Citat:
Ursprungligen postat av
Fröken_Sverige
Det finns ju en möjlighet att SD har duschat av sig med trädgårdsslangen efter att ha dödat LW. Det var mycket varmt, så sannolikt rann inte vattnet ner i gräsmattan som han hade hoppats på.
I så fall blev även blod och annat kvar på den stenhårda jordskorpan. Varför skulle han annars tjata hysteriskt om hjälp med vattning till alla han känner i över en vecka? Ingen tycks minnas att ha någonsin vattnat innan. Och han hade bott där många år.
#TeamÅsaHiding

Jag tror att antingen är man en vattnare eller så är man det inte. Så många som bara låter sin gräsmatta vara under sommaren. Skönt att slippa klippa när torrt osv. Har man ungar och många åtaganden och fritidsaktiviteter blir också gräsmattan lidande.
Ovana vattnare brukar väl dra igång och vattna på högsommaren när det börjar bli lite brunt. Att dra igång i mitten på maj känns lite märkligt om han inte var en ”vattnare” annars. Det var nåt att han behövde låna grannens spridare också? Men körde själv med bara munstycke för att spridarn låg längst in bakom kaninhinder?
Att någon som inte är någon ”vattnare” ställer sig i maj mitt i natten och börja vattna känns som nåt är fel i det här sammanhanget.
Men om man kan dansa rullskridskor på kontoret mitt i natten så är väl inget otroligt i detta...
Varför vattna då om man ska vara iväg en vecka? Eller var det så att grannarna skulle hjälpa till under deras frånvaro?
Offtopic men ändå inte. Hade han varit en van vattnare så hade han kanske vetat att det är bäst att vattna kl 6-9 på morgonen än på dagen. Vattnar man på kvällen så lockar det bara fram sniglar osv.
Utan att doktorera vidare i detta så sätter jag mina cent på att han vattnade av annan anledning än att vårda gräsmattan.