2020-03-16, 04:52
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Sjukvården har väl sagt att det inte en prioritet att redovisa individer som blivit friska, utan fokuserar på att vårda sjuka. De som tillfrisknat hemma kanske därför inte finns i statistiken.

Sverige har ju ingen koll på någonting, testar inte sjuka, redovisar inte friska, och döda redovisas bara ibland, flera stycken i tråden har vittnat om att de känner någon som dog i Corona som var yngre men som redovisades som död i något annat. Igår var det 3 stycken.
Citera
2020-03-16, 04:52
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Apropå domedagen: Har du noterat att samtliga 181 fransmän från Wuhan har lämnat karantänen i Frankrike? Inga insjukna, inga symtom under dessa 14 dagar.

Citat:
Jag vet att nästan inga fall av COVID har rapporterats sista tiden i Europa. Vii är i vabruari. Folk är sjuk överallt. Jag har också fått mig en släng. Är ok nu. Vill du få det till att jag kanske har haft COVID? Ska vi ställa in fotbolls-EM p.g.a. detta?

Citat:
Jag talar om Europa. Det finns i stort sett nada, efter en epidemi som varit i gång sedan december.

Citat:
Det du skriver är fortfarande fel.
Ta Tyskland som var ett av de första länderna med dussinet smittade. Inte alla insjuknade och ingen blev allvarligt sjuk. Alla (i vart fall de i Bayern) är friskförklarade idag.

Citat:
Att inte peta sig i ansiktet är stört omöjligt för mig har jag märkt, gärna i ögonen. Jaghar en tygnäsduk om jag prompt måste när jag är ute. Byter den när jag kommer hem.
Jag har engångshandskar jag tänker använda när jag handlar. Personalen har det i butikerna här nu. Men nu slipper jag nog at handla på en månad eller mer.

Jaha så du har börjat bunkra och använda engångshandskar nu?
Med all skit du kastat på folk som försökte varna för att detta var farligt, så är ju din nya inställning superintressant.
Citera
2020-03-16, 04:57
Medlem
gloffgloffs avatar
Det produceras massor av masker i världen -men den som har fabriken i sitt land får maskerna -verkar det som ...

... man kan ju be WHO om hjälp om man är utan material till sjukvårdspersonal -en sån begäran kanske vore på sin plats när/om man inte har egna fabriker!

Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Löfven gav ju WHO 400 miljoner så något borde man få tillbaka...

WHO har sagt de ska hjälpa Health Care Workers att ha den utrustning de behöver för att göra sitt jobb.

Nu är det jävligt hög tid att shape up diplomatin, krypa till de kors som behövs och se till att de masker som behövs kommer till Sverige därifrån de finns och det pronto!
Citera
2020-03-16, 04:58
Medlem
Citat:
Sjukvården har väl sagt att det inte en prioritet att redovisa individer som blivit friska, utan fokuserar på att vårda sjuka. De som tillfrisknat hemma kanske därför inte finns i statistiken.
Ja. Med en dåres envishet vill jag upprepa att vi inte kommer att kunna beräkna dödligheten i COVID-19 förrän vi kan studera hur många som varit smittade genom att leta efter antikroppar mot SARS-CoV-2 hos en tillräckligt stor del av befolkningen.

En del kan ju ha haft sjukdomen men trott att det var influensa eller någon annan luftvägsinfektion.
Citera
2020-03-16, 04:59
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men folk utanför karantänen är ju också smittade, vad ska karantänen omfatta?

Vet du ens vad begreppet karantän innebär/betyder?

Att hålla personer eller grupper isolerade för 40 dagar för att verifiera att de o deras last var pestfri. Detta för att skydda befolkningen i staden (venedig).

Något alla barn får/fick lära sig i högstadiet.

Tiden kortades senare.
Citera
2020-03-16, 05:00
Medlem
Gretanols avatar
Visste att Sverige skulle fjanta sig när det riktiga utbrottet kommer.
När har Sverige varit i krig senast?
Man tror att man fixar det med politikerprat igen...hur annars?

Sverige borde ha varit en av de enklare länder att isolera. Men nej tack. Man lyssnade på några idioter istället.
Citera
2020-03-16, 05:02
Medlem
Citat:
Statistiken ser ju inte så farlig ut på worldometer, men gårdagens pressträff sa något annat, vi satt och ojade oss över hur Kina mörkade, Sverige verkar inte vara sämre på det, fy detta känns inget bra.
Citera
2020-03-16, 05:03
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Växelvis är bra men hett vatten rensar om du nyss varit ute och mött någon som hostar
Basta är väl bra det botar väl inte när man väl är sjuk Drick hett förebyggande
Igen det där är fake https://www.bbc.com/news/world-51735367
Citera
2020-03-16, 05:06
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Skjuter man några i början så går budskapet ut. Lita på det. Alla lär se det på Aftonbladet, Svt o Youtube.
Om man är lite mer human så ger man böter, I spanien är det upp till 300 000 sek i böter om du bryter mot karantänen eller fängelse
Citera
2020-03-16, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Om man är lite mer human så ger man böter, I spanien är det upp till 300 000 sek i böter om du bryter mot karantänen eller fängelse
Även i Italien döms man till fängelse om man bryter karantän.
Citera
2020-03-16, 05:09
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Även i Italien döms man till fängelse om man bryter karantän.
vet du om de har skyhöga böter också? Det är bra att avskräcka med en årslön i böter istället för villkorlig dom tex
Citera
2020-03-16, 05:09
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Jag menar precis det jag skriver. Hade detta virus varit väldigt smittsamt, utanför epicentrum, hade vi sett betydligt fler fall i Sverige och Västvärlden i övrigt, nu.

Citat:
Detta virus är inte smittsamt under hela inkubationstiden. Möjligen kan det smitta under prodromalfasen men då med begränsad smittsamhet.

Citat:
Ja. Med en dåres envishet vill jag upprepa att vi inte kommer att kunna beräkna dödligheten i COVID-19 förrän vi kan studera hur många som varit smittade genom att leta efter antikroppar mot SARS-CoV-2 hos en tillräckligt stor del av befolkningen.

En del kan ju ha haft sjukdomen men trott att det var influensa eller någon annan luftvägsinfektion.

Jaha då vet vi.
Med en dåres envishet var det ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in