2020-03-15, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
ja, verkligen! Varför är det så många plan på väg till USA, nästan enkelriktat över Nordatlanten! Är det dom rika som flyr för att köpa sjukvård i US?

https://www.flightradar24.com/58.45,-40.93/5
De gula och blå vad är skillnaden? Tyckte över Frankrike var fullt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
ja, verkligen! Varför är det så många plan på väg till USA, nästan enkelriktat över Nordatlanten! Är det dom rika som flyr för att köpa sjukvård i US?

https://www.flightradar24.com/58.45,-40.93/5

Planen kommer att parkeras i Nevadaöknen.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Kina har agerat helt annorlunda från Sverige. Vi gör 5% av vad Kina gjort, det vore märkligt om de inte reagerade på vår hantering.

Vad Kina tycker om Sveriges sätt att hantera smittan är totalt ovidkommande. Kina gör allt för att underminera Sverige som ett svar på att vi kritiserar fängslandet av en svensk-kinesisk författare som har kritiserat den kinesiska regimen.
Citera
Medlem
johan.sthlms avatar
tycker synd om alla sushi restauranger som försvinner nästa vecka som om de aldrig existerat.

Kombon rå mat av asiater är liksom inget bra just nu
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Fan, och att vara just pilot var ett drömjobb med bra lön dessutom ... och det för bara några månader sedan that is.

Äh, det betyder i princip att SAS låter 10000 anställda vara hemma med full lön för att det inte finns nåt att göra just nu. Folk läser en sak och tror en annan.
Om några veckor är allt som vanligt-ish igen
Citera
2020-03-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Ska vi slå vad om att kampanjen går ut på att uppmana folk till att tvätta händer och inte besöka farfar och mormor? Informationsbrist är INTE ett problem när det gäller corona-viruset, vi alla drunknar i information. Har man i dagsläge inte förstå sig på viruset och vilka åtgärder man kan vidta som person, då kommer ingen kampanj i världen att ändra på detta.
Misstänker att kampanjen riktar sej till till alla medborgare på alla svenska språk så alla ska förstå vad som står.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.sthlm
Nästan hela västvärlden stänger sina gränser.

Sverige kallar till presskonferens på söndag!: - "tvätta händerna"

Har jag missat nåt?

Jo, sjuka ska undvika sjukvården. Sjukvården har akut brist på utrustning. Ungefär...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
BRA GJORT SAS,

Mycket proffsigt, Richard Gustavsson, så här talar en ledare.

Bra? Att dumpa snsvaret för sina anställda på staten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ur ett samhällsperspektiv och smittspridningssynpunt gör det varken till eller ifrån just nu.

I beg to differ. Många andra experter tycker så också.

Citat:
Vill man inte riskera att bli smittad så låser man in sig för evig framtid,

Det fungerar inte så. Jag har tentor att göra, och vill jag inte vänta upp till 1 år på omtentamen så är det bara gå dit. Varför vet jag inte, det finns mycket väl utvecklade sätt för att ha distansundervisning och distanstentor på universitet.
Citat:
det är upp till var och en att göra det, ett fritt land, gå under jorden,

???????? I guess. Kasst argument tycker jag.

Citat:
men vi andra ska inte behöva drabbas av ett kraschat samhälle på grund av ett fåtal knäppgökars obefogade hysteriska rädsla.

Ett fåtal som i flera experter och andra väl informerade kunnande människor? Nog för att jag inte tror att 90% av Sveriges befolkning kommer dö i detta, men jag har ändå respekt när smittskyddsläkare och WHO går ut med vad som bör göras i situationen.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
En kort fråga som jag inte kan avhålla mig från att fråga:

Tror folk att covid-19 är någon form av kolera, givet att folk verkar hamstra toapapper som galningar?
Citera
2020-03-15, 17:52
Moderator
v50s avatar
Har skapat en separat tråd i företagsskvaller där man kan diskutera SAS permittering av ca 90% utav sin personalstyrka p.g.a. conorapandemin.

(FB) SAS permiterar ca 90% av sin personal pga coronaviruset
Citera
2020-03-15, 17:52
Medlem
KartongLeifs avatar
Inga nya direktiv från politikerna i Stockholms stad, idrottsplatser och simhallar fortfarande öppna för allmänheten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in