2020-03-14, 23:28
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Exakt, men en del kretin i tråden tror att man kan undvika samhällsapokalyps genom att fortsätta leva som vanligt Stäng förskola och skola. Jobbar ni inte i sjukvården stanna hemma (karantän).

Detta!
Citera
2020-03-14, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag hatar det här. Jag vill inte gå med konstant oro i kroppen. En minoritet kroniska sjuka och gamla håller världen i praktiken gisslan. Skit i karantän, låt alla evenemang fortsätta. Det här är naturens väg att säga att vi är överbefolkade och att vi blir låta de sjuka dö.

Börja med dig själv då. Du låter livsoduglig. Dra ditt strå till stacken och minska överbefolkningen!
Citera
2020-03-14, 23:29
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Finns det någon åtgärd som något land vidtagit, som inte Anders Tengil sågat?

Han tycks bara vara nöjd med förslag som ger så många döda som möjligt. Visst ser karln ut som en fullblodsnarcissist, fullblodspsykopat och seriemördare?

Han ser definitivt ut som en massmördare ja.

Han har en tendens att flina med när han får klämmande frågor. Psykopat mao
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagheters
Herregud! När man inte trodde det kunde bli värre.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dO2QLq/coronapositiva-vardades-dagar-utan-isolering

Alla som tas in med ett symptom som kan vara Corona måste betraktas som infekterade tills ett test är gjort....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Man blir utskriven samma dag man satt in en stent idag. Har åkt in på morgonen, rensat rören och satt in stent, och åkt hem på eftermiddagen. Ruggigt effektivt och bra.
Ja, precis.
Citera
2020-03-14, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Jo men de får väl testas på flygplatsen när de kommer hem?

Men redan nu råder det reseförbud. Känns ju spontant som att om det blev den klyftan mellan virusfria länder och länder där den fortfarande florerar så kommer reseförbud mellan dom råda, och endast egna medborgare kommer tillåtas åka hem och diagnosteras så som du föreslog
Senast redigerad av stroganof 2020-03-14 kl. 23:32.
Citera
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder
En fråga gällande att bli nekad Corona test. Ponera att man känner symptom som passar in mot virusets beskrivning. Men eftersom man är ung och frisk generellt kan man som tidigare nämnts bli nekad till att testas pga ”brist av resurser”. Har jag vid sådana fall någon skyldighet att stanna i karantän för att någon kärring på vårdcentralen sagt det till mig efter att ha blivit nekad till test? Varför skulle man sättas i karantän, dvs frihetsberövande, för att Sveriges sjukvård inte lever upp till den nivå vi skattebetalare betalar? Det kan exempelvis endast röra sig om en vanlig febersjukdom som går över två dagar senare. Varför ska jag således frihetsberövas 2-3 veckor när jag själv tagit initiativ och erbjudit mig att testas? Hur ser det egentligen ut rent juridiskt på denna front?

Den stora frågan borde vara om vi fortfarande har någon som helst skyldighet att betala skatt till detta land? Tydligare bevis på att samhällskontraktet är brutet går väl knappast att få?
Vi betalar de höga skatterna vi gör för att bland annat få adekvat sjukvård, nu får vi inte det längre!

Vad fan får jag för mina skattepengar?
Citera
Avstängd
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
En ny studie visar att viruset kan överleva 5 veckor i kroppen efter att man har smittats.

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)30566-3/fulltext

En lite uppiggande, eller vad man ska säga, sak i studien när det gäller sjukvårdsresurser,
var väl att en så stor andel av dom som fick respirator som dog.
Dvs att när man behöver respiratorn spelar det inte så stor roll om det finns någon ledig eller inte.
Det är rätt kört ändå
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Läser du din egen länk till slut så påvisar den exakt det jag skrev
Det är inget bevis. De skriver bara att det betyder att det inte betyder att det inte kan hända. Finns dock som sagt inget BEVIS för det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Vad finns för smittsskyddsåtgärder att ta till när man nu slutar smittspåra?

T.ex. Smittskydd Jämtland/Härjedalen kan bidra till att begränsa smittan i alla skidköer, afterski, mm i skidorter som Åre (annars kommer nog den regionen att få problem bigtime inom ett antal veckor..), Smittskydd Västerbotten kan se till att Umeå universitet övergår till distansundervisning, osv...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Läser du din egen länk till slut så påvisar den exakt det jag skrev
Det är inget bevis. De skriver bara att det inte betyder att det inte kan hända. Finns dock som sagt inget BEVIS för det.
Citera
2020-03-14, 23:32
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Nu sprids det nyheter om att USA ligger bakom detta virus. Att de ville göra Kina svagt.

Ja man hör mycket

Tjejen sitter och lyssnar på sina tv kanaler

i.o.f.s. så är nog Trumph galen nog för att sanktionera en sådan här sak..
Men troligare är väl att det är ett labb som läckt ut smittan lokalt.. Wuhan hade väl ett labb i regionen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in