2020-03-15, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ja men då så, varför ens bry sig om att stänga ner Sverige ens delvis om redan 30% är smittade. Det kommer knappast hjälpa i så fall.

Häromdan hade vi inte ens spridning i samhället enligt FHM utan bara importfall.

Säkringen verkar ha brunnit totalt.

Nu tror jag inte han menade att 30% var smittade utan att att hur många det nu var har symptom. Eftersom det i mångt och mycket är samma symptom som vanliga förkylningar, influensa mm så lär ju var och varannan person ha någon form av symptom som stämmer in med covid-19 symptomen tyvärr.
Hade det vart mer säregna symptom hade det ju vart bra mycket lättare.
Citera
Medlem
longbow4ys avatar
Många säger att siffrorna inte stämmer men jag menar att de stämmer.
De visar samma sak trots att de mäter lite olika.

Kina som var först ute har statistiken på alla de som var sjuka, också de i hemmen. Eftersom det nu har gått en tid har de flesta av dessa symptom och många men inte alla tillfrisknat. Deras data visar alltså resultatet av de smittade efter ett utbrott.

Italien missade utbrottet och mäter i stort sett bara de som är så sjuka att de tar sig till sjukhus för vård.
Deras siffror visar dödligheten för dem som åker till sjukhus. Och det gör äldre Italienare inte i onödan.

Syd-Korea mäter alla och hittar mängder med folk som fortfarande inte har fått symptom och därför heller ej genomlidit hela sjukdomsförloppet. Deras resultat visar hur det ser ut i början av ett utbrott.
Och till viss del spridningshastigheten där man sätter in karantän på de smittade.

I Sverige och Europa visar statistiken en fördubbling av antal fall oavsett hur man mäter på ca 2.5 dagar

Vad blir då totala resultatet?
Jo Merkel får rätt.

60-70% av befolkningen kommer smittas med slutresultatet Kinesiska siffror på dödligheten om inte Koreanska och Kinesiska metoder används för att stoppa smittspridningen. Vilket man redan gett upp.
Vilket också innebär Italienska (Och Kinesiska) siffror på antalet som kräver sjukhusvård

Runda svängar 3 % döda, 7% avancerad sjukhusvård.

Och detta på ned dagens takt, fördubbling på 2.5 dagar innan April månads utgång.
Citera
Medlem
RadioDDR1s avatar
Hatkommentarerna kommer i så stora mängder att Helle Klein misstänker att de delvis är från botar som en del av en påverkanskampanj.

– Om det här bara handlar om ett uppskruvat läge eller om det är politiskt iscensatt för att passa på och undergräva förtroendet för myndigheter är svårt att veta säkert, säger hon.
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Hoboken i New Jersey blir första amerikanska stad att införa utegångsförbud. Gäller mellan 22:00 och 5:00. Det är dock fortfarande tillåtet att gå ut med hunden

Japp. Viruset sprids bara på dagtid har jag hört

Eller finns det kanske andra agendor här som vi dumma svenskar inte fattar medan vi skiter ner oss i oro över en låtsas-influensa och hamstrar toalettpapper?
Citera
2020-03-15, 21:33
Medlem
Jag skulle vilja uppmärksamma er alla på en positiv effekt denna katastrof kan komma att innebära för oss i Sverige. Kanske rent av väga upp för alla dödsoffer som skördas. Vi kommer inte få hit några fler Tyska bögar! Äntligen!
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Så..
Fler tester förhindrar spridning. Eller vad svamlar du om?
Testning, effektiv självisolering/karantän av positiva, smittspårning...

Kolla mina tidigare inlägg om Sydkorea eller läs på om Sydkorea själv.

Du kan även läsa vad WHO säger:

Our message to countries continues to be: you must take a comprehensive approach.
Not testing alone. Not contact tracing alone. Not quarantine alone. Not social distancing alone. Do it all.

https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-mission-briefing-on-covid-19---13-march-2020, förrgår
Citera
Medlem
Mokshas avatar
Breaking ‼️‼️‼️

20:18

14 OUS-ANSATTE SMITTET

1081 ansatte ved Oslo universitetssykehus i karantene på grunn av enten nærkontakt med en coronasmittet eller reise i utlandet. 14 ansatte er så langt bekreftet coronasmittet, skriver OUS i en pressemelding.

– Det store antallet ansatte som er smittet eller i karantene utgjør en stor utfordring for driften av sykehuset og vår evne til å yte forsvarlig helsehjelp, sier administrerende direktør Bjørn Atle Bjørnbeth i pressemeldingen.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5e6e7f908beb03001134adc8?utm_source=vgfront&utm_co ntent=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhet sdogne

Breaking ‼️‼️‼️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ta du och googla på Chen Quishi och Fang Bin
Det har även nämnts i svensk media

https://www.washingtonpost.com/world/2020/02/09/chen-qiushi-coronavirus-wuhan/

De andra två har jag glömt namnen på för jag följde endast de två jag nämnt. Vi som har varit i tråden från start vet mycket väl vilka dessa är.

OK, två. Inte en som jag skrev då. Det var Quishi jag avsåg.

Men de övriga två vet du ju inte alls vilka de är uppenbarligen, trots du varit ”i tråden från start”
Att andra möjligen, högst oklart dock, vet, är en annan sak. Jag frågade dig.
Senast redigerad av M.J.A 2020-03-15 kl. 21:36.
Citera
2020-03-15, 21:34
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Kan vi i demokratisk anda få rösta om tvångsförvaltning av landet?

Gärna. Jag är för.
Skrev tidigare att någon utländsk makt borde komma och ta över.
Vi styrs av dårar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Varför är dödligheten så mycket högre i Italien jämfört med Tyskland och de nordiska länderna. Känns som pensionärerna där dör som flugor?

De äldre runt medelhavsländerna är lika aktiva som ungdomar där nere, de kysser varandra när de hälsar, de bor tsm med barn och barnbarn, det är en av de mest åldrade befolkningarna i Europa och de bor i princip på varandra. Därför jag inte kan se framför mig att samma kommer ske här då de äldre i vårt land lever HELT tvärtom...
Citera
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Hatkommentarerna kommer i så stora mängder att Helle Klein misstänker att de delvis är från botar som en del av en påverkanskampanj.

– Om det här bara handlar om ett uppskruvat läge eller om det är politiskt iscensatt för att passa på och undergräva förtroendet för myndigheter är svårt att veta säkert, säger hon.

Vilken myndighet tror hon att hon representerar då?
Citera
2020-03-15, 21:35
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Japp. Viruset sprids bara på dagtid har jag hört

Eller finns det kanske andra agendor här som vi dumma svenskar inte fattar medan vi skiter ner oss i oro över en låtsas-influensa och hamstrar toalettpapper?

Det står i den länkade artikeln. Man försöker spara polisens resurser genom att minska på bråk och slagsmål i barer och på fester.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in