2020-03-16, 09:10
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Om 25 minuter smäller det! Fan, önskar att man vågat vara mer likvid tidigare, nu är det c.a. 60% aktier och aktierelaterade fonder i portföljen. Sen är det så svårt att hålla i sina likvida medel, för man vill ju så gärna köpa i varje dip/krasch...

Håller med så klart! Satan vilka köplägen!
Citera
2020-03-16, 09:11
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Om 25 minuter smäller det! Fan, önskar att man vågat vara mer likvid tidigare, nu är det c.a. 60% aktier och aktierelaterade fonder i portföljen. Sen är det så svårt att hålla i sina likvida medel, för man vill ju så gärna köpa i varje dip/krasch...

Så jäkla nöjd att jag sålde av runt jul förutom någon räntefond som jag nyss sålde, allt utan nergång. Sitter och väntar på lagom läge att sakta fasa in pengarna i omgångar i stabila bolag till fyndpriser nu
Citera
2020-03-16, 09:27
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Självfallet kommer det bli blodröda siffror vid öppning, för att stabiliseras något under dagen.
Måndagen kommer både inledas och avslutas med röda siffror.

Du hade rätt om röda siffror inledningsvis. Inte blodrött kanske.. men rött iaf. Grattis!

Nu ska det swingas lite!
Citera
2020-03-16, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Du hade rätt om röda siffror inledningsvis. Inte blodrött kanske.. men rött iaf. Grattis!

Nu ska det swingas lite!

Inte blodrött?? OMXPI ner 7.5%... nu 8%...
Citera
2020-03-16, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
tyvärr är detta bara början, ingen botten innan ca -80% från topp.

.
Citera
2020-03-16, 09:43
Medlem
VincHeees avatar
Man är så skadad efter gångna veckor så jag kontrar med... -jag har sätt värre!
Citera
2020-03-16, 09:43
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet

Ja, ok. Satt och kollade på Swedbank just då som låg 2% ner vid tillfället. Men du har rätt. Nu är det blodrödare.
Citera
2020-03-16, 09:48
Medlem
Skillys avatar
Det svåra just nu är att stå emot frestelsen att swingtrada på högre volymer! Satan vad det kliar...
Citera
2020-03-16, 09:50
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spalkin
Så jäkla nöjd att jag sålde av runt jul förutom någon räntefond som jag nyss sålde, allt utan nergång. Sitter och väntar på lagom läge att sakta fasa in pengarna i omgångar i stabila bolag till fyndpriser nu

Grattis kan jag bara säga! Jag tröstar mig med att jag har låga utgifter framöver och en garanterad inkomst, så de likvida medlen fylls på i hyfsad takt.

Fasar in pengarna nu i varje ras. Kan inte månadsspara, utan dagssparar istället Det låga courtaget kör det möjligt att köpa på sig för nå hundralappar per dag, 1-2 tusen i veckan. Blir även lite hundralappar här och var på olika fonder som är tänkta att prisa in aktier jag ej riktigt når/måste betala dyrt för i utlandet (jo fondavgifter jag vet, men bekvämt ändå).

Planen är att hålla den takten någorlunda stabil i minst fyra månader. Har dock även fysiskt silver ifall världsekonomin sackar ihop helt. Då är ju dock ens nuvarande sparande som ung vuxen det kanske minsta problemet man har
Citera
2020-03-16, 09:54
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Jag säger inte att börsen för alltid ska upp. Mitt största innehav är i fysiskt guld just för att vårt nuvarande system är åt helvete. Men lite måtta får det fan vara nu. Sluta sälj! Imorgon vänder det och var inte en av dom som går in av fomo först på Onsdag EM för att sen förlora på Torsdag. Gå in imorgon bitti och var med på uppgången

Får se om det blir en vändning när USA öppnar men i skrivande stund -8,55%..
Citera
2020-03-16, 09:55
Medlem
Haha ja vad var det jag sa igår...Bear OMX X18 VON11 i skrivande stund slutsåld och 134% upp idag.
Citera
2020-03-16, 09:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Kom ihåg: Var girig när alla är rädda och var rädd när alla är giriga. Man ska absolut inte gå all in idag, men jag tycker att om man inte placerat tidigare på börsen så är det goda möjligheter att fiska upp bra bolag nu med start idag.

Det här kommer att blåsa över och är bortglömt om några år.

Lycka till där ute!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in