2020-03-13, 22:37
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Allmänt skulle jag köpa din teori rakt av.

Men... vad har Norge haft för svårigheter? Danmark? Litauen? ALLA stänger ner skolorna.
Oavsett värdegrund ser man vad som kommer ske. Det är fan helt omöjligt att inte förstå detta.

Svenskarna själva bunkrar ju med mat och sprit hemma. Man vet vad som komma skall. Hade det enbart berott på att vi haft det för bra för länge hade folk inte agerat på detta vis.

Något är helt sjukt. Det är något som inte stämmer.
Ger mig fan på att vi har en ny värld efter detta.
Hela EU som ett enda land eller ett tredje världskrig.

Får en känsla av att något stort och obehagligt är på gång vid sidan av själva pandemin.

Är inte konspiratorisk i övrigt. Kanske är dags att hälla ut sista ölen och gå och lägga sig....

EU riskerar att spricka. Vi ser redan nu att l EUänder tjuvhåller på skyddsutrustning som skulle levereras till andra EUländer, gränser stängs mm.

Kinas dominans ökar.Börskrasch medför att västliga företag kan köpas till vrakpris.

]Vad gör Ryssland med sjunkande oljepriser och fallande rubelvärde?. Putin är livsfarlig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
Detta har hanterats tidigare i tråden, och andra länder resonerar så att barn smittar trots att dom inte blir speciellt påverkade.

Efter att ha läst det jag hittat kring detta, så tror jag absolut att barn smittar mindre, men inte att dom inte smittar alls. Jag kör på ”better safe than sorry”
Fattar inte varför våra myndigheter inte håller med.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anosh3
Har en polare som jobbar som busschaffis. Ska man köpa mask till honom tro?

Är en busschaffis i Oslo som blivit smittad. Vet dock inte om det var i jobbet.
Citera
2020-03-13, 22:38
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Man kanske vill slippa hoppa in i duschen med en skitig rumpa?
Det är inte så att folk har 2000st rullar i hemmet.. inte konstigt alls att folk har rullar som räcker 2-3 månader, när skiten drar över så använder man utav lagret bara.. varför är det så konstigt?

Jag tror, och detta är högst personligt, att det är betydligt jobbigare att vara utan mat än att behöva duscha av sig efter ett toalettbesök.

Sen är det bara en skröna och det som fått rampljuset på Youtube att folk bråkar om muggpapper (eller så hoppas jag bara). Det låg på prio 10 efter chips och godis för mig i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Hört talas om tvål och vatten ? Det går utmärkt att tvätta arselet med tvål och vatten.. Blir dessutom betydligt renare.. Grannen bunkrade skithuspapper men köpte ingen tvål eller schampo.. Hur korkad får man vara..96rullar toapapper och inte en enda tvål i inköp..

Borde väl varit tvärt om.. kan man tycka..
Funkar det inte med diskmedel att tvätta händerna med?
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
Detta har hanterats tidigare i tråden, och andra länder resonerar så att barn smittar trots att dom inte blir speciellt påverkade.

Just så. Och eftersom barnen ska gå i skolan så kommer i stor sett alla barnfamiljer att drabbas.
Citera
Medlem
Hur många tror ni kommer dö i Sverige av det här? Helt ärligt.
Citera
2020-03-13, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Kassapersonal känner nog det jobbigt också, skulle jag tro.
Igår på Ica var det en äldre man i kassan som nös rakt ut i kön. . Tur det går blippa dagens kort
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Sverige ligger nog inte sämre till än många andra länder, lösningen är inte heller att stänga gränserna och skicka hem friska elever.

Tack för ditt lugnande besked.
Citera
Medlem
Norden har alltså fler smittade än USA..
Rätt sjukt ändå...

Citat:
USA 2,207 smittade

Norway 986
Sweden 814
Denmark 801
Finland 155
Iceland 134
=2890 smittade.

Bli inte förvånade om Sosseregeringen döljer ökningar nu senaste dagarna för att rädda sitt skinn till de inte längre kan stå emot när sanningen kommer fram. Jag tror det här kan sluta riktigt illa.

Men skönt ändå att vi har så många läkare och sjukvårdspersonal redo från Somalien, Syrien, Irak och andra länder där invandrarna har topputbildningar. De skulle ju rädda Sverige, nu kliver det fram.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Är en busschaffis i Oslo som blivit smittad. Vet dock inte om det var i jobbet.

Även i Gislaved hade en busschaufför blivit smittad: https://www.skovdenyheter.se/article/busschauffor-i-gislaved-coronasmittad/
Citera
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
I helgen? Hela säsongen är uppskjuten till slutet på maj...
Ah vad i helvetet som man sett fram emot denna F1 säsongen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in