2020-03-14, 14:35
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Del: 3, HD:s förhör

Hur tänker HD kring att SD tänkt sig göra av med HD och deras gemensamma barn och även googlat på plötslig spädbarnsdöd?

Hur fick HD egentligen reda på att Lena var försvunnen den där morgonen 15/5?

Har HD sett nåt blod hemma? Och hur diskuterar HD med sin väninna ang. att SD blir häktad?

Var HD hemma hos LW och fikade? Och var LW hemma i HD:s nyköpta lägenhet någon gång?

Har HD frågat ut SD om vad han gjort på natten mellan 14-15/5? SD är trots allt huvudmisstänkt och make till HD.

Har HD lagt märke till blod på kläder i samband med att hon tvättat?

Hur har HD:s och SD:s intima relation sett ut efter att otroheten uppdagades?

Med tanke på allt som hänt; har HD förtroende för SD?

Tack! 👍🏻

GRAVERANDE, minst sagt,

Sid 251
FLl:Men, som det, det stämmer ju att N*a har ringt till W**ma och bett om Stefans
nummer, det vet ju vi att det stämmer. Men det, det hänger inte ihop med tiden av att,
att... dessutom så har ju N*a inte sagt nånting till W**ma om att hen... att hans
mamma är försvunnen. Så jag tror inte att det kommer från W**ma
MT:Nej
FLl:Hur kunde du då veta det? Klockan halv åtta på morgonen, att Lena var
försvunnen?
MT:Jag har inget svar på det
FL1:Och hoppas att hon är död
MT: Jag har inget svar
FLl:Nej. Stefan skriver till dig, 11:06, N*a ringde imorse. Du förstår att det är några
timmars glapp här, du borde inte veta det här klockan halv åtta på morgonen. Om du
inte vet nånting mer än vad du har berättat.Vill du kommentera det?
MT:Nej

FI: Kan det vara så att Stefan kommer hem till dig på natten mellan den 14:e och den 15:e,på
Färdemansgatan?
H: Det är ju en hypotetisk fråga äh, nej jag svarar inte på det.
Citera
2020-03-14, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
De verkar ha en märklig syn på vänskap båda makarna D. Jag har vänskaper med både män och kvinnor men inte fan pippar man med dem för det.

Hade de sagt att de hade ett öppet äktenskap, fine liksom, men så verkar det ju inte heller ha uttalats.
Det är geggigt. SD ligger med LW. Lw ligger med 4-5-6 andra under det förhållandet. HD ligger med Sillen, som är kompis till SD, samtidigt som hon ligger med SD. Undrar om alla dessa regelbundet testat sig för könssjukdomar eller om de broderligt och systerligt glatt delat med sig av såna också.
Citera
2020-03-14, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Kan han ha mördat henne i samband med sexet?
Kan det rentav vara så att HD kom på dem UNDER sexet på cache-platsen!?
Även jag har slagits av den tanken. Men Lenas val av skor när hon smet ut på natten den 14:e är lite märkligt om detta skulle stämma.
Ytterligare ett scenario:
Vad jag begriper av förhören med reviewarna så hade LW anmält en ny cache bakom planket där hennes gamla blivit förstörd. I förhören med LW:s föräldrar så fick de hjälpa henne hem med en stor låda efter A:s kalas den 12:e, de visste inte vad den innehöll. Kan det ha varit till cachen som skulle bli en överraskning till A? Hon klättrade upp i trädet för att fästa lådan, och när mördaren slår mot hennes ben missar en del av slagen, därav märkena i trädet. Vid 4-tiden på natten ses en man gå i fel riktning på motorvägen bärande på något stort.
Citera
2020-03-14, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Har du hittat något mer om bröderna Blå och Grå ? (Femfemman Stefan Davidsson och Jerry Gray)
Du har rätt angående att de borde aldrig träffats. riktigt sjuka individer.
Vad jag förstår har det här inget med kyrklig miljö att göra alls.

Nej jag svarade bara på en fråga om ”blå” och hade just då bara lagt på minnet att SD hade nämnt det i sammanhanget chatt med JG ang polis och misstanke.

Jag trodde hon var/hade varit pastor och hade vänner kvar inom kyrkan. Jag kan ha fel men så har jag uppfattat det. Det jag nog menade att det var väldigt många kontakter i flera olika sociala miljöer. Däribland geocache och kanske mer tidigare då, kyrkan.
Citera
2020-03-14, 14:50
Medlem
Del 5, HD:s förhör. Sista delen från min sida som avser hur (o)hjälpsam HD är i förhören med polisen.

Ang. HD:s googlesökningar på "Indiciemål". Det här är helt naturligt för HD (tycker jag) att söka på och därför borde hon väl vara polisen behjälplig med frågorna kring det i vart fall?

Här går utredarna igenom kontot ci*ronblomma som HD erkänner att hon använde här på FB. och en del andra lösa trådar som de återkommer till för att försöka få svar.
Citera
2020-03-14, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
1) inte omöjligt
2) tror jag inte, hon löser mystar och vårdar stroke-patienter utan problem
3) delaktig som i att rent fysiskt medverkat tror jag inte men hon har kännedom om vad som har hänt och har hjälpt sitt ex - det är vad jag tror

Det kan handla om en personlighetsstörning eller påverkan från den medicin hon äter. Har kanske inte med intelligens att göra. Bara korkat beteende.
Citera
2020-03-14, 14:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Del: 3, HD:s förhör

Hur tänker HD kring att SD tänkt sig göra av med HD och deras gemensamma barn och även googlat på plötslig spädbarnsdöd?

Hur fick HD egentligen reda på att Lena var försvunnen den där morgonen 15/5?

Har HD sett nåt blod hemma? Och hur diskuterar HD med sin väninna ang. att SD blir häktad?

