Citat:
Ursprungligen postat av
hejarnold
Ville ej starta ny tråd endast för dessa frågor. Är ny här på FB. Jag har fått erbjudande om att jobba på matvarulager i 3 dar kommande vecka i Sthlm. Blir ju bra med pengar, men börjar känna mig skeptisk. Hade ni jobbat?
Är inte rädd för sjukdomsförloppet av Corona då jag är fullt frisk, däremot rädd för bieffekterna av det som vi ännu inte vet något om, läste i något forum kring sterilitet om man är man. Är det detsamma för tjejer? Gärna om nån vill länka till sån info om det finns.
Ja, jag hade tagit ett sådant arbete.
I synnerhet om jag vore i 20-årsåldern (nu är jag en generation äldre).
Eftersom jag var utomland till för en vecka sedan, i ett område som motiverar att jag håller mig hemma nu, så har jag kommit överens med min arbetsgivare om att göra mitt bästa för att läsa in mig på ämnet. Inte via sociala media, alltså, utan vetenskapliga rapporter.
Vad jag kan säga är att det är alldeles för tidigt för att säga något säkert om sådana bieffekter, vare sig för män eller kvinnor. Det kommer troligen dröja många månader, är min gissning, tills bilden klarnar. Det forskas för fullt, och det skrivs artiklar, men just det här med långsiktiga skadeverkningar är inte det som har högst prioritet just nu.