2020-03-16, 08:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det finns poliser, fotbollsdomare, rådmän och andra yrkesgrupper som är paragrafryttare och har stort rättvisepatos. Sen kan familjelivet och de privata relationerna samtidigt vara en katastrof.
Är man samtidigt engagerad i samma klubb eller förening som exfrun, älskarinnan, ex-älskarinnan, nya frun osv så blir det ju ännu rörigare.
Inom klubbar och föreningar så finns det saker som det går prestige i. Geocachingen i sig självt bäddade ju för kontroverser. Släng in några svartsjuka damer och herrar och konflikt-partyt är igång.

För oss är det bara en burk och folk med funktionskläder. För dem var detta på liv och död. Skulle inte ha förvånat mig om någon dött enbart pga caching-komtroverser som de här stressade runt.

Folk i föreningar kan komma ihop sig och bli ovänner för livet.
Geocachingen verkar vara en perfekt plattform att jävlas inom. Klart som fasen att man plockar bort loggar om man är lite barnslig och vill ge igen. Bekymret blir ju när den som plockar bort loggar då är anledningen till ens eget kraschade äktenskap och till vissa delar eget mående.

Utan detta satans skattletande och dess prestigefyllda upplägg hade LW levt idag.

Sen behöver man inte slå ihjäl den person som gör livet lite jobbigt för stunden. Den ambivalente empatilöse SD skulle både ha den hjärtformade kakan och äta den.

När den här snubben gör rehab-övningar för sin rygg i förhandlingarnas pauser så borde han ångra allt avancerat sex han haft och alla ställen han klättrat runt på för dessa burkars skull. Borde sparat ryggen.

Nu har han haft sin show. Nu är det dags för kritikerna att kommentera. Bra de tagit tid på sig. Det som är kvar av hans värld kommer rämna ett vittnesmål i taget härnäst.

Det finns ju dessutom bevis för hans akrobatiska sidor på alla dessa otaliga geologgar han själv lagt upp...och sagorna om de gymnastiska sexövningarna finns dokumenterade i vittnesförhör.
Hoppas de stundande vittnesförhören tar bort det hånfulla flinet i hans fjuniga tonårslika ansikte.
För JG kan vi nog tyvärr inte hoppas på, han verkar ha satt ner klackarna i myllan.
Han leker just nu ”the blaming game”.
Citera
2020-03-16, 08:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Det du påtalar här stärker ju åklagarens "case", att SD "ensam eller i samförstånd" med annan är mördaren (/mördarna). Det är bara MGM och MGK som hade en så jäkla infekterad relation med LW att de skulle kunna ligga bakom mordet. Det var bara dem som LW agerade så mot, ergo är just de två de mest sanolika mördarna här. De hade en OERHÖRD ilska mot LW. Hat rentutav. Ursinne.

Blir nog lite konstigt för dig när du hoppar in i en konversation utan att läsa det som är före, Hiding är ute och cyklar när det gäller motivet för mordet, hon har rätt GM men har inte som det verkar läst sin egen FUP i och med att hon kör ROKSspåret.

BO dog inte för att hon höll på att lämna MGM, BO dog för att hon inte kunde lämna honom i fred, droppen som urholkade stenen var när BO på allvar började djävlas med MGM,s enda ömma punkt, MGK.

Allt annat som BO gjorde sket MGM i, han svarade bara med samma mynt men när BO ändrade taktik och gav sig på MGK då djävlar small det.
Citera
2020-03-16, 08:53
Medlem
T34Panzers avatar
” Lena har berättat att hon och Stefan planerade att bestiga Kilimanjaro under våren -18. De hade en tidsplan för sin relation och vad de skulle göra tillsammans. Utifrån det visste Lena ett datum då de skulle förlova sig, vilket skulle ske vid bergsbestigningen. Helena säger att hon kan ta gift på att Stefan förespeglat Lena om att de skulle åka dit och förlova sig. Kenneth J arrangerar resor och hans nästkommande projekt var att åka till Kilimanjaro med ett gäng. Då Helena läste om det berättade hon det för Lena och Lena sa då att hon skulle dit med Stefan, det samtalet hade de under våren -18.”
150/685

