Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym523
Jag äger folksam räntefond lång. Är det bra eller dåligt? Jag köpte för 150 000 kr den här veckan men jag ågrar att jag gjorde det. Borde jag sälja allt nu?
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym523
Jag läste att räntefonder är ökar om styrräntan sänks. Varför går min räntefond ner då om det är sant? Jag fattar ingenting.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym523
Men jag har inte den fonden. Jag har amf räntefond lång. Jag vet inte varför jag köpte den. Jag vill inte ha den längre men om jag säljer nu så förlorar jag 2000 kr. Jag har bara ägt fonden i några dagar. Men jag vill inte förlora ännu mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym523
Omg du har rätt! Fan jag säljer på en gång. Den har seb och nordea ser jag nu. Herregud vad har jag gjort. Vilken idiot jag är
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym523
Fonden placerar i svenska obligationer som ges ut av staten, kommuner och mycket kreditvärdiga företag.
Vad fan betyder det här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym523
Jävla idioter meningen var att jag skulle tjäna pengar på börsen inte förlora allt. Självklart när jag kommer in så ska allt rasa. Dra åt helvete med avanza fondinspiration. Det har fan varit en mardröm om dom kallar det för inspiration.
I och med att du inte vet vad du håller på med och blir skraj för 2000 kr i förlust:
Sätt in pengarna på Coop Kapitalkonto så får du 0,85% ränta med insättningsgaranti och du kan sluta oroa dig.