2020-03-16, 09:51
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du har tyvärr fel. Om du verkligen läser hela FUP så går det INTE att komma ifrån att det var LW som under lång till målmedvetet och systematiskt lockade fram en helt ostraffad familjefars allra sämsta sidor. Punkt!

Det var en prestation att bli mördad av SD (om det visar sig vara han)

När det börja sjunka in 2016/2017 i den stålhårda jag-vill-ha-honom-viljan att SD vägrade lämna sin fru så accelererade gravgrävandet då Lena av abnorm svartsjuka gav sig på och med alla medel försökte knäcka det egentliga offret Hanna.

Aktbilaga 146 sid 147.
Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för
Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.

Hur kunde hon göra så mot Hanna vars man hon hon bedragit henne med i flera år?

Ett av hennes största misstag var när hon gav sig på den helt oskyldiga Hanna.

Rättrådig? Lena var en ondskefull människa.
Vi ska vara tydliga med att det är aldrig rätt att mörda någon ändå.

#TeamSanningen

Den enda kommentar jag har på det du skrivit är hur fan hade SD mage att berätta intima känsliga och jobbiga detaljer om sin fru till sin älskarinna? Ja LW har agerat djupt omoraliskt och hon hade brister så som många. Men SD är ett svin av oanade mått. Du har gått på LW och kallat henne porrpastor och fördömt henne som människa och mamma. Men vilken djävla pappa och man var SD?? Han svek sin fru. Han hade ingen djävla koll på sina barn. I FUP finns där otaliga referenser till att han är ute och ränner och inte svarar i mobilen och barnen oroligt ringer sin mamma. Han är den som hade möjligheten att faktiskt sätta stopp här många gånger - men valde att inte göra det. Dessa två eggade varandra och visst ligger hennes agerande bakom att han pressades till yttersta gränsen - men det var HAN som gick över gränsen. Och ska du kalla henne hemska saker bör du också inse att HAN är ett djävla ärkesvin.
Citera
2020-03-16, 09:52
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det verkar ju vara väldigt tomt på kommunikation mellan SD och LW även 11 maj-18 inför mötet på natten. Ändå står ju LW och messar 00.08 "Hallå", "Hallå".

Hur har de kommunicerat att de ska träffas?

På SD mastuppkopplingar kan man en enda Telegrampost vi 08 på morgonen, men inget meddelande. Däremot kommunicerar SD med flera andra personer hela dagen.

Det är säkert ett medvetet dra från SD.

Han ser till att vara på jobbet, ha hela dagen späckad, ingen kommunikation som ska peka på att de har träffats.

Om jag minns rätt från förhören så hade LW och SD träffats tidigare på dagen på SD's kontor. Detta tror jag var medvetet från SD. Min gissning är att han planerade att döda LW den natten dom skulle träffas i Vivallaskogen.
Citera
2020-03-16, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Helt klart är det en rimlig fundering. Geocachingen i sig verkar vara på liv och död. Man kan bokstavligen dö och döda för den.

Vuxna människor?
Geocachingen v1.9 är ett substitut lite som SA medlemmar.. helt klart en sekt.
Någon bör se vad de har gemensamt, kanske något för säpo ?
Citera
2020-03-16, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Den enda kommentar jag har på det du skrivit är hur fan hade SD mage att berätta intima känsliga och jobbiga detaljer om sin fru till sin älskarinna? Ja LW har agerat djupt omoraliskt och hon hade brister så som många. Men SD är ett svin av oanade mått. Du har gått på LW och kallat henne porrpastor och fördömt henne som människa och mamma. Men vilken djävla pappa och man var SD?? Han svek sin fru. Han hade ingen djävla koll på sina barn. I FUP finns där otaliga referenser till att han är ute och ränner och inte svarar i mobilen och barnen oroligt ringer sin mamma. Han är den som hade möjligheten att faktiskt sätta stopp här många gånger - men valde att inte göra det. Dessa två eggade varandra och visst ligger hennes agerande bakom att han pressades till yttersta gränsen - men det var HAN som gick över gränsen. Och ska du kalla henne hemska saker bör du också inse att HAN är ett djävla ärkesvin.

