Ursprungligen postat av Snor-Johan
Skäms du inte skriva något som alla normalt begåvade människor förstår är en blålögn?
Läs detta riktigt NOGA och återkom sen med lögnen om att "LW ville att det skulle vara rätt och riktigt"
Aktbilaga 146 sid 147.
20170411 Berättar Lena att hon varit på en Geocatshing grej. flinar rejält nu jag är elak .....
Hon provocerar det här paret. Stefan och hans fru. De visar utåt att det är två. Hon gör det
genom åka till eventen trotts att Stefan och hans fru ska ditt. Det är lite gränslöst (bild 78-87).
I ett sms står det ikväll är det jag som vann (bild 78). Kristin berättar att hon tror att Lena
menar att nu är det brutet. Hon tog på sig örhängen som hon har fått av Stefan, även ett
halsband som Stefan gett till frun (bild 80). Överenskommelsen med frun är att Lena och han
aldrig mer får prata. I samanhanget och eventet pratar Lena med Stefan ändå för att göra frun
arg och Stefan obekväm.
Efter det kommer Lena hem och är väldigt glad för att det har blivit väldigt obekvämt.
Hennes seger är att hon inte tänker backa i det här. Kristin tänker att det är bra men dumt och
onödigt, men hon har varit arg på honom. Det är svårt att tala med henne eftersom hon är så
gränslös och resultat har vi ju.
Lena skriver till Kristin "Jag vet att det kommer att döda mig "- (Bild 89) Kristin tolkar det
som att hon menar att det kommer att bryta ner mig. Hon har fått uppfattning av att Lena inte
är rädd för honom. Hon tror inte Lena skulle hålla på så som hon har gjort.
Lena har berättat för mig att Stefan ska ha berättat för frun om halsbandet, att han gav både
Lena och henne samma halsband. Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för
Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.
Lena har berättat att deras gemensam Geocashing tour har varit över 20170604. De släpper
massa burkar i ett event. Detta har Stefan , Hanna och Lena varit med i som en grupp. De har
säker varit fler.
-----------'
Personligen har jag aldrig läst om någon så fylld av ondskefull svartsjuka.
… [ Visa mindre ]
Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Har ej läst ditt svar, kommer inte att göra det senare heller. Gäller även annat du skriver. Så lägg ner.
Snor - Johan, all svartsjuka är inte ondskefull, kan lika gärna handla om någon som är ledsen och kränkt och som inte går till överdrifter som hot, att ge sig på personen som orsakat svartsjukan osv. men nog har jag läst värre än detta, hur Lena bar sig åt, det har jag.
... Som jag ser det så var Lena seriös från början men kände sig manipulerad av främst SD men även av HD.
Hon kände sig mycket ensam och bedragen. Lurad. Hotad. Verbalt misshandlad. Incidenten med bilen är inte bland det värsta jag läst av fysisk misshandel. Att SD med våld lyfte ur Lena ur bilen när hon vägrar gå ur för att sitta kvar och göra upp - så att hon uttryckte att det gjorde ont i handleden. Kan inte se det som riktigt våld jämförelsevis. Det var kanske hans bil och hon ville "ha bråk" i hans uppfattning.
Men ...
Inget tvivel om att SD hade alla slags övertag utom det rent logiska. I det läge Lena var så spelade hon över. Djupt kränkt.
Tycker som Kristin, det var "bra" (Kristin menade väl "begripligt" hoppas jag) men att det var dumt och onödigt att bete sig så hämndlystet som Lena gjorde, mot SD och hans fru mm.
Men man får inte glömma att SD faktiskt ingick skilsmässa med frun för Lenas skull, så Lena hade all rätt
att kräva sin rätt under en tid, även om hon inte klarade att förstå att hans känslor sedan svalnat betydligt ... liksom hennes egna känslor.
SD lockade fram Lenas destruktiva sida.
Om man utgår från att han skilde sig från HD pga Lena - och det visade sig att Lena inte "var värd det",
kan han ha känt sig lurad av Lena faktiskt. Tro att hon bara ville ställa till det i hans och HD:s liv.
Han börjar ångra sig och känna hat mot Lena för allt hon säger och gör. Istället för att visa mer av kärlek för framtiden.
Sådana känslor hos SD kan jag gärna tro kan vara motiv för hans våldsamhet (obs inget att rekommendera som lösning på tvister!).
Sen vet inte jag (har inte läst om det) om han fortsatte sitt samliv med HD efter skilsmässan ...(hade han då rätt att reagera så starkt på Lenas hämnder?) eller bara någon gång då han tvivlade på Lena uppriktighet ...
eller var han inte alls med HD efter skilsmässan?