2020-03-16, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
I Aktbilaga 162 sid 97 framgår det att 17 st loggar har HD gjort utan att faktiskt varit där. Det verkar också som att "softis" (LW) är den som raderat HD ur dessa loggar.

Det är bara CO (den som äger cashen) som kan radera om jag har förstått rätt. Om inte annat så framgår det av hennes kommunikation med flera andra personer att hon har gjort det.
Senast redigerad av piastrone 2020-03-16 kl. 00:35.
Citera
2020-03-16, 00:16
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Pja, det är hemskt att hon mördades punkt. För oss utanför kommer motivet att kännas irrationellt vilket det än är här.
Det besinningslösa hatet går inte att ta miste på och av konversationerna att döma så har avsky och förakt nått höga höjder redan 1 1/2 år innan mordet.

Hoten:

20 febr -17 LW: Jag menar att ditt liv är en lögn. Och om jag avslöjar den dödar du först mina barn, sen mig.
/.../
20 febr -17 SD: Och bara du kan välja framtid nu. Fred, värme oc kärlek är kanske nåbart. mörker och död inom lätt räckvidd.
LW påminner honom: "Jag önskar att du vore död."

SD menar att LW har dubbla personligheter och att han inte älskar den andra sidan av henne. Därför har hans kärlek blivit svag. Tidigare var hon "perfekt", något han också kallar HD för. Han saknar inte bara förmågan att integrera sitt eget ljus och mörker, utan även andras. - Vad annat att vänta sig?!
16 jan -17 SD: Vill ha Soft tillbaka. Var är hon? Kommer hon någonsin tillbaka?

Det är nog ingen slump att de 17 slagen får symbolisera de 17 loggar som "den onda och hotfulla" Soft plockat bort; "nu är det jag som har övertaget."
Med sin egen förvrängda syn på verkligheten berövade han inte sin vän och tidigare kärlek livet, utan det monster som hade intagit Softs personlighet; han dödar m.a.o en separerad och avgränsad del av sitt Jag; 666 eller en "sabbare in i själen". - En färgpalett bestående av rött, vitt och svart.
- Blod är obehagligt, säger han. Ändå pratar han om att blod ska flyta som hämnd, visar upp blödande kroppsdelar, blodig hämnd på "bromsjäveln", påståenden om nedsmetat blod från LW i hela ansiktet och överallt i huset, petar river och kliar upp sår på sig själv; tvångsmässigt? (Dermatillomani)

Liv som rinner ut, rädsla, död, vrede, aktivitet, grundtrygghet, manlig sexualitet.
Citera
2020-03-16, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Paret Da*idsson måste ha blivit rasande på Lena, som ville att det skulle vara rätt och riktigt = inget fusk i geo-världen.

Kanske ville hon att det skulle gå rätt till i alla sammanhang i livet - men klarade inte av det i sitt/sina egna kärleksaffärer.

Kanske var hon rak med de andra männen. Vad hon ville med dem. Eller inte ville.

Men när det gällde SD så fungerade det inte alls. Hon var kär och blev krossad och förvirrad över att det inte fungerade med honom. Som ständigt gav nya besked. Smekte med ena handen och slog med den andra.

Hon förstod inte den riktiga fara förrän det var för sent.

I mina ögon verkar det som jag skriver här ovan.
… [ Visa mindre ]

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det finns poliser, fotbollsdomare, rådmän och andra yrkesgrupper som är paragrafryttare och har stort rättvisepatos. Sen kan familjelivet och de privata relationerna samtidigt vara en katastrof.
Är man samtidigt engagerad i samma klubb eller förening som exfrun, älskarinnan, ex-älskarinnan, nya frun osv så blir det ju ännu rörigare.
Inom klubbar och föreningar så finns det saker som det går prestige i. Geocachingen i sig självt bäddade ju för kontroverser. Släng in några svartsjuka damer och herrar och konflikt-partyt är igång.

För oss är det bara en burk och folk med funktionskläder. För dem var detta på liv och död. Skulle inte ha förvånat mig om någon dött enbart pga caching-komtroverser som de här stressade runt.