En av polismännen - som träffade SD när han anmält att han var förföljd av ungdomsgäng på väg hem från krogen då SD även fortsatte söka efter dem trots att polisen sa åt honom att gå hem - uttryckte det så bra i sitt avrapporterings-PM:

Ingenting stämmer med denna man.”
Citera
2020-03-16, 10:05
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du är rolig du, jag gillar när man är ironisk.

Tog BO bort någon logg från några andra än MGM och MGK?
Citat:
Du får tänka efter lite bara, vilkas loggningar förutom MGM och MGK,s raderades?

Om svaret är att ingen annan berördes kanske du kan se ett litet pikant mönster i BO,s agerande.
Känner du till att det fanns andra fuskloggar?
Om du anklagar LW för att inte ha tagit bort andra så kanske det beror på att det inte fanns andra att ta bort.
SD och HD verkar vara ovanligt falska och lögnaktiga personer om man ser till alla förhör.
De kanske var ensamma om att fusklogga.

Eller är fuskloggning någon som hör till sporten?
Citera
2020-03-16, 10:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Att hitta på ett personnummer spontant kan väl vem som helst om det inte kontrolleras.
Det svåra är ju de fyra sista där de de två första pekar vilket BB man är född på, den tredje är för könet, udda eller jämn och den fjärde är en kontrollsiffra för de tre första.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Personnummer_i_Sverige#Uppbyggnad

BB-numret gäller inte efter 1990 p.g.a. att det ansågs kränkande att alla utlandsfödda fick samma första siffror och kunde då identifieras som "utlänningar.

Men nu säger ju polisen att det var fel nummer och det kan man ju hitta på ett.
Det var fel nummer därför att det visade en annan person på en annan adress, vilket tyder på att kontrollsiffran var rätt och numret var inte något han bara satte ihop på måfå.
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Fel
Den sista kontollsiffran är uträknad på hela personnumret (år, mån, dag, födelseort, kön alltså 9 siffror).
Är en enkel uträkning men inget man gör när polisen frågar, personnumret han uppger måste han ha haft i huvudet.

Sen kan man ju fundera på vem i Sköllersta SD hade hela personnumret på och varför (själv kommer jag knappt ihåg barnens hela personnummer).
Citera
2020-03-16, 10:10
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Känner du till att det fanns andra fuskloggar?
Om du anklagar LW för att inte ha tagit bort andra så kanske det beror på att det inte fanns andra att ta bort.
SD och HD verkar vara ovanligt falska och lögnaktiga personer om man ser till alla förhör.
De kanske var ensamma om att fusklogga.

Eller är fuskloggning någon som hör till sporten?
Den där människan är hopplös. Spelar ingen roll vad du säger, det kommer ett konspiratoriskt svar.
Citat:
Du vet inte vilket motiv Hiding kommer att beskriva i sin slutplädering.
Det kan mycket väl vara en kombination av olika motiv och det gör inte åtalet svagare.

1. LW tänkte lämna SD
2. SD klarade inte av att lämna LW och stod inte ut med att hon inte lydde honom och var jobbig istället
3. Det var viktigt för SD att HD skulle få fortsätta att fuskulogga utan att någon lade sig i
Ja, detta. Förstår inte varför det är så svårt att förstå..
Citat:
Det tycker jag också är jättekonstigt.
Men det kanske är standard att alla fuskar inom sekten?
Ja förmodligen. Det viktiga är ju som bekant fasaden utåt.
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-16 kl. 10:17.
Citera
2020-03-16, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Om jag minns rätt från förhören så hade LW och SD träffats tidigare på dagen på SD's kontor. Detta tror jag var medvetet från SD. Min gissning är att han planerade att döda LW den natten dom skulle träffas i Vivallaskogen.

