2020-03-15, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Du gör förstås som du själv vill men personligen skulle jag inte vilja äga räntefonder just nu. Titta på den här - https://www.avanza.se/fonder/om-fonden.html/471796/spiltan-hograntefond - annars stabila långräntefondens utveckling den senaste månaden, exempelvis.

Men jag har inte den fonden. Jag har amf räntefond lång. Jag vet inte varför jag köpte den. Jag vill inte ha den längre men om jag säljer nu så förlorar jag 2000 kr. Jag har bara ägt fonden i några dagar. Men jag vill inte förlora ännu mer.
Citera
2020-03-15, 23:58
Medlem
Trump försöker köpa rättigheter av curevac för framtida Corona-vaccin. Värt att veta bara! Må väl
Citera
2020-03-16, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Men jag har inte den fonden. Jag har amf räntefond lång. Jag vet inte varför jag köpte den. Jag vill inte ha den längre men om jag säljer nu så förlorar jag 2000 kr. Jag har bara ägt fonden i några dagar. Men jag vill inte förlora ännu mer.

Om du inte vet varför du köpte den och har så hög förlustaversion så har du nog svarat på din egen fråga. Sätt in pengarna på ett sparkonto istället. De ger dessutom högre avkastning än räntefonderna i nuläget.
Citera
2020-03-16, 00:03
Medlem
Citat:
Jag läste att räntefonder är ökar om styrräntan sänks. Varför går min räntefond ner då om det är sant? Jag fattar ingenting.

Din räntefond består förmodligen av företagsobligationer inte statsobligationer. Vem vill sitta med företagsobligationer nu när företagen hotas med konkurs?
Citera
2020-03-16, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inteallsmotvalls
Din räntefond består förmodligen av företagsobligationer inte statsobligationer. Vem vill sitta med företagsobligationer nu när företagen hotas med konkurs?

Omg du har rätt! Fan jag säljer på en gång. Den har seb och nordea ser jag nu. Herregud vad har jag gjort. Vilken idiot jag är
Citera
2020-03-16, 00:14
Medlem
Fonden placerar i svenska obligationer som ges ut av staten, kommuner och mycket kreditvärdiga företag.

Vad fan betyder det här.
Citera
2020-03-16, 00:20
Medlem
Jävla idioter meningen var att jag skulle tjäna pengar på börsen inte förlora allt. Självklart när jag kommer in så ska allt rasa. Dra åt helvete med avanza fondinspiration. Det har fan varit en mardröm om dom kallar det för inspiration.
Citera
2020-03-16, 00:27
Medlem
FB-das1s avatar
Citat:
Jag äger folksam räntefond lång. Är det bra eller dåligt? Jag köpte för 150 000 kr den här veckan men jag ågrar att jag gjorde det. Borde jag sälja allt nu?
Citat:
Jag läste att räntefonder är ökar om styrräntan sänks. Varför går min räntefond ner då om det är sant? Jag fattar ingenting.
Citat:
Citat:
Omg du har rätt! Fan jag säljer på en gång. Den har seb och nordea ser jag nu. Herregud vad har jag gjort. Vilken idiot jag är
Citat:
Fonden placerar i svenska obligationer som ges ut av staten, kommuner och mycket kreditvärdiga företag.

Vad fan betyder det här.
Citat:
Jävla idioter meningen var att jag skulle tjäna pengar på börsen inte förlora allt. Självklart när jag kommer in så ska allt rasa. Dra åt helvete med avanza fondinspiration. Det har fan varit en mardröm om dom kallar det för inspiration.
I och med att du inte vet vad du håller på med och blir skraj för 2000 kr i förlust:

Sätt in pengarna på Coop Kapitalkonto så får du 0,85% ränta med insättningsgaranti och du kan sluta oroa dig.
Senast redigerad av FB-das1 2020-03-16 kl. 00:30.
Citera
2020-03-16, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FB-das1
I och med att du inte vet vad du håller på med och blir skraj för 2000 kr i förlust:

Sätt in pengarna på Coop Kapitalkonto så får du 0,85% ränta med insättningsgaranti och du kan sluta oroa dig.

2000 kr? Jag har förlorat 40 000 kr totalt
Citera
2020-03-16, 00:36
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Imorgon kommer du förlora 10.000 kr till med största sannolikhet.
Citera
2020-03-16, 00:37
Medlem
Och det bara på börsen. Sen tog riksbanken mina sedlar också 10 k
Citera
2020-03-16, 00:41
Medlem
FB-das1s avatar
Citat:
Du skrev fel då? Eller vill du att vi ska gissa oss till din situation?

Citat:
Sälj och sätt in på ett bankkonto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in