2020-03-15, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Siffran "smittade" är siffran för "allvarligt sjuka" i den svenska statistiken. Siffran "allvarligt sjuka" => "dödsbädden".

Det var en infallsvinkel som jag inte tänkt på. Kanske är det likadant med Danmarks siffror eftersom dom ser låga ut i jämförelse med Norge.
Citera
2020-03-15, 21:29
Medlem
JohnnyGenzales avatar
[quote=C.B.G.|70729158]Hoboken i New Jersey blir första amerikanska stad att införa utegångsförbud. Gäller mellan 22:00 och 5:00. Det är dock fortfarande tillåtet att gå ut med hunden.

https://m.analyzingamerica.org/first-u-s-city-imposes-curfew-due-to-coronavirus-fears/

Citat:
[/The decision was announced by the city mayor, Ravinder Bhalla.

“I completely recognize that these measures will result in substantial changes and inconveniences to our daily lives,” he tweeted.

“However, these measures are being taken to save lives & protect our residents.”]

Vad är påföljden om det inte följs? Böter hoppas jag?
Citera
2020-03-15, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Va! Har Tegnell felbedömt situation igen!

Dra mig baklänges vad förvånad jag blir!
Kan vi i demokratisk anda få rösta om tvångsförvaltning av landet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Holmberg grillar dom ganska bra tycker jag.

Är det i aktuellt eller är det något annat program?
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Va! Har Tegnell felbedömt situation igen!

Dra mig baklänges vad förvånad jag blir!

Att han någonsin känt sig "tvärsäker" är ett gott tecken på att inte passar som Sveriges statsepidemiolog. De ska inte vara tvärsäkra utan agera utifrån vad som skulle kunna hända.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jodå, kan sjukvårdspersonal undvika smitta så minskar risken för att de för smittan vidare.

Känns som det var bättre att ge mitt FFP3 till en 70-åring än en sjuksköterska.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
"En man i Nederläderna har gått runt och avsiktligt hostat i folks ansikten i en cafékö i staden Den Bosch, skriver tidningen Eindhovens Dagblad. Han ska samtidigt ha ropat "corona, corona".

Mannen greps senare av polis."

Intresserad av vad det är för typ av folk som kommer köra detta beteende
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Du ”tror” det?

Vad jag läst mellan raderna är det en person. En journalist även omnämnd som aktivist, och nej, det är inte i varenda media. Långt ifrån.

Som sagt.
Källkritik är allt jag ber om och att skriva om mobilfilmen där ”folk” rapporteras försvunna utan att på något sätt redovisa för sitt påstående är inget annat än efterblivet.

Ta du och googla på Chen Quishi och Fang Bin
Det har även nämnts i svensk media

https://www.washingtonpost.com/world/2020/02/09/chen-qiushi-coronavirus-wuhan/

De andra två har jag glömt namnen på för jag följde endast de två jag nämnt. Vi som har varit i tråden från start vet mycket väl vilka dessa är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
https://www.di.se/nyheter/strategin-lata-sa-manga-svenskar-som-mojligt-smittas/

Tänker jag fel när jag tänker att tom om jag räknar så lågt som 2% dödlighet så kommer 120 000(beräknat på 6 miljoner smittade) svenskar dö i corona med flockimmunitets-taktiken??

Ja, inget fel direkt men med 500 intesivvårdsplatser så finns det ingen vård för de svårt drabbade patienterna och därmed hamnar du nog mer troligt på 5-10% döda. Alltså 300000-600000 döda.

Och då får vi hoppas att det stannar på 60% smittade, finns ju de som sagt att 80% kan bli smittade och att upp till 19% blir svårt drabbade så det kan ju lika gärna sluta med 1 miljon döda. Bara i Sverige.
Citera
2020-03-15, 21:31
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Förstår om Löfven kände sig pressad att säga något. Men det hade faktiskt varit mycket bättre att inte köra någon presskonferens alls, än detta fiasko.

Alltså:
En presskonferens på söndag, när alla länderna runt omkring oss stänger ner. Och är det enda han säger "tvätta händerna", "stanna hemma om du är sjuk", "besök inte äldre om du är sjuk".
Fullständigt bisarrt.

Sen visar Eliasson upp kurva med snabb respektive långsam smittspridning, den vi alla har sett så ofta nu, flatten the curve. Men vad i helvete, ni gör ju INGENTING i den riktningen. Helvete!

Jag tror att de vill synas och få svenska folket att tro att de har total koll på COVID-19 och dess effekter på vårt samhälle. Statsministern vill få vårt stöd för skitpolitik.

Det är bara en tidsfråga innan Universitet, skolor och dagis stänger samt andra restriktioner. Att stänga gränserna kan vi inte göra eftersom vi inte har personal för detta samt att det då skulle bli omöjligt att söka asyl i Sverige.
Citera
2020-03-15, 21:31
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag frågade efter när och hur många, inom vilket tidsspann har vi 3000 döda?

3000 smittade kan jag tänka mig, till och med fler, dock utspritt under flertalet år.

Hur räknar du? Italien kommer ha 3000 döda inom ett par dagar. Med nuvarande hastighet så når Sverige 3000 döda någonstans mellan mitten av april och mitten av maj beroende på sjukvårdskapacitet och dylikt.
Citera
2020-03-15, 21:32
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Är det i aktuellt eller är det något annat program?
Agenda https://www.svtplay.se/video/25652656/agenda/agenda-15-mars-21-15?start=auto
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in