2020-03-14, 23:24
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Är du historielös? Under andra världskriget gjorde ju Sverige exakt det du vill de ska göra nu. Genomförde extrema åtgärder för att hålla kriget borta.
Extrema åtgärder! Absolut man lätt tyskarna nyttja svensk järnväg ...

Europas fegisar är det epitet Sverige har runt om i världen.

Och nu är man återigen på väg att göra sig till åtlöje:

”Sverige får hård kritik av Kina för hanteringen av virusutbrottet. Statlig media uppmanar nu EU att fördöma Sveriges ”kapitulering”, rapporterar Ekot.”

Kina är en maktfaktor i världen, Sverige är en dvärg i jämförelse ( folk ute i världen vet knappt Var på kartan Sverige befinner sig...)
Citera
2020-03-14, 23:24
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Till er som fortfarande tror att COVID-19 bara är som en lätt, och för några få kraftig, influensa:

ITALIENSK LÄKARE TILL NORSK LÄKARE:

https://www.vg.no/nyheter/i/EWnEal/italiensk-lege-til-norge-vaer-saa-snill-forbered-dere

En italiensk lege har akkurat kommet hjem fra en 14 timers vakt. Han er utslitt, har vondt i halsen og vil helst sove.

I stedet tar han kontakt med en norsk lege han kjenner godt, som hjelper ham å komme i kontakt med en journalist.

Den italienske legen står midt i en umulig situasjon: Overbelastet helsepersonell må velge hvem som skal få behandling og hvem som må dø.

quotes:

30% are 30 to 60 years old...15% need intubation...we stop intubation people over 60...we are not scared , we are terrified...

Ja detta med herd immunity känns verkligen som rysk roulette och nog ett alternativ en nation aldrig tar om de har resurser.
Citera
2020-03-14, 23:25
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Källan är friatider🙄
Är du blind? De har tagit en skärmdump av hennes tweet. Gå in på hennes twitter och kolla själv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Karantän är aldrig 100% Därför kommer viruset finnas kvar även efter.

Polio har utrotats i områden men kommit tillbaka utifrån.

Vi vet att viruset kommer finnas i vårt land om två månader, med eller utan karantän.

Dessutom betyder inte nedstängning av skolor karantän.

Vi kommer få se ganska snart. Sverige verkar gå i stormsteg på din linje, så jag tar för givet att du är nöjd. Vi lär få se via nätet hur andra länder klarar sig i jämförelse med oss.

Hoppas att du kommer minnas hela livet vad du och AT agiterade för och ville skulle hända.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Första fallet av covid-19 bekräftades 31 Januari 2020 och då var det resande från Wuhan som var smittad.

Jo, bekräftades. Det vet jag.

Tänkte att det kan ha gått obekräftat. Rena spekulationer givetvis.
Citera
2020-03-14, 23:26
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Finns ju inga test-kit kvar?

Och om det fanns så är det ända slut på skyddskläder

Katastrof. Helt otroligt.
Detta skämt till land, egentligen styre av landet... det betalar vi alltså skatt för. Inte lite skatt heller.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nej dom borde skaffat in utrustning för alla skattepengar vi pyntar in.
En vacker dag kommer folk fråga: Vad GJORDE egentligen politiker och myndighetspersoner under 15 januari till ca 7:e mars? Och svaret kommer vara ett rungande "ingenting!"
Citera
Medlem
Jag hatar det här. Jag vill inte gå med konstant oro i kroppen. En minoritet kroniska sjuka och gamla håller världen i praktiken gisslan. Skit i karantän, låt alla evenemang fortsätta. Det här är naturens väg att säga att vi är överbefolkade och att vi blir låta de sjuka dö.
Citera
Medlem
En fråga gällande att bli nekad Corona test. Ponera att man känner symptom som passar in mot virusets beskrivning. Men eftersom man är ung och frisk generellt kan man som tidigare nämnts bli nekad till att testas pga ”brist av resurser”. Har jag vid sådana fall någon skyldighet att stanna i karantän för att någon kärring på vårdcentralen sagt det till mig efter att ha blivit nekad till test? Varför skulle man sättas i karantän, dvs frihetsberövande, för att Sveriges sjukvård inte lever upp till den nivå vi skattebetalare betalar? Det kan exempelvis endast röra sig om en vanlig febersjukdom som går över två dagar senare. Varför ska jag således frihetsberövas 2-3 veckor när jag själv tagit initiativ och erbjudit mig att testas? Hur ser det egentligen ut rent juridiskt på denna front?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagheters
Herregud! När man inte trodde det kunde bli värre.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dO2QLq/coronapositiva-vardades-dagar-utan-isolering

Helt otroligt. Man skulle kunna tro det var ett land i 3dje världen typ.... men Tegnell blir säkert glad iallafall. Ett steg närmare 60% ;-)

"– Jag befarar att över hundra personer kan ha smittats på grund av den här katastrofala klantigheten."
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Finns det någon åtgärd som något land vidtagit, som inte Anders Tengil sågat?

Han tycks bara vara nöjd med förslag som ger så många döda som möjligt. Visst ser karln ut som en fullblodsnarcissist, fullblodspsykopat och seriemördare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Jag är fortfarande faschinerad över alls de samvarierande parametrarna

Immun ja eller nej?
Vissa länder kör agressiv containment, medan andra kör motsatt där de vill att alla blir immuna.

Vad blir utfallet om viruset ger immunitet, kontra ingen immunitet?

Kommer länderna ha mer långtgående avspärningar för länder som körde motsatt strategi?

Om kina lyckas radera viruset, så kommer ju deras befolkning inte få få resa utomlands om länderna utanför fortfarande har viruset i omlopp?

Jo men de får väl testas på flygplatsen när de kommer hem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in