2020-03-15, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Edit:
Min har fungerat hittills, jag har bunkrat, jag är redo. Lock and Load! Vi ses förhoppningsvis om tre månader, kanske kan vi ta upp vår diskussion igen då?

Hur stort lager har du om jag får fråga? Hur länge klarar du dig? Efter det då...?
Citera
2020-03-15, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Horungen Anders Tegnell har planer på att experimentera med viruset
https://www.dn.se/nyheter/sverige/forra-statsepidemiologen-langsam-spridning-kan-bygga-upp-immunitet/

Mycket farliga psykopater! Immunitet är ingen garanti.
Citera
2020-03-15, 01:47
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Ett vanligt influensavirus går bara på övre luftvägarna. Detta leder ibland p.g.a. nedsatt immunförsvar till en bakteriell-lunginflammation i vänster eller höger lunga som går att bota med antibiotika. Konsekvens - tillfrisknande

coronaviruset, SARS-CoV-2, är ett virus som _direkt_ attackerar nedre lungorna och skapar en virus-lunginflammation i _både_ vänster samt höger lunga om immunförsvaret ej hinner med. Man kan ej bota med antibiotika då det är ett virus. Konsekvens - död.

Dum fråga kanske men är det möjligt att motverka detta? Dvs om vi blir smittade.

Mitt immunförsvar, dvs om jag blir sjuk så återhämtar jag mig som wolverine. En ingrediens är att hjärnan betjänar det du begär.

Det här är oroväckande och det var just det du skrev som fick mig att förstå att det är allvarligt.
Dessa symptom lurar människan psykiskt.

Och till alla som äter för lite frukt och grönt: Grow up!
Citera
2020-03-15, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
I Italien jobbar sjukvårdspersonalen 70-80 timmar i veckan i nuläget, men det räcker inte. Läkare har uttalat sig om att bara de under 60 får ligga i respirator på vissa (alla?) sjukhus. Det finns helt enkelt inte tillräckligt många respiratorer, så de som är yngre får förtur eftersom hoppet är större att de ska överleva. Äldre får klara sig utan andningshjälp = trolig död.

60 är inte huggit i sten utan bäst överlevands chans men oftast ålder, gäller sjukhus i milano vad mina italienska vänner sagt.
Vet inte hur det är i andra områden.
Citera
2020-03-15, 01:49
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Hur stort lager har du om jag får fråga? Hur länge klarar du dig? Efter det då...?

Var och handlade lite extra idag på en grossitbutik och det var total panik där! Ingen pasta, inget mjöl, inget socker, inget bröd. Kön till kassan var cirka 30 minuter.

Paniken är nu total i Stockholm i alla fall..........
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Gud vad negativ du är. Detta är en superb lösning. Ingen ska åka kollektivtraffiken. Föräldrarna får köra sina barn till skolan. Cykla kan de och gå kan de.Eller så får de ta taxi om de bor längre ifrån skolan, skoltaxi. Regeringen kan stå för den notan.

Undervisningen sker i anslutning till skolbyggnaden utanför, men klasserna är fördelade runt omkring.och de håller sig till sina klasser, de får inte beblandas med de andra klasserna. Var klass för sig håller sig till sitt område demtilldelats ute. Vissa tar skolgården, andra tar baksidan osv.

Detta är en väldigt enkel åtgärd. Skolan är öpen, man kan gå in en i taget för att använda tex toaletterna. Vädra skolrummen varje dag, men ingen undervisning får ske i rummen, allt ute.
Utomhus? Småkallt, blåsigt, regnigt. Ska skolmöblerna flyttas ut och in?
Varför ska klassrummen vädras varje dag om ändå ingen är där?
Ska de åka i varsin taxi (om de inte går i samma klass)? Regeringen kommer aldrig att ta den notan, tror tyvärr att arbetslösa och långtidssjukskrivna får skjuta till där.

Då tycker jag det är nästan bättre att en klass/dag får vara i skolan. Övriga klasser kan då åka på en fostrande och bildande utflykt, då kan man dela på en buss/klass.
Citera
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Men vad fan spelar det för roll dumjävel? Italien rapporterar 140-160 döda per dag nu, det är ABNORMALT.
Vad menar du med "dumjävel"? Om antalet döda beräknas på de registrerade cirka 21.000 smittade och det i verkligheten är 210.000 smittade, så har jag rätt i det inte är 6-7 procent döda av de smittade. Eller hur?
Citera
2020-03-15, 01:50
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Horungen Anders Tegnell har planer på att experimentera med viruset

https://www.dn.se/nyheter/sverige/forra-statsepidemiologen-langsam-spridning-kan-bygga-upp-immunitet/

Okej, bra. Då vet vi varför regeringen och våra expertmyndigheter vill ha skolorna öppnade, man vill helt enkelt experimentera med våra barn. Snacka om att vara gisslan i sitt eget land...
Citera
2020-03-15, 01:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
Spädbarn borde ingå i riskgrupperna men barn mellan 2-18 år kan nog vara rätt lugna.
Om dom nu inte har en kronisk sjukdom eller medfödda problem.

Det finns ju en hel del sådana elever i våra svenska skolor.
Barn med ansträngningsastma, typ1 diabetes, epilepsi, hjärtproblem osv.
Dessa barn bör omgående få sättas i hemkarantän om man nu tvunget ska hålla skolorna öppet.

Sen blir jag mäktigt förbannad när någon jävla forskarkärring sitter i aftonbladet och säger att vi inte kan kan stänga skolorna eftersom ingen kan ta hand om alla BAAAAAAAAAAAAAAAAARN.
Om skolorna stänger så får våra svenska föräldrar ta sitt ansvar och lösa det på bästa sätt.

Karriärsdrivna föräldrar med dagisbarn som inte kan vara ensamma ska inte styra Sveriges beslut i en pågående pandemi.

Jag kan ta hand om 3-5 barn, om de är garanterat friska (testade och föräldrarna testade och friska), men jag behöver hjälp med mat från staten. Inga problem, jag ställer upp och har plats. Problemet är att jag riskerar mitt eget liv och mina föräldrars. Men jag är beredd, mina föräldrar med (de är gamla). Men lura oss inte - då går det åt helvete! Är det barn till föräldrar, inom vården så är jag här - standby. Nej, jag är ingen pedofil, du kan verifiera det genom mina barn! Antingen tar vi ett gemensamt ansvar eller så går det här åt helvete!
Citera
Medlem
messiasibids avatar
Sverige komme bli så enormt knullade av Corona när det visar sig att man kan bli smittad flera gånger och när som i Nederländerna mer än hälften på intensivvård är under 50 år.

Att enbart testa riskgrupper har WHO gått ut och sagt kan vara ett ödesdigert misstag.

Sverige riskerar att bli så jäkla körda om denna ryska roulette chansning misslyckas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Vad menar du med "dumjävel"? Om antalet döda beräknas på de registrerade cirka 21.000 smittade och det i verkligheten är 210.000 smittade, så har jag rätt i det inte är 6-7 procent döda av de smittade. Eller hur?
Är du en bödel som avgör vem som får leva eller inte?
Citera
2020-03-15, 01:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Var och handlade lite extra idag på en grossitbutik och det var total panik där! Ingen pasta, inget mjöl, inget socker, inget bröd. Kön till kassan var cirka 30 minuter.

Paniken är nu total i Stockholm i alla fall..........

Samma i min stad >100 000 invånare. Dasspapper framför allt, i kundvagnarna låg balvis. Vad ska de med papper till när det inte finns mat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in