Det började närma sig...en måste bort...såväl resa som person...
Citera
2020-03-16, 09:03
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Skål Reimer......!!
Vem tror du då har det egentliga motivet.??
Hanna eller Stefan.?
Lena har retat gall-feber på Hanna.
Därför säger jag igen.
Stefan hade inte en enda anledning till att mörda Lena..
Hanna är anstiftare till detta
Hanna hatade Lena över allt annat, oc Hanna ställde ett ultimatum till Stefan.
Sen har Hanna klart o tydligt skyddat sig själv... Genom att skydda Stefan.
Hanna är den "riktiga mördaren" även om Stefan utdelade slagen...
Skål Reimer.!

Skål käre Krmkr (lite för sent kanske men skål ändå)!

Motivet ligger hos MGK, det var när BO gick "all in" på henne som det började bli riktigt dåligt.

Så länge BO höll på och djävlades med MGM endast var allt lugnt, sådant skit kunde han hantera och svara på med samma mynt uppgraderat med en högre växelkurs, fan de hade ju hållit på så här i flera år så det var ju deras vardag, problemet var ju att BO ville ha mer av MGM inte mindre.

BO visste mycket väl vad som var MGM,s ömma punkt och det var inte pungen utan MGK, så för att verkligen sätta press på MGM gick hon som sagt all in på MGK och djävlar vad hon lyckades med det.
Citera
2020-03-16, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
” Lena har berättat att hon och Stefan planerade att bestiga Kilimanjaro under våren -18. De hade en tidsplan för sin relation och vad de skulle göra tillsammans. Utifrån det visste Lena ett datum då de skulle förlova sig, vilket skulle ske vid bergsbestigningen. Helena säger att hon kan ta gift på att Stefan förespeglat Lena om att de skulle åka dit och förlova sig. Kenneth J arrangerar resor och hans nästkommande projekt var att åka till Kilimanjaro med ett gäng. Då Helena läste om det berättade hon det för Lena och Lena sa då att hon skulle dit med Stefan, det samtalet hade de under våren -18.”
150/685

Inte ikapp med chatt-historiken i FUP än så jag måste fråga finns det alls några SMS mellan SD och LW angående den här förlovningen och resan? Rätt stor grej att utelämna planering i chatt menar jag. Om hon dessutom menade att de redan hade ett datum osv.
Citera
2020-03-16, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Helt klart är det en rimlig fundering. Geocachingen i sig verkar vara på liv och död. Man kan bokstavligen dö och döda för den.

Vuxna människor?

Eller som UW uttryckte det:
"Jag liknar geocaching vid en sekt där man gör allt för att få fortsätta
att vara med i gemenskapen. Det blir en besatthet som inte är sund."
Citera
2020-03-16, 09:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Försöker bli klok på hur de kommunicerade på mordnatten förutom de redan kända sms:en och har en fråga till den som har lite koll på appar med röstsamtal över nätet.

Finns det i någon app som SD och LW hade installerade på sina telefoner möjligheten att radera röstsamtals logg?

Alltså att man kan rensa ett eller ett par röstsamtal precis som man rensar mess i appar.

Att SD och LW i perioder haft sparsamt med kontakt på telefon och sms kan ju då bero på att de kört röstsamtal eller videosamtal över nätet. Eller så höll de sig på sin kant men bara en tanke.

I en mobiltelefon borde såna röstsamtal inte kunna gå att spåra att man raderat samtalen om man använder ”rätt” app? Viber? Skype? Osv

Det verkar ju vara väldigt tomt på kommunikation mellan SD och LW även 11 maj-18 inför mötet på natten. Ändå står ju LW och messar 00.08 "Hallå", "Hallå".

Hur har de kommunicerat att de ska träffas?

På SD mastuppkopplingar kan man en enda Telegrampost vi 08 på morgonen, men inget meddelande. Däremot kommunicerar SD med flera andra personer hela dagen.

Det är säkert ett medvetet dra från SD.

Han ser till att vara på jobbet, ha hela dagen späckad, ingen kommunikation som ska peka på att de har träffats.
Citera
2020-03-16, 09:29
Medlem
[GeoCaching v1.9] - Ansök idag.

Stefan Tiger.. jag menar Davidsson kläckte idén.
Klister, loggremsor, FTF, blå jackor och mord.. frågor på det ?
Citera
2020-03-16, 09:30
Medlem
Citat:
Inte ikapp med chatt-historiken i FUP än så jag måste fråga finns det alls några SMS mellan SD och LW angående den här förlovningen och resan? Rätt stor grej att utelämna planering i chatt menar jag. Om hon dessutom menade att de redan hade ett datum osv.
Inget SMS eller annat finns, vad jag har sett. Han förnekar att sådana planer fanns.
Citera
2020-03-16, 09:36
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Skäms du inte skriva något som alla normalt begåvade människor förstår är en blålögn?

Läs detta riktigt NOGA och återkom sen med lögnen om att "LW ville att det skulle vara rätt och riktigt"

Aktbilaga 146 sid 147.
20170411 Berättar Lena att hon varit på en Geocatshing grej. flinar rejält nu jag är elak .....
Hon provocerar det här paret. Stefan och hans fru. De visar utåt att det är två. Hon gör det
genom åka till eventen trotts att Stefan och hans fru ska ditt. Det är lite gränslöst (bild 78-87).

I ett sms står det ikväll är det jag som vann (bild 78). Kristin berättar att hon tror att Lena
menar att nu är det brutet. Hon tog på sig örhängen som hon har fått av Stefan, även ett
halsband som Stefan gett till frun (bild 80). Överenskommelsen med frun är att Lena och han
aldrig mer får prata. I samanhanget och eventet pratar Lena med Stefan ändå för att göra frun
arg och Stefan obekväm.

Efter det kommer Lena hem och är väldigt glad för att det har blivit väldigt obekvämt.
Hennes seger är att hon inte tänker backa i det här. Kristin tänker att det är bra men dumt och
onödigt, men hon har varit arg på honom. Det är svårt att tala med henne eftersom hon är så
gränslös och resultat har vi ju.

Lena skriver till Kristin "Jag vet att det kommer att döda mig "- (Bild 89) Kristin tolkar det
som att hon menar att det kommer att bryta ner mig. Hon har fått uppfattning av att Lena inte
är rädd för honom. Hon tror inte Lena skulle hålla på så som hon har gjort.
Lena har berättat för mig att Stefan ska ha berättat för frun om halsbandet, att han gav både
Lena och henne samma halsband. Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för
Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.
Lena har berättat att deras gemensam Geocashing tour har varit över 20170604. De släpper
massa burkar i ett event. Detta har Stefan , Hanna och Lena varit med i som en grupp. De har
säker varit fler.

-----------'
Personligen har jag aldrig läst om någon så fylld av ondskefull svartsjuka.
… [ Visa mindre ]

