2020-03-15, 15:03
Medlem
gabrielle2s avatar
Om nu de flesta blir friska fort som det sägs. Varför är då hela världen i panik.
Vanliga influensor dödar en halv miljon människor per år men det hör viruset har inte ens dödat 7000 människor ännu.
Full hysteri, skyddskläder, karantänet, gränser som stängs osv.
Det har aldrig varit så här hysteriskt fast så många dött varenda år, oftast riskgrupper dessutom.
Vad f...n handlar det om? Ett sätt att tillsätta polisstater lite här och där. Där polis kan komma hem till alla " farliga, obekväma människor". Döda dem och "de dog av coronaviruset". Hur kan de veta vem som är farlig. Jo genom telefon, tv mm som de tydligen de kan se och avlyssna. Kanske de schitzofrena som säger att tv, tel avlyssnar dem och ser dem, samt att någon hör dem haft rätt. De blir då drogade till zombieliknande varelser. Alla diagnoser man sätter på människor som inte simmar med i strömmen.
Och att kalla saker för " konspirationsteorier" är också ett sätt att tysta.
Jag tror inte på någon/ något.
Blir det vaccin tänker då inte jag ta något skit de använder på oss som levande försökskaniner.
De kan dra åt helvetet alla.
Senast redigerad av gabrielle2 2020-03-15 kl. 15:06.
Citera
2020-03-15, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Man bildar opinion och framför den, precis som en demokrati ska hantera missnöjen.

Ska jag tolka det som att du nu också förstår hur vi går tillväga om vi med facit i hand konstaterar att regeringens beslut varit dåliga?
Du frågade nämligen ”vad gör vi då?”
Citera
2020-03-15, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Leta på några artiklar som visar på immunitet. Inte hittat något.
Inte sett några som jobbat utan skydds utr. i Kina, osv.
Kineserna har inte sagt att någon blir immun,............

T-Cells problemet och att människor blir sjuka igen......
Tidigt pratade man ju om de HIV liknande proteinkedjorna som
möjlig förklaring till "problemen".
De flesta virus ger immunitet. Man kan inte bevisa immunitet än då man inte tagit fram tester på antikroppar än.

Andra virus inom coronafamiljen ger immunitet. Detta används som argument av epidemiologer runt om i världen.
Citera
Avslutad
Japansk kvinna fick smitta för andra gången eller så är det extremt låga doser av viruset som vilar o ej är mätbart för att sedan slå till.
Citat:
Philip Tierno Jr., professor i mikrobiologi och patologi vid New York University, berättar för Reuters att ”har du fått infektionen kan den ligga vilande med minimala symtom, om den sen tar sig in i lungorna förvärras tillståndet markant”.

https://samnytt.se/japansk-kvinna-friskforklarades-fran-corona-smittades-igen/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Sluta sprid massa skitsnack. Inte en enda smittskyddsläkare eller epidemiolog har nämnt nånting om detta.

Varför skulle de nämna det? Det är ju inte ens deras område. Det handlar om en sjukdom som funnits i tre månader, självklart kan ingen veta detta säkert. Att de fall som varit värst drabbade men överlevt kan få permanenta lungskador är knappast långsökt. Det kan man få av alla lunginflammationer.
Citera
2020-03-15, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Ligger bakom en betalvägg. Vad tänker SvD, är de dårar?

Sånt som kallas pressetik tydligen.

"Sars-cov-2 beskrivs av experter som ett av de socialt farligaste virus vi hittills sett."
Citera
2020-03-15, 15:07
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clowerzs
Som jag förstår det som tillhör aspirin samma grupp som ipren och ibuprofen och skall alltså undvikas.
Paracetamol är det man ska ha, tex alvedon. Om jag har fel får gärna någon rätta!

Är det inte tvärtom??

1. Man ska låta kroppen värmas upp då blir det jobbigare för corona då den inte tål värme

2. Man ska ta antiflammatoriskt. Alvedon/paracetamol är endast febernedsättande, inte antiflammatoriskt som tex ipren.
Därför är ipren oftast slut på hyllorna

Rätta MIG om jag har fel?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Japansk kvinna fick smitta för andra gången eller så är det extremt låga doser av viruset som vilar för att sedan slå till.

https://samnytt.se/japansk-kvinna-friskforklarades-fran-corona-smittades-igen/

Den där nyheten är både gammal och sen så verkar det vara så sällsynt att återsmittas att vi i stort sett kan avfärda det som ett misstag i testningen.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anosh3
Hur många tror ni kommer dö i Sverige av det här? Helt ärligt.

Enligt Tegnells plan

60% smittade * 10 Miljoner * 0,01 = 60000 döda

Förhoppningsvis slutar vi med "jim Jones" strategin tidigare o landar lägre. Kanske 10000?
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrophonix
Okej kan du inte hänvisa till källor och bekräftade uppgifter där vi får läsa om anledningen till varför dessa personer föll ihop samt ge oss bekräftade uppgifter på att dessa personer dog av COVID-19? Misslyckas du med att återkomma med det så har du bevisat trovärdigheten i dina inlägg en gång för alla.

Vad typiskt att man inte kan backa upp sina absurda påståenden med källor då det är "borttaget". Livet som domedagsprofet är betydligt enklare..

Vill man ha information så finns den att hitta. Vill man inte ha någon information utöver den som FHM kommer med, så kan man strunta i att leta.
Hur du bedömer min trovärdighet skiter väl jag i. Vill man inte veta så vill man inte. Jag pratar mest för dem som redan vet om det här. Dig är jag inte så intresserad av direkt...
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boilaggagg
Mycket skarp skrivelse som alla borde läsa från experter som FHM gärna hänvisar till.

https://www.svd.se/fler-atgarder-kravs-for-att-bromsa-smittspridning/i/senaste
Men är inte Tegnell från FHM? Han verkar ju mena att vi inte ska göra nåt?
Ur artikelns ingress:
Citat:
De åtgärder som regeringen och Folkhälsomyndigheten har vidtagit för att bromsa smittspridningen räcker inte. Möten bör begränsas ytterligare och att stänga skolor är förmodligen nödvändigt, skriver flera experter på smittspridning i en debattartikel.
Ah, nu tror jag att jag förstår din kommentar. FHM gör tvärtemot vad de experter de hänvisar till tycker.
Citera
Medlem
What the fuck, Aftonhoran säger 992 smittade men worldometer 1024 och det innebär 63 nya fall idag. Men om det stannar vid 63 kan det ses som en förbättring. Men mörkertalet kan ha ökat i och för sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in