Får bara hoppas att skiten rekylerar.
Citera
2020-03-09, 21:38
Medlem
Köpte lite Ovintiv Inc (efter 65% ras idag) som tidigare hette Encana Corp. Har tidigare en liten post och betalade runt en tiondel av vad jag köpte för i Oktober förra året Med lite menar jag för omkring 300 kr Rundade av mitt tidigare innehav till hela börsposter. Olja har inte varit den mest lyckosamma branschen i år...

Gissningsvis lite tidigt att gå in och botten-fiska. Bör få ungefär 5 kr i utdelning på de nya aktierna nu på fredag. Kunde vara värre antar jag.

Sjunker det i morgon också tänker jag köpa mer. De bör ju inte kursa (tror jag) innan utdelningen på fredag
Senast redigerad av FBerntsson 2020-03-09 kl. 21:57.
Citera
2020-03-10, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Den här tråden vill jag specefikt ska handla om när ni tycker att börsen generellt eller enskillda bolag blivit så billiga att det är läge att gå in:

A för längre sikt +6 månader
B swingtrade

Kort och gott är frågan;

När ni köper vad och med vilken horisont?

Jag vet att det finns andra trådar om corona och börsen men jag inbillar mig att många ser den uppkommna situationen som ett bra läge och att det är motiverat att ha en tråd helt vigd till att diskutera tidpunkt.
Tidpunkten man bör gå in beror helt på virusets utveckling. När utvecklingen vänder så vänder börsen
Citera
2020-03-10, 06:44
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Det är alldeles för tidigt. Obligationsmarknaden måste lugna sig först.
Citera
2020-03-10, 07:15
Medlem
Det är dags att köpa ordentligt redan nu men svängningar upp och eller ned kan du aldrig veta. I grunden är makro bra och när oron lagt sig blir det katapult effekt uppåt. Företagen är urstarka och USA s arbetslöshets och industri tillväxt var urstark och snart kommer börsen värdera och gå på det.
Citera
2020-03-10, 07:58
Medlem
Puffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
”Sitt lugn i båten”, jag är så ruskigt trött på den frasen. Har använts från dag ett och det håller på än.
Är det okey att lämna båten när den sjunkit under ytan?
Dravel och floskler råder. Sätt in er i problematiken och avgör själva, var inte så bekväma.

Visst det är ett uttjatat uttryck men beskriver ändå bra hur jag resonerar
Citera
2020-03-10, 08:04
Medlem
Puffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Crash and burn säger jag bara.

Det finns i nuläget ingen som vet hur det här spelar ut, det finns indikationer på att det inte blir lika transient som jag trodde först. Om det nu spiller över på riktigt på realekonomin väntar en L-formas kurva, gör det inte det kommer det förstås bli ett U - men varför chansa innan man vet mer?

Crash and burn 😁
Nja i mina ögon ser det ut som Corona lugnat ner sig i Kina och Sydkorea.
De flesta företag har skrivit ner sina vinster med ca 10%.
Jag tror mer på att jag kommer ångra mig om jag inte köper nu i slutet av veckan.
Fast med facit i hand gör det mig heller inte mycket i långa loppet om jag förlorar det jag har på börsen nu då jag har ett väldigt stort arv i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in