Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
Om du slutar strössla halmgubbar som virus kan du väl svara på om du tror vi kommer att se samma dödstal som vid en vanlig influensa hos de länder i Europa som nu ser (och förhoppningsvis lär) av Italien.
Jag menar eftersom du avfärdade detta som en vanlig influensa med ett "gäsp" i ditt senaste inlägg.
Globalt är det säkerligen i partiet med en influensa. Italienarna däremot kan ha förvärrat situationen med sämre vårdkvalité som följd, vilket gett negativa återverkningar i mortaliteten.
Siffrorna är inte anmärkningsvärda egentligen, däremot hastigheten på spridningen.
Jag hoppas på en grundlig undersökning när det blåst över, jag blir inte förvånad om det visar sig att smittade från kina flyg jorden runt redan i november/december 2019.
Citat:
Ursprungligen postat av
gabrielle2
Jag håller inte med dig riktigt men du får ha din åsikt.
Jag tycker i en pandemi skall man vara extra noga.
Det är ju inte varje år det är en pandemi.
Jag är också hemma. Torrhosta, kliar i halsen osv. Haft skiten sedan december och det går över och kommer tillbaka. Under tiden när det är över är jag ute och ränner, träffar massor av folk osv. Nu har jag sagt ifrån ett besök på en arbetsplats, min och chefens överenskommelse och just för att jag har en envis hosta som aldrig går över. För övrigt känner jag mig något så när frisk
För mig är frågan. Hur länge ska jag va hemma, hur skall jag kunna få ta ett prov då jag inte är halvdöd och inte får.
Jag känner så här. Nu skiter jag i det. Det får väl bli smitta då. Man kan ju inte diagnostisera sig själv enbart på symptom.
Luftrörskatarr, händer tusentals varje år, inget att vara rädd för.