2020-03-15, 19:46
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Eliasson kommer att bränna 75 mille på ett armband där det står "smitta mig inte" samt en broschyr på 100 olika språk i pekboksnivå som beskriver hur man tvättar händerna. Hade nivån på Sveriges befolkning varit aningens högre hade man kunnat satsa dessa 75 mille på viktigare saker.

Rolls Royce i England kommer att ställa om till att tillverka respiratorer. Där kan man snacka om handlingskraft och kreativitet.
Hela regeringens strategi bygger på att invånarna ska ta sitt ansvar, då är en informationskampanj mycket rimlig för minska spridningstakten. Jag vet inte om deras strategi är korrekt, det får framtiden utvisa men utifrån deras strategi är informationskampanj korrekt.

75miljoner är inget jämfört med de kostnader som Norge och Danmark åker på med deras åtgärder, deras åtgärder kostar miljarder och åter miljarder(stänga gränserna, stänga alla skolor etc..
).
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Tänk så går Sverige som vinnare ur allt detta? Har det tanken slagit er? Med minst antal smittade och minst antal dödsfall! Utan att stänga skolor, och utan att stänga gränser?

Ehm, Sverige har inte minst antal smittade eller minst antal dödsfall så vad är din poäng? Och eftersom Sverige redan slutat räkna och inte håller på med aggressiv testning som ex. Sydkorea så har vi ett stort mörkertal. Om du trodde att Sverige hade någon chans att vara med på någon topplista så har du sovit under en sten i flera veckor. Vi ligger dock inte i den absoluta bottenskiktet längre då flera länder sumpat det ännu värre hur nu det kan vara möjligt.
Citera
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Det har spridits länge i Italien och Iran flera veckor innan det ens kom till kom norden
Hur vet du det? Både Italien & Sverige fick sina första bekräftade fall på samma dag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
NEJ! Hur kan ni alla vara göra en sån tankevurpa? Han talar om testa alla, vilket givetvis skulle innebära alla förkylda, alla med flunsa osv osv.

Så du tror inte vi har fler smittade än vi anat? Ok, håller med dig om att T syftade på alla infekterade.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Men förstår ni inte att han pratar om ALLA med symptom som skulle kunna vara Corona? Jeez liksom.

Är du någon form av översättare för Tegnells autism kommunikation eller varför förutsätter du att det är exakt så som Tegnell menade? Det kan ju lika vara tvärtom. Ingen vet vad Tegnell menar. Knappt han själv vet vad han menar. Karln är helt jävla lost.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Är väl väldigt positivt om det är flera miljoner smittade nu med lätta symptom? Om det skulle vara så, så är väl viruset dött om inte allt för länge?

Det är alla med förkylningar som han refererar till, inte Corona. Det finns faktiskt andra virus som ger liknande symptom. Att testa alla med förkylningssymptom är inte meningsfullt, men det kommer att stickprovstestas bland förkylda. Sentinelövervakningen/screening av förkylda är för övrigt redan igång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldtanden
Helt otroligt att man inte sätter ner foten och inför ett krav på att ALLA som kan jobba hemma, skall göra detta, just för att minska t.ex. antal personer som reser i rusningstrafiken.
Många företag har manat sina anställda att jobba hemifrån, det är ju inte så att företagen inte kan fatta egna beslut. jag har pratat med några bekanta, alla har valde att jobba hemifrån redan förra veckan.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Väldigt oroande att så många unga råkar illa ut också!!
KÄLLA?!
Citera
2020-03-15, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Vet inte om tanken slagit er allt detta som regeringen beslutar tillsammans med FHM, och icke beslutar. När man kollar närmare på vad andra gör och vilka åtgärder dom gör framförallt. Tänk så går Sverige som vinnare ur allt detta? Har det tanken slagit er? Med minst antal smittade och minst antal dödsfall! Utan att stänga skolor, och utan att stänga gränser? Och sen glömde jag karantän!
Vad säger ni? Är nyfiken?

Det har slagit mig och både Linde och expertisen i uk verkar tycka att detta är rätt väg att gå. Mitt problem är att Tegnell antingen far med osanning eller är helt förvirrad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
KÄLLA?!

DET FINNS INGEN SÅDAN!
Citera
Medlem
Fan, professorer och smittskyddsläkare nu i Rapport är alla kritiska och djupt bekymrade över Folkhälsomyndighetens bristande åtgärder och Anders Tegnell och säger att proaktiva åtgärder måste sättas in NU innan det blir kaos, och Anders insisterar på att det fortfarande inte är dags. Vad fan väntar han på?

Jag förstår inte varför man inte tillämpar försiktighetsprincipen.

Anders Tegnell lever riktigt jävla farligt. Om han har missbedömt viruset och orsakar massdöd så kommer han att få väldigt många fiender. Jag tycker det är otäckt att en person har så mycket att säga till om – dessutom en person som har pudlat ett flertal gånger på bara några veckor. Det borde ge en indikation om att han generellt är helt fel ute. Är det här hans hämnd på sina kritiker? Man börjar ju på allvar att undra...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
KÄLLA! VAR OCH NÄR HAR HAN SAGT DET?

Länken som postades här nyss var FAKE!

Nej det var ett utdrag ur Expressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto