2020-03-16, 07:34
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
En annan grej.. helt apropå och egentligen inte något man orkar reda ut nu. Men vart fan är alla skattepengar. Vi har liksom nästan världens högsta skatter OCH världens mest oförberedda sjukvård.. hur går det ihop. Vart läcker det? 🤨
Byråkrati.. Kolla landsting, myndigheter. Det är fasen mer på de byråkratiska delarna som ska hålla koll på pengar och folk än vad det är folk som arbetar med de uppgifter de ska.
Citera
2020-03-16, 07:35
Medlem
Dödsfallen verkar skena i Italien..
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/

Vad händer om man EJ blir immun mot viruset?
Kan inte virus mutera och återinfektera?

I så fall är väl "flockimmunitet" INTE något bra......?
Citera
2020-03-16, 07:36
Medlem
Alltså Sundströms. Varför har man inte för en månad sedan rekvirerat fabriken och bett dom pumpa ut skydd 24/7 och skicka till svenska akutmottagningar till regionerna utefter hur många invånare som finns? Det fattar jag inte.
Citera
2020-03-16, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
En annan grej.. helt apropå och egentligen inte något man orkar reda ut nu. Men vart fan är alla skattepengar. Vi har liksom nästan världens högsta skatter OCH världens mest oförberedda sjukvård.. hur går det ihop. Vart läcker det? 🤨

Vad har du själv för teori? Jag har en, men det är inget som passar sig för denna tråd.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Låt oss inte glömma.
Citat:
Nedlagda fältsjukhus har lett till sämre beredskap

Mellan 1991 och 2002 rustades både Sveriges militära och civila försvar ner. Det betydde bland annat att Sveriges 35 fältsjukhus försvann, vilket i förlängningen har lett till en försämrad beredskap mot pandemier, skriver DN. Varje fältsjukhus hade sex operationssalar och en intensivvårdsavdelning med 18 respiratorer.
– Men allt det slängde man på soptippen eller skänkte bort till andra länder – inget sparades, säger Sten Lennquist, pensionerad professor i katastrofmedicin vid Linköpings universitet, till DN.

https://omni.se/nedlagda-faltsjukhus-har-lett-till-samre-beredskap/a/6j7vJe
Citera
Medlem
Arnold15s avatar
Politikerna är beredda att offra 30-40 procent av den unga och produktiva befolkningen i syfte att rädda 0,5 procent som ändå har dödliga sjujkdomar.

Förstår inte detta.

Masskrach av ekonomin att vänta.

Flyg- och transportbolag
Hotell
Turistbolag
Konferensanläggningar
Eventbolag
Handeln och fysiska butiker

Fastighetsbolag som hyr ut lokaler till ovannämnda sektorer
Bankerna.......
Citera
2020-03-16, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autismochmyror

Det kan bli så att vi får en flockimmunitet som i sämsta fall håller i några månader. I allra sämsta fall finns ingen immunitet alls, men då kommer allt gå åt helvete oavseett vilka åtgärder som sätts in.
Citera
2020-03-16, 07:38
Medlem
Livsgjutarens avatar
Jaha nu ska man alltså åka iväg till jobbet via kolleltivtrafik, låtsas som ingenting, klistra på leendet och nicka instämmande vid fikat när alla boomers uttalar "detta är bara en influensa". Absurt.
Citera
2020-03-16, 07:39
Medlem
lasternassummas avatar
Corona/COVID-19 i USA
Någon som vill göra en prognos om när antalet verifierat smittade i USA passerat Italien?
Jag gissar på knappt två veckor. Någon annan?

Just nu (enligt Worldometers):
– Italien: 24747
– USA: 3782

Jag tror att befolkningens storlek och det omfattande resandet i USA kommer att bidra till en, internationellt sett, snabb spridning i landet.

Citera
2020-03-16, 07:40
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tack för videon, den förklarar en hel del
Förklaringen om hur det skulle gå till i ett krig var verkligen pricken över i:et.
Stackars svenskar

Japp, och jag blir verkligen mörkrädd
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autismochmyror

* Ingen vet.
* Jo, de kan mutera och då återinfektera?
* "flockimmunitet" är bara ett ord för att man tappat kontrollen och kan inget annat göra än att se på. Att man sedan kallar det för en strategi är bara ett löjligt sätt att visa att man har kontroll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Okej, ja jag vet inte. Jag trodde inte det fanns några experter på corona, eller möjligtvis är det väl Bruce Aylward som faktiskt samlat in data från kineserna och analyserat på plats i kina, men WHO som han är på lyssnar ju inte regeringens expertis på.

Jag var spydig. Många skriver, som de har lösningen och de verkliga experterna har fel. Det sagt - Jag tror att vi inte vet så mycket. Vi talar om ett nytt virus. Det gäller även de verkliga experterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in