2020-03-16, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Du är en okunnig idiot som, säkert hellre velat se, nu, helt verkningslösa åtgärder som stängning av gränserna och stängning av skolor. Vi får vara glada att vi har en så kompetent person som AT i ledningen för att hantera denna pandemi. Det tycker det svenska folket också med tanke på hur få som skrivit under det fåniga högerextrema uppropet emot honom.

Sådana idioter som dig kan kort och gott dra åt helvete!!!

Om du tycker så mycket om Anders Tegnells strategi så tycker jag att du skall låta dig smittas. Ställer du upp på det om du inte får garanterad respirator?
Citera
2020-03-16, 13:05
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Sant att vi har begränsade resurser. Med Coronaviruset bryr sig inte ett skvatt om din högerextrema smörja. Nu måste vi bara koncentrera oss på att försöka hålla nere takten i smittspridning.

Anders Tegnell vet miljoner gånger mer om smittspridning än tomtar som dig gör smittspridning.
Nej, han vet inget mer än vad andra vet d.v.s. mycket lite. Och alldeles för lite för att dra igång ett teoretiskt medicinskt experiment med medborgarna i Sverige i strid med vad internationell expertis säger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Äldre med underliggande sjukdom.

Att veta om de är 75, 85 eller 95 har väl för fan ingen betydelse.

Äldre är iaf inte under 50.
Tack för den, jag fyller 55 och känner mig väldigt rask!
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Inte så enkelt som du får det att låta.

Folk går utanför dörren. Barn leker med andra barn hemma.

Vet inte vad du beskriver.

Hemmakarantän?

Att pendla med mask/utelekande barn/mm mm/skola/handla/hår/kläder.

Mask ger inte 100% skydd. Inte ens hälften. Pga besluten vi ser i Sverige.

Tom en dupont dräkt med fläktventilerad/syrgastuber kräver rigorös säkerhet/descinficering/parametrar för att ge ett fullgott skydd.

Vi talar om partiklar ner på 0.06 microner. Distrubierade i ett klimat de trivs i. Öppna att spridas i Sverige.

Om du går ut med att masker är ett fullgott skydd. Sprider du desinformation.

Du verkar bestämt dig för att vara otrevlig samtidigt som du attackerar folk.

Får stå för dig.

Har aldrig sagt att de skyddar till 100% då mpste du hezmetmask med full dräkt.

Men FFP3 klassade masker ger skydd om du skriver något annat så ljuger du. Läs på för faan!
Du måste självklart kombinerade det med ögonskydd och handskar.

Ja, HEMMAKARANTÄN. Dina barn har masker på sig när de leker ute med andra.
Dina barn kan inte gå till skolan. Allt skolarbete kan göra via nätet nuförtiden och du får hjälpa dem som mamma. Glöm din karriär.

Lycka till!!
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Pengarna minskar i värde. I det moderna samhället är dynamik och utveckling A och O. Allt hänger ihop. Dör en bransch så drar den med sig andra branscher, så multiplikatoreffekten kan bli enorm är dynamiken upphör och utvecklingen står stilla.

Det är bra att den sjuka konsumismen får sig en rejäl käftsmäll!
Citera
Medlem
Citat:
Det finns inget som helst belägg för att barn smittar vuxna, inte ens efter +170 000 inrapporterade fall. Det räcker gott för mig!
Ingen vetenskaplig data finns alltså att tillgå, vi ska basera detta på gissningar?
Normalt ser man väl till att man är helt säker även om det ser ut att luta åt endera hållet?
Om dina känslor inte stämmer vilka effekter får det då på samhället att hålla skolan öppen? ska vi riskera det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
En sak som stör mig är att foliehatten inom mig säger att det är värre än vad vi får veta.

Så vad är grejen egentligen?

Så är det (värre än vad vi får veta) och inget ansvar kan man tydligen kräva av varken regering eller myndigheter, deras agerande är en katastrof för Sverige redan i nuläget av denna pandemi.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Äldre med underliggande sjukdom.

Att veta om de är 75, 85 eller 95 har väl för fan ingen betydelse.

Äldre är iaf inte under 50.

Extremt viktigt detta som det verkar. Påtala hela tiden att det var äldre redan sjuka. När detta inte påtalas längre kommer det nog vara yngre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Förresten!
Jag har inte hört en enda som
Friskat på sig som berättat om sjukdomen? Någon som har några klipp att dela med mig? Vill gärna höra förloppet av de som genomlidit den!

Nej det finns ingen i Sverige som har gjort det. Den enda som har blivit friskskriven är en kinesisk tjej som vägrar intervjuer. Ingen annan har blivit fullt frisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ferhatinho1
Det gör den inte mer sann för att du postar den 100000000 gånger!

Ok. Så du menar att norska medier ville publicera det här från en av egna journalister om det var 0 % sanning?

Varför skulle det inte vara sant? Det dör ju flera hundra i dygnet i Italien.
Citera
2020-03-16, 13:06
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
ATT STÄNGA SKOLOR HAR INGEN EFFEKT PÅ SMITTSPRIDNING!

För i motsatts till spanskan spanskan så slår det här viruset, främst, till emot äldre.

I ett senare skede kan nedstängning av kollektivtrafiken vara aktuell. Men det får vögas emot att folk då har svårt att ta sig till jobbet. Detta gäller också vårdpersonal.

Naturligtvis har det det. Alla som har ungar vet vilka smittspridare skolor är. Att stänga skolor och även gränser är bland det första som ska göras när en sådan här smitta börjar spridas. Man vill minska smittspridningen och isolera viruset. Minska smittspridningen gör man bl.a. genom att stänga skolor. Det är också därför som det görs i land efter land.
Citera
2020-03-16, 13:06
Medlem
SpencerPratts avatar
Jag är förvånad att inte Tegnell och Löfven har gått ut och sagt att vi helt enkelt ska offra de äldre. De tar bara upp plats på sjukhus och deras tid är ändå snart över. Då kan Löfven spara pengar och lägga det på något annat istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in