2020-03-15, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Vilken enkel grej att bara uppmuntra folk att utöva social distansering. Men inte ens det gick folkhälsomyndigheten ut med i tidigt skede och fortfarande inte verkar uppmuntra.

Ja världen är upp och ner.
Ja idioterna hävdar fortfarande att barn inte smittar så då kan de fortsätta att gå i skolan.

Detta är ju direkt fel visar rapporter från bla Italien.

Varför inte lyssna på de med erfarenhet, de som är mitt i skiten. Även Kina har rapporterat om detta.

Allt tyder på att våra barn är värsta superspridarna "crazy carriers" eftersom de får lindriga symtom och missas fortsätter de att vistas överallt.

Barn är precis som oss homosapiens så varför ens tro något så galet att de INTE skulle ett få smittan, två inte sprida smittan vidare.

Återigen det är inte aliens vi pratar om, utan de är från samma kött och blod som resten av homosapiens.
Citera
2020-03-15, 02:53
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Ja helt sjukt. Folk hjärntvättas som i Tyskland på 1940-talet i hur de då skulle förhålla sig till judar mfl. Skillnaden är att propagandan verkar komma från flera håll, inte bara en kanal som var statskontrollerad. Är det en slump att det är extremhögern som är mest alarmistiska? Det sprids väldigt mycket falsk information från källor som är kopplade till just dessa grupperingar. Havererad stat och ekonomiskt kaos är ju rena julafton. Dessutom har man någon att beskylla för att göra allt fel, för att plocka billiga politiska poäng.

Jag ser inte riktigt att blockpolarisering har med oro att göra? Jag kan själv säga att jag definitivt inte tillhör en extremhöger däremot så är jag redo att hålla med om att detta är ett nytt typ av hot som Sverige inte exponerats för tidigare (läs senaste 50 åren).

Det uppfattas dock som om att du sätter dig i en elit som förstår, tänker och analyserar bättre än "pöbeln" bara för att du är övertygad om att det inte är värre än en snuva då det finns evidens i att så inte riktigt är fallet. Det om något luktar kanske lite mer högerextremism än att vara orolig
Citera
2020-03-15, 02:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
]Peaken avsåg importen från Italien. Det var inte fel utan baserades på inkubationstider etc för dessa. [/b]Att smittan tagit sig ut i samhället är en separat fråga. Det är inget som vi hade kunnat göra något åt när alla de största länderna i Europa redan fått sekundär spridning. Ingen kommer klara sig från detta, men vissa länder kommer att dra ut på det längre.

Alla andra har inte alls stängt skolor. Ett påstående jag ofta ser här. Nedstängningen av skolor är hjärndöd. Läs på om konsekvenserna det innebär. Vem ska vara hemma med barnen? Ska barnen sitta hemma isolerade i flera månader? Tror ni att de kommer att göra det? Listan är lång.

Den danska folkhälsomyndigheten har blivit överkörd av regeringen i de här frågorna. UK går på vad NHS säger som håller helt med Tegnell om att inte stänga skolorna. Holland, UK och Finland. Att länder stänger skolor är i huvudsak populistiska beslut som tagits av politiker. Inte att man följt experternas råd.

Han har gått emot WHO i enstaka lägen och då har han haft rätt. T.ex angående att det inte smittar under inkubationsperioden.

Redan i första meningen så straffade du ut dig själv - avgå! Se den här:
https://www.youtube.com/watch?v=61-gFtHJOd8

Du är en idiot som stödjer en idiot. Om vi inte inför utegångsförbud nu, så är vi förlorade. Alla andra utom Finland har gjort det, Finland har en bråkdel av våra fall. Lyssna - ta till dig, eller håll för ögonen och hoppas på det bästa.
Citera
2020-03-15, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Barn ska inte vara hemma eller instängda i skolorna där de smittar som mest.

Barn och ungdommar ska vara ute, utomhus. Utomhus sprids inte smittor. Där om något hindras smittan från att spridas.

Ja till "Ur och Skur pedagogiken" till SAMTLIGA skolor i Sverige med start på måndag!

Alltså utomhuslektioner under hela skoldagen. Problemet löst.

Barn är superspridare "crazy carriers" av covid-19.