Var HD hemma hos LW och fikade? Och var LW hemma i HD:s nyköpta lägenhet någon gång?

Har HD frågat ut SD om vad han gjort på natten mellan 14-15/5? SD är trots allt huvudmisstänkt och make till HD.

Har HD lagt märke till blod på kläder i samband med att hon tvättat?

Hur har HD:s och SD:s intima relation sett ut efter att otroheten uppdagades?

Med tanke på allt som hänt; har HD förtroende för SD?

Tack för en jättefin smmanställning.
Alla hennes svar; jag vill inte svar på det ser inte bra ut för henne.
Särskilt konstigt är det hur hon kallar frågan hypotetisk om S*tefan varit hos henne under natten 14-15 maj och att hon samtidigt som hon förnekar att hon vet att S*tefan har googlat på plötslig spädbarnsdöd inte verkar ha någon reaktion på det (har ingen åsikt om det).

Att HD vet något om mordet på ett eller annat sätt känns ganska troligt.
Och inte verkar ha något emot det heller.
Citera
2020-03-14, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Även jag har slagits av den tanken. Men Lenas val av skor när hon smet ut på natten den 14:e är lite märkligt om detta skulle stämma.
Ytterligare ett scenario:
Vad jag begriper av förhören med reviewarna så hade LW anmält en ny cache bakom planket där hennes gamla blivit förstörd. I förhören med LW:s föräldrar så fick de hjälpa henne hem med en stor låda efter A:s kalas den 12:e, de visste inte vad den innehöll. Kan det ha varit till cachen som skulle bli en överraskning till A? Hon klättrade upp i trädet för att fästa lådan, och när mördaren slår mot hennes ben missar en del av slagen, därav märkena i trädet. Vid 4-tiden på natten ses en man gå i fel riktning på motorvägen bärande på något stort.

Inte så insatt i hur de monterar dessa cachar men i träd och buskar behövs kanske en sån här grensax eller grövre sekatör.

https://www.bauhaus.se/grensax-stor-70cm?gclid=CjwKCAjwgbLzBRBsEiwAXVIygDE2ueyQ68OfCZz bbBUT9RFR3L0q4eQC0Fn8r94PbcV1q6rBZX3Z rhoCdIEQAvD_BwE

Blir rätt otymplig att bära på motorväg också.

Tanken att platsen skulle fixas till inför födelsedag som överraskning är inte helt fel. Ta bort lite grövre grenar och sånt inför montering. Men då borde polisen ha sett avklippta grenar å andra sidan. Eller snittytor. Sen att hålla på med sånt här mitt i natten är ju en annan sak. Men de var väl lite nattdjur har jag förstått. Pannlampans batteri fick laddas ofta kan man tänka.
Senast redigerad av Avel 2020-03-14 kl. 15:12.
Citera
2020-03-14, 14:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Del 5, HD:s förhör. Sista delen från min sida som avser hur (o)hjälpsam HD är i förhören med polisen.

Ang. HD:s googlesökningar på "Indiciemål". Det här är helt naturligt för HD (tycker jag) att söka på och därför borde hon väl vara polisen behjälplig med frågorna kring det i vart fall?
Fast om HD anar här att de försöker sätta dit en oskyldig SD så är det fullt förståeligt att hon inte "samarbetar" med förhörsledarna. Har hon googlat lite där så har hon antagligen också insett att allt hon säger kan komma att användas mot SD (och ev. även mot henne själv).

Visst riskerar man att framstå som suspekt genom att inte svara på polisens frågor. Men det skall alltså ställas mot risken att trassla in sig i sina egna utsagor, något som även en pratglad oskyldig förr eller senare kommer att göra.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-14 kl. 15:15.
Citera
2020-03-14, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Du har en jävligt tråkig attityd men det är jag övertygad om att du vet om och att du väljer att fortsätta vara en av trådens mest uppkäftiga deltagare utan substans. Jag gav er information om att både MH och HD hade alibi. Var jag fick den inormationen kan jag ju inte säga men det visade sig ju vara sant, HD är släppt och avskriven. Eller hur?
Informationen om UWs och NWs besök i LWs radhus den 15e maj efter kl 23 finns i fup. Det borde du ha kollat innan du började gläfsa. Frågan återstår: kan detta besök ge försvaret rimligt tvivel?

Nu kanske jag är nr 231 på bollen men om de kom efter 23 den 15e så är det ju ett dygn efter mordet. Jag hade trott att bostaden var avspärrad då. Bröt de avspärrningen?
Citera
2020-03-14, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Nu kanske jag är nr 231 på bollen men om de kom efter 23 den 15e så är det ju ett dygn efter mordet. Jag hade trott att bostaden var avspärrad då. Bröt de avspärrningen?
Tror det är rena rama fantasierna som Schazz försöker plantera. Kan man inte verifiera det, så är det lika bra att hålla tyst. Jag har svårt att tro att Ulf tar med ett av barnen sent en kväll till LWs hus. Finns ingen som helst anledning.
Citera
2020-03-14, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fast om HD anar här att de försöker sätta dit en oskyldig SD så är det fullt förståeligt att hon inte "samarbetar" med förhörsledarna. Har hon googlat lite där så har hon antagligen också insett att allt hon säger kan komma att användas mot SD (och ev. även mot henne själv).

Visst riskerar man att framstå som suspekt genom att inte svara på polisens frågor. Men det skall alltså ställas mot risken att trassla in sig i sina egna utsagor, något som även en pratglad oskyldig förr eller senare kommer att göra.

Det var ett bakvänt resonemang.

Själv tycker jag att det bästa draget man kan göra är att tala sanning. Då blir det inte intrasslat utan som det ska vara..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in