2020-03-15, 17:38
Medlem
virvelbaggs avatar
Är det någon som har bra kunskap om sjukdoms förloppet? Typ vilka symptomer man visar i början. När jag kollar på våran media värkar det nästan som om det är helt individuellt. Läste att när det gällde sars kom febern först och torrhostan någon dag senare.
Citera
2020-03-15, 17:38
Medlem
Var kommer leveransen med sjukvårdsmaterial till EU ifrån?
Citera
2020-03-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vissa som skriver här har sannolikt fått låna datorn på gruppboendet där de bor, otroligt många lågbegåvade, förr satt de isolerade på mentalsjukhus, högst motiverat med isolering

I ena andetaget påstår man att Sverige är fullt av smittade människor, i nästa andetag kräver man stängda gränser, var finns logiken med tanke på att på att det kommer att finnas smittade på båda sidor om gränsen?

Jag vetefan, jag är inte glad att man låter stora skolor (läs: universitet och gymnasie) vara öppna då det finns extremt välutvecklade (iaf universitet) sätt att lära ut på distans och ha tentor på distans. Då slipper man också stora smitthärdar i.o.m. tentor (då det är dags för det dessa veckor) och speciellt universitet som är ganska o-lokala på det sättet att många ändå pendlar inom en 10-mils radie.

Men stängda gränser alltså. Jag ser inte poängen alls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
SAS gör från och med imorgon en total paus i sin verksamhet. Kommer endast att flyga till vissa samhällsviktiga destinationer.

Permitterar också 90% av sina anställda, 10000 personer.

Hur länge kan de permittera anställda och vem betalar lönen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och det tredje fallet då, yngre och multisjuk, eller äldre icke multisjuk?

Håll utkik i medier. Det framkommer väll snart. Men med alla säkerhet en likadan individ, som förmodligen även hade dött av en säsongsinfluensa..
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Att Kina kritiserar Sverige har med storpolitik att göra och inget med hur Sverige agerar irl.
Kina har agerat helt annorlunda från Sverige. Om du undersöker hur Kina agerat och jämför med Sveriges åtgärder så förstår du varför Kina tycker vi gör alldeles för lite. Vi gör 5% av vad Kina gjort, det vore märkligt om de inte reagerade på vår hantering.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Varför lägger regeringen 75 miljoner kronor på att informera? Luktar unket här.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddafakkaa
Varför bunkra massa toapapper? Är ju bara att ha mask och handskar så kan ni gå och handla som vanligt.
Plus att är toapappret slut kan man alltid köpa en Aftonbladet...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
90 procent av SAS permitterade, undrar hur många som får återkomma när krisen är slut

Så gott som alla. Är ju för fan inte amerikanska arbetsregler vi följer här, där du får sparken om du blir sjuk några dagar!
Citera
2020-03-15, 17:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Jag är sarkastisk. Stäng gränser, hemkarantän och stäng skolor. 2 veckor åt gången och utvärdera, funkar det? Fortsätt!

Handtvätt har folk gjort sen gammalt.

Visst, och just därför vet man att det är en effektiv metod för att dämpa smittspridning.

Hur många månader till orkar du ropa på att vargen kommer, när får vi se tusen, tiotusen eller hundratusentals dödsfall i Sverige på grund av Covid-19, hur ser din prognos ut?
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Du och 20-30 andra grava psykfall från flashback? Oj vilken effekt det skulle ha 😂

Jag vet inte hur länge du har sovit men du verkar ha missat att ca 99,5% här är extremt trötta och missnöjda med regeringens totala handlingsförlamning.

Du och nån enstaka pappskalle är de enda som tänker annorlunda.

Suge på den du
Citera
Medlem
BfgaT8as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Det behöver ju inte hålla någon kvalité för detta användandet.

Kinas taktik är att separera smittade från icke smittade, vår nuvarande taktik är att ens partner är hemma sjuk i misstänkt covid-19 men jag ska ändå gå till jobbets till jag blir sjuk.

TBC och coronaviruset tror jag inte är en bra kombination.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in