2020-03-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Vilken jä#*a idiot hon är HD 😡.. Vilket jä#*a idiot!!

Jaa..Du sätter huvudet på spiken, det passerar gränsen för ofattbart!
Citera
2020-03-15, 19:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hela den här slagfältet om vem som får logga vilken gömma är ju rätt banal jämfört med ett mord .

Men vet inte varför det blev sådant allvar omkring loggade/ej loggade ...?

Du får tänka efter lite bara, vilkas loggningar förutom MGM och MGK,s raderades?

Om svaret är att ingen annan berördes kanske du kan se ett litet pikant mönster i BO,s agerande.
Citera
2020-03-15, 19:22
Medlem
Här kommer en genväg till sammanställning av HD:s hjälpsamhet i förhören med polisen. Det finns ett otal till av samma karaktär men då är det bättre att läsa de ca: 450 sidorna i Aktbilaga 149 i sin helhet istället.
Det avser förhör som vittne och förhör som misstänkt gärningsperson.
Som en bonus har stridsvagnen (T34) gjort en sammanställning som ger ytterligare en vinkel på det hela, se sista länken.
Bokmärk det här inlägget om du vill återgå till det senare och få ett hum om hur (o)hjälpsam HD varit i kontakt med polisen. I annat fall kommer detta inlägg att publiceras med ojämna mellanrum så att ingen missar det.

HD:s förhör, del 1: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
HD:s förhör, del 2: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
HD:s förhör, del 3: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
HD:s förhör, del 4: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
HD:s förhör, del 5: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
T34 Panzers sammanfattande vinkel på det underlag jag valt att ta med: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-03-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det finns ju en möjlighet att SD har duschat av sig med trädgårdsslangen efter att ha dödat LW. Det var mycket varmt, så sannolikt rann inte vattnet ner i gräsmattan som han hade hoppats på.

I så fall blev även blod och annat kvar på den stenhårda jordskorpan. Varför skulle han annars tjata hysteriskt om hjälp med vattning till alla han känner i över en vecka? Ingen tycks minnas att ha någonsin vattnat innan. Och han hade bott där många år.

#TeamÅsaHiding

Jag tror att antingen är man en vattnare eller så är man det inte. Så många som bara låter sin gräsmatta vara under sommaren. Skönt att slippa klippa när torrt osv. Har man ungar och många åtaganden och fritidsaktiviteter blir också gräsmattan lidande.

Ovana vattnare brukar väl dra igång och vattna på högsommaren när det börjar bli lite brunt. Att dra igång i mitten på maj känns lite märkligt om han inte var en ”vattnare” annars. Det var nåt att han behövde låna grannens spridare också? Men körde själv med bara munstycke för att spridarn låg längst in bakom kaninhinder?

Att någon som inte är någon ”vattnare” ställer sig i maj mitt i natten och börja vattna känns som nåt är fel i det här sammanhanget.

Men om man kan dansa rullskridskor på kontoret mitt i natten så är väl inget otroligt i detta...

Varför vattna då om man ska vara iväg en vecka? Eller var det så att grannarna skulle hjälpa till under deras frånvaro?

Offtopic men ändå inte. Hade han varit en van vattnare så hade han kanske vetat att det är bäst att vattna kl 6-9 på morgonen än på dagen. Vattnar man på kvällen så lockar det bara fram sniglar osv.

Utan att doktorera vidare i detta så sätter jag mina cent på att han vattnade av annan anledning än att vårda gräsmattan.
Citera
2020-03-15, 19:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ni som kan..

Vad skulle hända om HD/JG eller båda berättar i rätten att de skyddat SD, men ej varit del av mordet?
Rättsligt, alltså.. Vad är alternativen?
HD och JG skulle visserligen kunna erkänna i rätten att de har gett en delvis alltför positiv bild av SD i förhören, dvs. att de inte liksom väldigt många andra har berättat att han är psykopatisk och mycket farlig. Men för att deras vittnesmål skall tillföra något nytt skulle de nog behöva komma med något mer konkret, och det är det ju tveksamt om de kan.
SD delges att utredning så här långt visat att en mängd personer som SD känner och är bekant med i olika grad, beskrivit honom som manipulativ, märklig, farlig och till och med psykopatisk och mycket farlig. Många har också tagit del av vad L W delat med sig om förhållandet mellan henne och SD.
Aktbil.167, s.4
Citera
2020-03-15, 19:27
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag tror att antingen är man en vattnare eller så är man det inte. Så många som bara låter sin gräsmatta vara under sommaren. Skönt att slippa klippa när torrt osv. Har man ungar och många åtaganden och fritidsaktiviteter blir också gräsmattan lidande.