Folk i föreningar kan komma ihop sig och bli ovänner för livet.
Geocachingen verkar vara en perfekt plattform att jävlas inom. Klart som fasen att man plockar bort loggar om man är lite barnslig och vill ge igen. Bekymret blir ju när den som plockar bort loggar då är anledningen till ens eget kraschade äktenskap och till vissa delar eget mående.

Utan detta satans skattletande och dess prestigefyllda upplägg hade LW levt idag.

Sen behöver man inte slå ihjäl den person som gör livet lite jobbigt för stunden. Den ambivalente empatilöse SD skulle både ha den hjärtformade kakan och äta den.

När den här snubben gör rehab-övningar för sin rygg i förhandlingarnas pauser så borde han ångra allt avancerat sex han haft och alla ställen han klättrat runt på för dessa burkars skull. Borde sparat ryggen.

Nu har han haft sin show. Nu är det dags för kritikerna att kommentera. Bra de tagit tid på sig. Det som är kvar av hans värld kommer rämna ett vittnesmål i taget härnäst.

Håller (nästan) helt med Zilvereko - och dig, så som jag läst och uppfattat.
Men jag tror kanske inte Lena var så rak inom sig som med orden, mot sina män ... Hon skrev själv att det hela var sjukt utan att alltid peka på vad, även i samtal med SD.
Tror hon försökte komma bort från honom just med hjälp av andra män som hon hoppades på (att det skulle fungera med).
Hon önskade innerst inne att det skulle gå lika bekvämt till med SD som med dem hon för övrigt försökte med. Hon trodde nog att hon ville ha SD, han hade något extra för att han svårfångad ( = i Hannas vård liksom).
Men han var av annan kaliber, och hon fann en och annan av de övriga vara "utan karisma" (tråkiga kanske?) eller vad det stod om en av dem, var det en vars namn började med R?

På sätt och vis var Lena nog en personlighet - faktiskt.
Men trampade runt i ett ekorrhjul med SD som nog inte tålde den delen av henne som var stark.
Hon var värd rätt man, det tror jag ...och frågan är om inte exmaken UW var det.
Hur kom hon ifrån UW egentligen?
Senast redigerad av Moschata 2020-03-16 kl. 00:50.
Citera
2020-03-16, 00:56
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Aktbilaga 148, sid 26
Ur förhör med M C, arbetskamrat med SD
"Vet du vilka som eventuellt var på kontoret då? -Nej för Tyrens betalar den dagen så ingen vill jobba den dagen, säger Marcus. Jag tror inte att någon jobbade den dagen."

Aktbilaga 148, sid 51 ff
Ur förhör med Stefan R, närmsta chef till SD
"... det framkommer att om dörren öppnas med hjälp av låsknappen på insidan av entren så registreras detta inte alls i loggen. Om man däremot använder dörrhandtaget utan att först trycka på låsknappen loggas detta som "Dörr forcerad", och när dörren därefter går igen loggas det som "Dörr forcerad inaktiv". Det konstateras också att loggens klocka vid förhörstillfället i stort stämmer med riktig tid."

"... Stefan uppger att det finns ytterligare en utgång från kontoret. Denna leder ut i trapphuset mitt emot entrén. Denna dörr kan dock inte öppnas utifrån, varken med kort/kod eller med nyckel, men den används frekvent vid utgång, framförallt då personal lämnar kontoret efter arbetsdagen.
Anm: Vid förhörstillfället kontrolleras huruvida det registreras i loggen när bakdörren öppnas. Det framkommer att detta inte registreras."

Enligt ovanstående så verkar det som om SD kunnat släppa in och släppa ut LW under "lunchen" den 11/5, fredagen då han jobbade (emellanåt) fast den som ville kunde få vara ledig på klämdagen med bibehållen lön.

Vill lägga till en liten brasklapp:
Mitt tidigare inlägg gjorde jag absolut inte för att på något sätt försvara SD eller styrka hans utsagor. Däremot har jag ju synat hans göranden och låtanden utifrån Tidlinje i Aktbilaga 145 och resonerat lite om ifall han skulle ha kunnat träffa LW på sitt kontor på lunchen. Utifrån loggrapporterna i Huvudprotokollet verkade det som om det inte stämde det han påstod.
Dock, när man läser hur dörrarna fungerar och hur det loggas så kan det stämma, och då vill jag inte att mina tidigare inlägg ska bli trådsanningar.

