Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
Med "ett autistiskt argument" menar jag att man tar vittnena bokstavligt och tar det för en absolut sanning. Ingen skugga över autister. Som jag skrev så kanske man t ex kan uppleva att man ser någon falla när någon just avlossats ett skott, en annan ligger på marken, en tredje kanske är på väg ner hukande. Jag vet inte.
Ja, låt oss inte dividera om detta. Jag tror inte det har betydelse när det gäller att lösa mordgåtan.
Det slog mig bara när jag läste vittnesförhören för hundraelfte gången att det faktiskt kan ha varit så att OP mördades med det andra skottet och det var ju lite häpnadsväckande med tanke på att vi alla, det är ju självklart, utgår ifrån att det var OP skulle mördas och att LP bara var ett störande moment.
Var det inte någon klok person som skrev just om detta med skottet mot LP? Varför avlossades det överhuvudtaget?
Det är också av det skälet jag antar att skottet mot LP var ett vådaskott. Hon var inte på något sätt målet för GM:s attack. Det förutsätter jag.
Däremot har jag väldigt svårt för kommentaren "ja men det måste ju ha varit en klantskalle eftersom han missade LP på en meters håll". Den som säger det har inte fattat någonting.