Citat:
Ursprungligen postat av
teren
100%. Jag tar någon som vill ta det säkra före det osäkra alla dagar i veckan. I det här fallet är det Joacim Rocklöv eller Björn Olsen. Anders Tegnell lyssnar varken på sina jämlikar i Sverige eller på WHOs ordförande. Han tycks vilja skapa kaos och oreda, alternativt så förstår han inte bättre.
1. Tegnell lyssnar inte på varken Rocklöv eller Olsen, två personer med ytterst goda kunskaper om virusspridning.
2. Tegnell lyssnar inte på WHOs rekommendationer.
3. Tegnell struntar i princip i alla de åtgärder som våra europeiska grannländer beslutat om.
4. Både Kina och Italien har varnat Sverige för bristande åtgärder.
Varför tror sig Anders Tegnell veta bättre än alla andra människor, t.o.m. folk som är lika kunniga i ämnet?
För mig så ringer alarmklockarna. Alla varningssignaler finns där och jag vill inte att vi hamnar i ett läge där sjukvården behöver välja vilka som ska få leva och dö.
Har någon startat en namninsamling för att avsätta Tegnell? Jag börjar bli genuint orolig att han kör Sverige i botten om det fortsätter så här.
Olsen är inte hans jämlike i de här frågorna. Han är en väldigt framstående forskare, men det handlar om virusets egenskaper, och inte om samhällsberedskap och de åtgärder man ska ta till för att bromsa eller hindra spridning etc.
Rocklöv är väl hans jämlike möjligen. NHS har dock samma uppfattning som Tegnell i de här frågorna och de tillhör de ledande på epidemiologi. WHO är kraftigt kritiserat. Inte minst angående sitt påstående gällande 3,4% dödlighet vilket de fått äta upp.