Det uppstår ändå lite andra funderingar kring det hela:
Varför "jobbar" SD den betalda klämdagen? Han verkar mest pyssla med sånt han skulle kunna sköta hemma: Google, radion, GC, Fyndiq mm mm. Jobbmail verkar han ju inte ha några problem att hantera hemifrån.
Kan det vara så att han verkligen vill träffa LW och att de gjort upp om det via Telegram eller något liknande. Hans kontor kommer (med största sannolikhet) att vara tomt så de kanske passar på och träffas där.

Vad händer på kontoret?
Är det då de bestämmer ytterligare en träff, nämligen samma kväll/natt?
Vid Fågelbärsgatan.
Citera
2020-03-16, 00:59
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Du har min fulla förståelse betr. det digra materialet! - Om man tittar på hur mycket blod och blodstänk det fanns på både LW och runt själva brottsplatsen plus de avvärjningsskador LW också hade, bör mördaren ha fått en hel del blod på sig; något annat är helt osannolikt. - Vattenspridare eller vattenslang - eller båda delarna..? - Hade jag kommit hem till mitt hus efter detta brutala mord hade jag sett till att fasadbelysningen var släckt och sedan spolat bort blodet på mig själv och mina kläder, skor... Mycket spolning, mycket vatten på en rel. begränsad gräsyta - som sedan också bör ha befriats från div. kvarstannande bloddroppar. - Utspätt blod har sedan trängt ned i jorden under gräsmattan; den var förmodligen mättad och dyblöt. - Då visste inte SD hur noggranna undersökningar man skulle göra; i själva verket undersökte man inte alls gräsmattan runt huset. - Snacket om den bortglömda vattenspridaren tror jag skulle förklara varför inte ett skyfall orsakat blötan. SD lämnade initialt öppet för att spridaren kan ha varit i gång fram till fyra på morgonen.
Fetad text: Eftersom brottet verkar ha förberetts med stor noggrannhet hela vägen, tvivlar jag på att han använde de på plösen blodbesudlade gymnastikskorna, ett antagande grundat i en avsaknad av blodstänk på ovansida skor.
Med risk för att möta nattvandrande grannar innan midnatt, så borde han ha tagit sin tillflykt till hustrun som bodde i närheten. HD har i förhör uppgivit läggdags mellan 23.00-00.00 natten till den 15 maj. Bytte kanske om och tvättade av sig som hastigast på den adressen, för att sedan skynda hemåt och slå på datorn kl 00.56?
Citat:
Jättesvårt att säga. - Hade jag varit Yoda hade jag tagit fasta på A:s födelsedagspresent (underförstått att X kunnat norpa åt sig en hantel inne i LW:s vardagsrum). Med andra ord hade jag tagit med mig en tung och bastant hantel el. annat likn. redskap från mitt eget träningsrum i källaren (vem skulle sakna ett sådant..?); ett redskap jag var van vid och visste skulle fylla sitt ändamål.
Hantelset, inköpt av LW på Intersport 11 maj:
Själva stången som är räfflad, väger ett par kilo och mäter 36 cm. I FUP är bredden på märkena i trädet c:a 1 cm.
Citera
2020-03-16, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Ja, det är fascinerande hur hårt Je**y håller SD om ryggen...Vad är det som gör att han vägrar släppa honom och övertygar honom om att han är oskyldig? Har SD nån hållhake på Je**y?

Säkert är det så ... JG (Je**y) verkar inte vara en dum man egentligen.
Han har en avspänd attityd till mycket tror jag...och inte allmänt feg heller.
Han borde nu vara rädd och kanske fly -
Ja varför. Det har antytts om hållhakar som någon kallad "M***y", samt vad han haft för bilder i mobilen mm.
Eller är hållhaken helt enkel delaktighet i det fasansfulla som hände LW?
Men varför skulle han gå så långt för vänskaps skull, även om han i samtal med SD kallar honom
hans bästa vän?
(Då påminde ju SD honom om att det fanns en vän som heter Ma**o också .. och han är polis ...
Var påminnelsen en slags hint?). JG svarade då att han inte vill nämna Ma**o i sammanhanget.