Det är inget problem att barn smittar varandra i skolan. Tvärtom. Om vi kunde få det avklarat snabbt har vi sedan en jättestor grupp som är immuna och inte kan smitta sina mor och farföräldrar vilka är de som ockuperar IVA-platser etc. Problemet är när de smittar sårbara grupper. Dessa smittas inte när de är i skolan. Om barn är superspridare så är det än större argument att hålla dom i skolan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigDingDong
Men hur går det då med "alla människors lika värde" om läkarna måste prioritera? Blir det lottning om vem som ska få en chans att överleva?
Nej men redan idag måste läkare sovra bland patienter även utan COVID-19.

Så har det alltid varit. Man har inte oändliga resurser i vården.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalSthlm
2020 har varit ett runt ut sagt helvete för mig personligen och den här Pandemin är grädden på moset. Känns som allt går fel just, en mardröm som blev verklighet. Förlåt kanske OT men var tvungen och skriva av mig.

Jag vill verkligen tro att myndigheterna har koll på läget och har försökt tänka positivt med en realistisk synvinkel men det här låter rå knas:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dO2QLq/coronapositiv-vardades-dagar-utan-isolering

Känner likadant. Från slutet av år 2019 och nu har varit och är en helvetets period i mitt liv.

Du är inte ensam.

KRAMAR till dig.
Citera
2020-03-15, 02:55
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Tycker att Tegnell ser lite ut som Hans Holmér (den förste spaningsledaren för mordet på Palme, utsåg f ö sig själv till den posten). Kanske inte riktigt samma ansiktsform, men liknande uttryck.
Holmér blev känd för PKK-spåret (som inte ledde nån vart) och för att han ”såg ljuset i tunneln”.

Skrev dock bra deckare.
Citera
2020-03-15, 02:55
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Vaccin kommer ta minst 1 år nog. Själv är jag mest hoppfull om treatment mediciner som kan komma tidigare och skulle kunna göra att smittade patienter blir friska snabbare. Detta skulle vara väldigt viktigt för att se till att sjukvården inte blir överbelastade.

Absolut! Skriver under på den premissen alla dagar i veckan! Risken finns dock i att just få fram läkemedel på kort tid alltid är förknippat med en viss risk, framförallt i ett läge där man inte riktigt verkar ha fått ett ordentligt grepp om virusets egenskaper och karaktär till 100 %
Citera
2020-03-15, 02:56
Bannlyst
Alla som är aktiva i tråden! Ska ni gå och jobba på Måndag?
Citera
2020-03-15, 02:57
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Ja idioterna hävdar fortfarande att barn inte smittar så då kan de fortsätta att gå i skolan.

Detta är ju direkt fel visar rapporter från bla Italien.

Varför inte lyssna på de med erfarenhet, de som är mitt i skiten. Även Kina har rapporterat om detta.

Allt tyder på att våra barn är värsta superspridarna "crazy carriers" eftersom de får lindriga symtom och missas fortsätter de att vistas överallt.

Barn är precis som oss homosapiens så varför ens tro något så galet att de INTE skulle ett få smittan, två inte sprida smittan vidare.

Återigen det är inte aliens vi pratar om, utan de är från samma kött och blod som resten av homosapiens.

20 spänn på att Steffe och Tegnell säger ”Vi såg det inte komma” när 10-15% av svenskarna ligger i liksäckar.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigDingDong
Men hur går det då med "alla människors lika värde" om läkarna måste prioritera? Blir det lottning om vem som ska få en chans att överleva?

Jag föreslår att det bör prioriteras så att de som betalar mycket skatt ska få förtur.

De som aldrig betalat skatt får två Alvedon o ställa sig sist i kön.

Kan vi få votering på det.
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Det är inget problem att barn smittar varandra i skolan. Tvärtom. Om vi kunde få det avklarat snabbt har vi sedan en jättestor grupp som är immuna och inte kan smitta sina mor och farföräldrar vilka är de som ockuperar IVA-platser etc. Problemet är när de smittar sårbara grupper. Dessa smittas inte när de är i skolan. Om barn är superspridare så är det än större argument att hålla dom i skolan.
Du är en farlig individ. Hoppas du kommer till insikt snarast. Barnen bor inte i skolan dygnet runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in