Snor - Johan, all svartsjuka är inte ondskefull, kan lika gärna handla om någon som är ledsen och kränkt och som inte går till överdrifter som hot, att ge sig på personen som orsakat svartsjukan osv. men nog har jag läst värre än detta, hur Lena bar sig åt, det har jag.
... Som jag ser det så var Lena seriös från början men kände sig manipulerad av främst SD men även av HD.
Hon kände sig mycket ensam och bedragen. Lurad. Hotad. Verbalt misshandlad. Incidenten med bilen är inte bland det värsta jag läst av fysisk misshandel. Att SD med våld lyfte ur Lena ur bilen när hon vägrar gå ur för att sitta kvar och göra upp - så att hon uttryckte att det gjorde ont i handleden. Kan inte se det som riktigt våld jämförelsevis. Det var kanske hans bil och hon ville "ha bråk" i hans uppfattning.
Men ...
Inget tvivel om att SD hade alla slags övertag utom det rent logiska. I det läge Lena var så spelade hon över. Djupt kränkt.
Tycker som Kristin, det var "bra" (Kristin menade väl "begripligt" hoppas jag) men att det var dumt och onödigt att bete sig så hämndlystet som Lena gjorde, mot SD och hans fru mm.
Men man får inte glömma att SD faktiskt ingick skilsmässa med frun för Lenas skull, så Lena hade all rätt
att kräva sin rätt under en tid, även om hon inte klarade att förstå att hans känslor sedan svalnat betydligt ... liksom hennes egna känslor.
SD lockade fram Lenas destruktiva sida.
Om man utgår från att han skilde sig från HD pga Lena - och det visade sig att Lena inte "var värd det",
kan han ha känt sig lurad av Lena faktiskt. Tro att hon bara ville ställa till det i hans och HD:s liv.
Han börjar ångra sig och känna hat mot Lena för allt hon säger och gör. Istället för att visa mer av kärlek för framtiden.
Sådana känslor hos SD kan jag gärna tro kan vara motiv för hans våldsamhet (obs inget att rekommendera som lösning på tvister!).
Sen vet inte jag (har inte läst om det) om han fortsatte sitt samliv med HD efter skilsmässan ...(hade han då rätt att reagera så starkt på Lenas hämnder?) eller bara någon gång då han tvivlade på Lena uppriktighet ...
eller var han inte alls med HD efter skilsmässan?

Du har tyvärr fel. Om du verkligen läser hela FUP så går det INTE att komma ifrån att det var LW som under lång till målmedvetet och systematiskt lockade fram en helt ostraffad familjefars allra sämsta sidor. Så ser den bistra saningsanningen ut.

Det var en prestation att bli mördad av SD (om det visar sig vara han)

När det börja sjunka in 2016/2017 i den stålhårda jag-vill-ha-honom-viljan att SD vägrade lämna sin fru så accelererade gravgrävandet då Lena av abnorm svartsjuka gav sig på och med alla medel försökte knäcka det egentliga offret Hanna.

Aktbilaga 146 sid 147.
Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för
Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.

Hur kunde hon göra så mot Hanna vars man Lena bedragit henne med i flera år?

Ett av hennes smisstag var när hon gav sig på den helt oskyldiga Hanna. Man kan inte så ondska och skörda kärlek.

Rättrådig? Lena var en ondskefull människa.

Vi ska vara tydliga med att det är aldrig någonsin rätt att mörda onda människor. För det här vi stiftat lagar vilka jag helt och fullt ställer mig bakom.

#TeamSanningen
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-16 kl. 09:57.
Citera
2020-03-16, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Nej det gjorde hon inte. Just detta är en del i åklagarens motivbild: de var just dessa två individers logar LW tog bort. Det var just dessa två individer som verkligen hatade LW - pga mycket annat än loggborttagningarna, men borttagningarna spädde på ursinnet mot LW ännu mer. Därav att det är just en av dessa två som är mordåtalad. Detta plus SÅ MYCKET annan graverande bevisning som perkar mot SD som gärningsman.

Så ditt påpekande ovan är helt rätt, och det styrker åklagarens case.

"En del i åklagarens motivbild", så måste det vara. Det här med borttagningarna fyller på en i övrigt full hink av (upplevda) ömsesidiga kränkningar.
Förvånar mig att inte alla har samma uppfattning om att fusk inte ska tillåtas.
Citera
2020-03-16, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
150/685

Som jag uppfattade det jag läste i Akt 163 del 16 (enl mitt inlägg i morse, läs gärna om Du inte gjort det, var mer funderingar) så hade SD sökt på Google 22/4 2018 hur man vid upphittad telefon kan "läsa, rensa en borttappad Android-enhet".
Enl min uppfattning tyder detta på att dådet finns i hans tankar/funderingar och att han är medveten om att han måste få tag på LW:s telefon och att det är planerat dåd.
Han var rädd att LW skulle visa deras tankar om förlovningsplaner för HD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in