Om jag läste rätt bland allt "eeh .. och aah ..".
Senast redigerad av Moschata 2020-03-16 kl. 01:08.
Citera
2020-03-16, 01:10
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Säkert är det så ... JG (Je**y) verkar inte vara en dum man egentligen.
Han har en avspänd attityd till mycket tror jag...och inte allmänt feg heller.
Han borde nu vara rädd och kanske fly -
Ja varför. Det har antytts om hållhakar som någon kallad "M****", samt vad han haft för bilder i mobilen mm.
Eller är hållhaken helt enkel delaktighet i det fasansfulla som hände LW?
Men varför skulle han gå så långt för vänskaps skull, även om han i samtal med SD kallar honom
hans bästa vän?
(Då påminde ju SD honom om att det fanns en vän som heter Ma**o också .. och han är polis ...
Var påminnelsen en slags hint?). JG svarade då att han inte vill nämna Ma**o i sammanhanget.

Om jag läste rätt bland allt "eeh .. och aah ..".
Tycker att det verkar som att det viktigaste för JG är att han själv inte ska göra bort sig inför allmänheten, sin Lena eller polisen. Han är väldigt mån om att inte tappa ansiktet och han är rädd för att eventuellt förlora sitt jobb för att det ska komma fram att han gjort något olämpligt under arbetstid...Vet egentligen inte om hsn bryr sig så mycket om SD och att bevisa hans oskuld...
Citera
2020-03-16, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Tycker att det verkar som att det viktigaste för JG är att han själv inte ska göra bort sig inför allmänheten, sin Lena eller polisen. Han är väldigt mån om att inte tappa ansiktet och han är rädd för att eventuellt förlora sitt jobb för att det ska komma fram att han gjort något olämpligt under arbetstid...Vet egentligen inte om hsn bryr sig så mycket om SD och att bevisa hans oskuld...

Jag det har du också rätt i ... JG talar en hel del om sin rädsla att mista arbetet och att han ännu inte fått några varningar, även för allt han gör på arbetstid som inte hör till arbetet. Han var ju också upprörd hos polisen över den tid det tog att förhöras som vittne ...det var säkert sant.
Ett tag trodde jag hela den konversationen var fejk, dvs uppgjord och att de båda kände till att de kunde avlyssnas eller (?) att man kan återskapa samtalet. Och att JG:s prat om arbetet var för att skylta med sin värld, sina motiv.
Jag trodde inte på att JG var så ovetande om spårning av sms och samtal som han gör gällande i konversationen.(Aktbilaga 154 eller 158, ursäkta att jag inte noterade vilken)
Han har ju ett avancerat arbete i yrket!
Men ja, vi får se.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-16 kl. 01:43.
Citera
2020-03-16, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Har inte hunnit kolla igenom alla fakta men kanske någon här kan vidimera punkterna nedan:

- LW raderade 17 cachar som HD bevisligen inte tagit?
- LW mördades med 17 slag mot skallen?

Helt klart är det en rimlig fundering. Geocachingen i sig verkar vara på liv och död. Man kan bokstavligen dö och döda för den.

Vuxna människor?
Citera
2020-03-16, 01:44
Medlem
Citat:
Helt klart är det en rimlig fundering. Geocachingen i sig verkar vara på liv och död. Man kan bokstavligen dö och döda för den.

Vuxna människor?

Är det så, så ligger nog HD bakom ...
Citera
2020-03-16, 01:53
Medlem
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Skäms du inte skriva något som alla normalt begåvade människor förstår är en blålögn?

Läs detta riktigt NOGA och återkom sen med lögnen om att "LW ville att det skulle vara rätt och riktigt"

Aktbilaga 146 sid 147.
20170411 Berättar Lena att hon varit på en Geocatshing grej. flinar rejält nu jag är elak .....
Hon provocerar det här paret. Stefan och hans fru. De visar utåt att det är två. Hon gör det
genom åka till eventen trotts att Stefan och hans fru ska ditt. Det är lite gränslöst (bild 78-87).

I ett sms står det ikväll är det jag som vann (bild 78). Kristin berättar att hon tror att Lena
menar att nu är det brutet. Hon tog på sig örhängen som hon har fått av Stefan, även ett
halsband som Stefan gett till frun (bild 80). Överenskommelsen med frun är att Lena och han
aldrig mer får prata. I samanhanget och eventet pratar Lena med Stefan ändå för att göra frun
arg och Stefan obekväm.