Ovana vattnare brukar väl dra igång och vattna på högsommaren när det börjar bli lite brunt. Att dra igång i mitten på maj känns lite märkligt om han inte var en ”vattnare” annars. Det var nåt att han behövde låna grannens spridare också? Men körde själv med bara munstycke för att spridarn låg längst in bakom kaninhinder?

Att någon som inte är någon ”vattnare” ställer sig i maj mitt i natten och börja vattna känns som nåt är fel i det här sammanhanget.

Men om man kan dansa rullskridskor på kontoret mitt i natten så är väl inget otroligt i detta...

Varför vattna då om man ska vara iväg en vecka? Eller var det så att grannarna skulle hjälpa till under deras frånvaro?

Offtopic men ändå inte. Hade han varit en van vattnare så hade han kanske vetat att det är bäst att vattna kl 6-9 på morgonen än på dagen. Vattnar man på kvällen så lockar det bara fram sniglar osv.

Utan att doktorera vidare i detta så sätter jag mina cent på att han vattnade av annan anledning än att vårda gräsmattan.

Hur är det med sök-hundar?
Kan de känna vittring på blod i en gräsmatta även om det vattnats tvärfallt under natten ?
Citera
2020-03-15, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är geggigt. SD ligger med LW. Lw ligger med 4-5-6 andra under det förhållandet. HD ligger med Sillen, som är kompis till SD, samtidigt som hon ligger med SD. Undrar om alla dessa regelbundet testat sig för könssjukdomar eller om de broderligt och systerligt glatt delat med sig av såna också.
Inget annat än ettt gäng jävla idioter ..
Citera
2020-03-15, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
HD och JG skulle visserligen kunna erkänna i rätten att de har gett en delvis alltför positiv bild av SD i förhören, dvs. att de inte liksom väldigt många andra har berättat att han är psykopatisk och mycket farlig. Men för att deras vittnesmål skall tillföra något nytt skulle de nog behöva komma med något mer konkret, och det är det ju tveksamt om de kan.
SD delges att utredning så här långt visat att en mängd personer som SD känner och är bekant med i olika grad, beskrivit honom som manipulativ, märklig, farlig och till och med psykopatisk och mycket farlig. Många har också tagit del av vad L W delat med sig om förhållandet mellan henne och SD.
Aktbil.167, s.4

Tänkte mer för deras egen del.. Får det konsekvenser?
Citera
2020-03-15, 19:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hur vet du att det var hot från L*enas sida??

Har du sett att HD loggade den cachen ("Ord som beskriver världen") igen?
Det enda jag har hittat hittills är att L*ena tog bort loggen eftersom HD inte varit där själv.

Jag grundar den gissningen på att det var så hon
gjorde när SD inte gjorde som hon befallde.

Det skulle du veta om du läste chattarna med
öppet sinne.
Citera
2020-03-15, 19:33
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du får tänka efter lite bara, vilkas loggningar förutom MGM och MGK,s raderades?

Om svaret är att ingen annan berördes kanske du kan se ett litet pikant mönster i BO,s agerande.

Jo det har du rätt i.

Anar att LW:s ilska emot HD låg på ett helt annat plan än: får logga/får EJ logga .
Citera
2020-03-15, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Aj fan, du var inte ironisk alltså.

Du har ingen som helst aning om ifall BO raderade någon annans loggning än MGM och MGK,s, är det korrekt uppfattat?

Det är väl endast de som är reviewers som har den överblicken över vad som sker med cacher/loggar?

Däremot har t.ex. Sh.Holmes berättat om LWs inställning till "fuskloggare" och reviewer HÅ har också redogjort för den.
Citera
2020-03-15, 19:36
Medlem
landbandys avatar
Det är ju egentligen de som loggar utan att varit där, som går miste om själva upplevelsen i naturen...
Så det kan ju inte vara speciellt kul ...?

Nu efteråt var det ju trist att SD tjatade in LW i geocachandet ,så som det nu blev ...

Hade han skitit i det så hade ju inte dessa oändliga bråk infunnit sig och han hade sluppit skriva sms vareviga dag till henne och HD hade varit lycklig och LW hade funnits för sina barn ...JAO ...tänk om ...
Senast redigerad av landbandy 2020-03-15 kl. 19:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in