Ja det stämmer att de ska ha träffats på Stefans jobb, det kvarhöll även Stefan under förhandlingen i tisdags då jag var på plats. Det fanns ju dock inga andra på kontoret den dagen enligt Stefans chef, som kan bekräfta att de faktiskt träffades.

Det jag funderar över är OM nu mordet var planerat vilket mycket pekar på, borde han då inte dragit sig undan Lena på slutet? Bevisligen var dom intima med varandra in i det sista. Det får jag inte ihop med att mordet skulle varit planerat.
Citera
2020-03-16, 10:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Blir nog lite konstigt för dig när du hoppar in i en konversation utan att läsa det som är före, Hiding är ute och cyklar när det gäller motivet för mordet, hon har rätt GM men har inte som det verkar läst sin egen FUP i och med att hon kör ROKSspåret.

BO dog inte för att hon höll på att lämna MGM, BO dog för att hon inte kunde lämna honom i fred, droppen som urholkade stenen var när BO på allvar började djävlas med MGM,s enda ömma punkt, MGK.

Allt annat som BO gjorde sket MGM i, han svarade bara med samma mynt men när BO ändrade taktik och gav sig på MGK då djävlar small det.
Det kan mycket väl vara en kombination av olika motiv och det gör inte åtalet svagare.

1. LW tänkte lämna SD
2. SD klarade inte av att lämna LW och stod inte ut med att hon inte lydde honom och var jobbig istället
3. Det var viktigt för SD att HD skulle få fortsätta att fuskulogga utan att någon lade sig i
Citera
2020-03-16, 10:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
"En del i åklagarens motivbild", så måste det vara. Det här med borttagningarna fyller på en i övrigt full hink av (upplevda) ömsesidiga kränkningar.
Förvånar mig att inte alla har samma uppfattning om att fusk inte ska tillåtas.
Det tycker jag också är jättekonstigt.
Men det kanske är standard att alla fuskar inom sekten?
Citera
2020-03-16, 10:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Läser just nu igenom vilka beslag som gjorts hemma hos SD.

Anledningen till det är att jag håller på med:

Aktbilaga 148, sid 55
"...Ramström (SD:s närmsta chef, min anm) tillfrågade Davidsson om han hade lagt tillbaka stövlarna i bilen och Davidsson uppgav då att sakerna fanns kvar i hans garage..."

Jag har ännu inte kommit till/hittat den 80 cm långa lådan med redskap som används i samband med besiktningar, och som brukar ligga i arbetsbilen, men som SD lagt i sitt garage när han skulle "lasta in andra saker i bilen". (Man kan tro att just den lådan ändå skulle få plats i bilen, den är 40x40x80)

Snubblar då över detta:

Aktbilaga 155, sid122
"2019-5000-BG91288-4 Trådrulle ( 1 st)
Fäcg, Röd Anteckningar: Typ murartråd 2019-5000-BG91288-5 Garnnystan ( I st)
Fä,g, Röd Anteckningar, Nystan med röd tråd 2019-5000-BG91288-6 Trådrulle ( I st)
Fäcg, Röd Anteckningar: Typ murarlina
2019-5000-BG91288
Platsbeskrivning Låg i korg i hylla i allrum i källaren, under vardagsrummet.
Platsbeskrivning Låg i hy Ila i allrum i källaren, under vardagsrummet.
Platsbeskrivning Låg i hylla i allrum i källaren, under vardagsrummet..."

Drar mej till minnes att det hittas en röd fiber på BP, och även röd fibertuss.
Det är väl bara slumpens skördar.
Eller?
Hur många "slumpar" ryms det inom ett mordfall?
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-03-16 kl. 10:29. Anledning: Tillägg
Citera
2020-03-16, 10:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

1. LW tänkte lämna SD
Visst blir väl åtalet svagare när åklagaren inte har kunnat lägga fram en begriplig motivbild, och särskilt bekymrande måste ju det här vara när hon nu dessutom varken kan koppla honom till brottet eller utesluta annan gärningsman.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-16 kl. 10:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in