Efter det kommer Lena hem och är väldigt glad för att det har blivit väldigt obekvämt.
Hennes seger är att hon inte tänker backa i det här. Kristin tänker att det är bra men dumt och
onödigt, men hon har varit arg på honom. Det är svårt att tala med henne eftersom hon är så
gränslös och resultat har vi ju.

Lena skriver till Kristin "Jag vet att det kommer att döda mig "- (Bild 89) Kristin tolkar det
som att hon menar att det kommer att bryta ner mig. Hon har fått uppfattning av att Lena inte
är rädd för honom. Hon tror inte Lena skulle hålla på så som hon har gjort.
Lena har berättat för mig att Stefan ska ha berättat för frun om halsbandet, att han gav både
Lena och henne samma halsband. Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för
Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.
Lena har berättat att deras gemensam Geocashing tour har varit över 20170604. De släpper
massa burkar i ett event. Detta har Stefan , Hanna och Lena varit med i som en grupp. De har
säker varit fler.

-----------'
Personligen har jag aldrig läst om någon så fylld av ondskefull svartsjuka.
… [ Visa mindre ]

Citat:
Har ej läst ditt svar, kommer inte att göra det senare heller. Gäller även annat du skriver. Så lägg ner.

Snor - Johan, all svartsjuka är inte ondskefull, kan lika gärna handla om någon som är ledsen och kränkt och som inte går till överdrifter som hot, att ge sig på personen som orsakat svartsjukan osv. men nog har jag läst värre än detta, hur Lena bar sig åt, det har jag.
... Som jag ser det så var Lena seriös från början men kände sig manipulerad av främst SD men även av HD.
Hon kände sig mycket ensam och bedragen. Lurad. Hotad. Verbalt misshandlad. Incidenten med bilen är inte bland det värsta jag läst av fysisk misshandel. Att SD med våld lyfte ur Lena ur bilen när hon vägrar gå ur för att sitta kvar och göra upp - så att hon uttryckte att det gjorde ont i handleden. Kan inte se det som riktigt våld jämförelsevis. Det var kanske hans bil och hon ville "ha bråk" i hans uppfattning.
Men ...
Inget tvivel om att SD hade alla slags övertag utom det rent logiska. I det läge Lena var så spelade hon över. Djupt kränkt.
Tycker som Kristin, det var "bra" (Kristin menade väl "begripligt" hoppas jag) men att det var dumt och onödigt att bete sig så hämndlystet som Lena gjorde, mot SD och hans fru mm.
Men man får inte glömma att SD faktiskt ingick skilsmässa med frun för Lenas skull, så Lena hade all rätt
att kräva sin rätt under en tid, även om hon inte klarade att förstå att hans känslor sedan svalnat betydligt ... liksom hennes egna känslor.
SD lockade fram Lenas destruktiva sida.
Om man utgår från att han skilde sig från HD pga Lena - och det visade sig att Lena inte "var värd det",
kan han ha känt sig lurad av Lena faktiskt. Tro att hon bara ville ställa till det i hans och HD:s liv.
Han börjar ångra sig och känna hat mot Lena för allt hon säger och gör. Istället för att visa mer av kärlek för framtiden.
Sådana känslor hos SD kan jag gärna tro kan vara motiv för hans våldsamhet (obs inget att rekommendera som lösning på tvister!).
Sen vet inte jag (har inte läst om det) om han fortsatte sitt samliv med HD efter skilsmässan ...(hade han då rätt att reagera så starkt på Lenas hämnder?) eller bara någon gång då han tvivlade på Lena uppriktighet ...
eller var han inte alls med HD efter skilsmässan?
Senast redigerad av Moschata 2020-03-16 kl. 02:11.
Citera
2020-03-16, 02:23
Medlem
Citat:
Kanske är HD livrädd för att SD ska gå fri och vad som då kan hända henne själv och barnen, vad hon än säger nu. Därför säger hon ingenting alls.

Att hon skulle vara helt ovetande finns inte på kartan. Återstår då endast frågan om hon var delaktig i själva mordet där bakom planket.

Precis så. Vilket prioriteras av henne? Hennes liv eller att framstå som präktig?
Hon tycks välja: sitt liv, alltså att tala i tvetydigheter, framför att ta risker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in