2020-03-15, 17:48
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Varför vara förvånad? Vi vet ju att återhämtningen tar längre än inkuberingen. Således blir fler sjuka i sjukdomen än vad hinner bli friskförklarade.

Speciellt som man i Sverige kräver att t o.m avföringen skall vara helt fri från viruspartiklar. Så ser man nog inte det på andra håll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmithMarx
Malmö universitet stänger all verksamhet från och med onsdag och övergår till distansundervisning på obestämd tid!

https://www.sydsvenskan.se/2020-03-15/malmo-universitet-stanger-dorrarna-gar-over-till

Rektorn har precis satt praxis för resterande universitet i landet, de kommer stänga!
Toppen! FHM gör ej sitt jobb.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Gott folk, en ny arbetsvecka står för dörren! Hur tror ni veckan kommer utvecklas? Kommer det fler restriktioner från våra starka ledare? För egen kommer jag att planera mitt arbete så att jag kan jobba hemifrån 1 eller två dagar i veckan. Jag är en av få som tar sig till arbetsplatsen med kollektiva medel, kanske tom att de andra tycker att jag bör hålla mig hemma?

Du hörde ju svetsaren, tvätta händerna med tvål och vatten så blir allt fina fisken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vissa som skriver här har sannolikt fått låna datorn på gruppboendet där de bor, otroligt många lågbegåvade, förr satt de isolerade på mentalsjukhus, högst motiverat med isolering

I ena andetaget påstår man att Sverige är fullt av smittade människor, i nästa andetag kräver man stängda gränser, var finns logiken med tanke på att på att det kommer att finnas smittade på båda sidor om gränsen?

Det är sent att stänga gränsen. Det är bara att låta smitta snurra runt och klart.

Dessutom har vi noll koll på vår befolkning. Tiotusentals oreggade människor kan och vill inte synas. De gömmer sig, svartjobbar och säljer sex i Sverige.

När vi tror att vi ringat in smittan sätter man sig på bussen eller tåget bredvid en illegal invandrare som inte läst ett ord om corona, och blir smittad...

Sveriges och hela EU:s skuggbefolkning är 3-6 miljoner... Det är papperslösa, svartjobbare, traffickingtjejer och gud vet vad.

De är utanför alla kalkyler, även i krissituationer.

Jag blir så trött när alla pratar om Sverige som om det var 1990...

Vi kan inte kontrollera viruset när ca 50 000 aktiva vuxna människor lever i skuggan, utan ID, fasta adresser och riktiga namn.

Vi har inte en befolkning längre.

Vi har två befolkningar.

Jag tror inte ens att vår regering vet det.
Citera
Medlem
moodyfieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Ja jag blir inte klok på infon om riskgrupper. Jag är 34 men är riskgrupp, både jag och sambon jobbar i skolans värld, vi har ett barn på förskolan men nu ska jag ringa min läkare imorgon, jag sätter inte min fot på jobbet för blir det spridning där är det redan försent. Sen behöver det ju inte betyda att jag blir allvarligt sjuk om jag förstått det rätt, men ändå.

Politiker och myndigheter i detta land står inte högt i kurs hos mig..
Har ni resurser att klara er så tycker jag ni skall ge fan i att gå till jobbet. Prioritera endast ert barns hälsa.
Allt skitsnack om vädjan kan slänga sig i väggen.

Ni kommer båda få återgå till samma tjänst eller hitta något bättre direkt efter vågen passerat.
Kommer annars finnas massvis med nya möjligheter eftersom 60+ kanske inte kan få ny anställning efter varsel.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferhatinho1
Lika mycket som virusförnekare stör foliehattarna, så stör ju foliehattarna virsuförnekarna. Alla får komma till tals, även du tyvärr. Inse det

Fast vi som tror på att detta är ett extremt stort problem börjar aldrig våra inlägg med "idioter här som förnekar....blabla"

Oftast diskuterar vi sinsemellan och då dyker det upp nån mupp och börjar lägga sig i och håna eller rent av trolla massa felaktigheter.

Varför kan inte dessa 8-9 idioter skapa sin egna tråd där de stryker varandra medhårs och ljuger för varandra hur allt är bra istället för att sitta här och infektera tråden
Citera
2020-03-15, 17:49
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Delar din bedömning att tex Stockholm med sin lokaltrafik är ett hårt utsatt område när det gäller smittspridning. Så länge det presenterades statistik såg man också att S G och Malmö hade flest smittade. Ingen högoddsare att det kan bli karantäner i dessa områden om ett antal dagar när smittrycket ökar
Undvika kollektivtrafik är ett måste, bil eller Uber. Bättre än att vara hemma och dra iaf nu när man ändå måste till jobbet och barnens skola är tvångsöppen
Citera
Medlem
petnomis avatar
Hur underbart det än är att antisvenska SAS förmodligen kommer gå i konkurs, så kommer garanterat staten att skjuta till X antal miljoner för att rädda dom! sossarna är verkligen det sista Sverige behöver!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
SAS varslar 90% av personalstyrkan! Temporär nerdragning. Vädjar till staten. Dock ej nära konkurs

Staten höjer skatten för medborgare för att rädda SAS VD'ars löner och bonus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Om folk kunde följa de enkla reglerna om god hygien och stanna hemma när de är det minsta sjuka skulle man komma väldigt långt. Tyvärr tror jag inte folk gör det.

Kom en fråga på det till Löfven, troligen en smått förvirrad journalist som inte viste vad han skulle skriva om.
Svaret, var att det inte fanns indikationer på det du skriver.

Sen går det att diskutera om det går att känna de tidiga symptomen, tror inte super spridare eller barn medvetet går runt och sprider smitta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Är det någon som kan säga hur stark spriten ska vara för att duga som handsprit? Är det någon mening med att tvätta händerna med vodka?
Minimum 60% men helst minst 70%.
Citera
2020-03-15, 17:50
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Hmm . Det är exakt mina symptom. Har haft kittlade "halsont", sedan halsont, med huvudvärk de senaste 5 dagarna och sedan igår ont i bröstet och småhostat.

Skulle jag nu ha Corona betyder det att smittspridningen är mkt mkt större än vad man tror inom att det började ungefär samtidigt som första bekräftade fallet i det län jag befann mig i då

Du kan skatta dig lycklig. Isolera dig och gå genom skiten så är du mest troligt immun sedan.

Låt bli ibuprofen bara. Typ Ipren, mfl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in