2020-03-15, 21:38
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferhatinho1
Det är vad jag propagerar för i den här tråden.
Jag propagerar för bättre matematikkunskaper i skolorna.

Det dör mer än dubbelt så många i C19 om dagen i Italien idag än var det dagligen gör i cancer i Italien.

Skillnaden är att cancer stiger inte exponentiellt som C-19 gör och cancer har sällan det förloppet att du dör inom fyra veckor efter att du har fått det.
Citera
2020-03-15, 21:39
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Snart blockerar de väl internetsidor med påstått ryska botar osv.

Ärligt talat, det är nog exakt det hon är ute efter.
Citera
Medlem
Anders Tegnell på Agenda Svt 2.
Bra och sakliga synpunkter från
epidemiolog Joacim Rocklöv, saknas bara Löfven i studion som sjunger Babblarnas
"klappa händerna" och byter ut till tvätta händerna.
Citera
Medlem
Jirens avatar
Vilka är förvånade?

Våra makthavare a.k.a Team Sjuklövern har gått all in på att förstöra Sverige i 30 års tid. Trodde ni att de skulle agera klokt och förnuftigt vid en pandemi?

Jag visste att det skulle bli så här.
Citera
Medlem
stone_sleepers avatar
Sydkorea som många hyllar här har 8000 smittade och 75 döda. Sverige har 1000 smittade (troligen fler) och bara 3 döda. Sluta gnälla och vara hysteriska, trots alla brister så har Sverige än så länge klarat det här ganska bra.
Citera
Medlem
Covids avatar
Quishi? Du menar säkert Qiushi.

Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
OK, två. Inte en som jag skrev då. Det var Quishi jag avsåg.

Men de övriga två vet du ju inte alls vilka de är uppenbarligen, trots du varit ”i tråden från start”
Att andra möjligen, högst oklart dock, vet, är en annan sak. Jag frågade dig.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Verkligen, folk kanske får sig en funderare nu. Så sjukt mycket skattepengar som går åt till hypokondriska människor som söker för skitsaker. Seriöst!

Hypokondri är en sjukdom i sig.

Det stora problemet är att sjukvården har varit eftersatt sedan 2014 utan att politikerna gjort något. Det är en skandal. En skandal som nu kan kosta många liv.

När Corona lagt sig hoppas jag att folket kräver att politiker får stå till svars och huvuden rulla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Siffran för allvarligt sjuka sjunker. Den är nu kring 7%

"Lustigt" nog så stiger siffran över antal döda VS friskförklarade och andelen döda är nu 8%.

Hur ska man tolka det?

Att när du är död så är du inte längre allvarligt sjuk. Utan du är död. Och kvalificerar då in på en annan tabell.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Jag tror du tror för mycket om dig själv. Jag har spenderat dagar att läsa på trovärdiga sajter som WHO. Inte här på Flashback. Ingen har sagt att situationen inte är allvarlig, men du sitter och går händelserna i förväg. Du vet inte ett skit, du utgår bara ifrån det värsta men du vet inte. Finns ingen rationalitet eller balans alls. Men visst, kör på du. Risken är större att du dör i stroke av din oro än något relaterat till Corona.
Trovärdiga sajter😂😂😂
Och vem har sagt att det finns mer trovärdiga sajter än de som påstår sig vara trovärdigast.
Jag har slutat tro på allt och alla.
För mig finns inga säkra källor eller mer trovärdiga människor.
Om nu coronaviruset inte är så farligt varför då denna enorma hysteri med karantän, stängda gränser mm
Vad är man rädd för?
Jag är inte rädd men jag ser ju att det är ett helt annat agerande världen runt med detta virus än vad det någonsin varit med andra influensautbrott.
Till och med så farligt att de vill tvinga fram ett vaccin på några månader när det annars skall ta 10 - 15 år att testa ett vaccin.
Spelar ingen roll hur snabbt det sprids.
Vanlig influensa kräver en halvmiljon människors liv varje år. Varför har man inte sprungit omkring i rymdkläderliknande uniformer då.
Förra influensavaccinet var snabbt framkallat och läkare ville inte ens erkänna att de sprutade in "råttgift" i människor som satte sig på nervsystemet( narkolepsi, epilepsi mm)
Det är dubbell information. Det är inte farligt, det är farligt, det är inte farligt , det är farligt.
Citera
2020-03-15, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Läs gärna mitt inlägg som jag publicerade nyss. Tydligen inte bara gamla och sjuka som drabbas...

Jo, i huvudsak är det gamla och sjuka. Ja, en del unga stryker med men det gör det i vanliga influensor också. Även av hjärtmuskelinflammationer, cancer, sepsis osv osv osv. Du vill hitta enskilda fall så du kan skrika alarm! Ditt mind set är precis som media.
Citera
2020-03-15, 21:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
3000 smittade utspritt över flera år? Hade vi testat alla, hade vi redan varit förbi 3000 smittade i Sverige.

Jag skrev fel, menar givetvis 3000 döda, det kan vi skratta åt, haha.

Åter till frågan, hur fort når vi 3000 döda tror du?
Citera
2020-03-15, 21:41
Medlem
Covids avatar
Dynamiskt förlopp, olika stadier. Kom tillbaka i maj, så ska vi jämföra.

Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Sydkorea som många hyllar här har 8000 smittade och 75 döda. Sverige har 1000 smittade (troligen fler) och bara 3 döda. Sluta gnälla och vara hysteriska, trots alla brister så har Sverige än så länge klarat det här ganska bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in