2020-03-15, 02:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Passa på att ladda ned vad du kan, Netflix och andra streamingtjänster äter galna mängder bandbredd just nu som riskerar hela Internets existens, iaf som vi är vana vid just nu.

/Provokatör

Äsch, jag har det mesta på en nas. Funderar på om jag ska skaffa mig ett elverk, så jag kan fortsätta att leva i oblivion medan apokalypsen rasar utanför? Min granne är tokmiljonär, ringde honom idag och varnade honom, va - what? Var svaret.
Citera
2020-03-15, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Ja att det ska ta 1 år ungefär verkar vara vad de flesta tror åtminstone är det intrycket jag fått utifrån presskonferanserna i USA med läkemedelsbolagen.

Dock att treatment mediciner kan komma tidigare, så att folk kan bli friskare snabbare vilket skulle avlasta sjukvården. Så jag hoppas på framgång på det området främst.
Jo jag vet. Nästan alla länder påstår sig ha ett vaccin ... sen ska det bara testas. Ger bara falskt hopp, inge bra.
Citera
2020-03-15, 02:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige99
Kanske finns ett samband där med att UK och Sverige verkar ha samma linje i corona-epidemin.

Det är inget jag skulle betta på.
Citera
2020-03-15, 02:39
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Barn ska inte vara hemma eller instängda i skolorna där de smittar som mest.

Barn och ungdommar ska vara ute, utomhus. Utomhus sprids inte smittor. Där om något hindras smittan att spridas.

Ja till "Ur och Skur pedagogiken" till SAMTLIGA skolor i Sverige med start på måndag!

Nej. Det ska delas ut frit internet o tillgång till onlinespel för dem alla.

Smitta sprids vis person till person. Data spelande o chattande ska uppmuntras ett tag framöver nu.
Citera
2020-03-15, 02:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Det här är mord. En person smittade 17 pers på en fest. Inte lär det ha varit för att ta alla i handen.

Kolla vad Michael Ostenberg säger om Coronaviruset. Det är så jävla smittsamt att knappt ansiktsmask hjälper. Ändå ska munskydden bort inom svensk sjukvård. Än en gång, det är mord.

Kollapsen kommer nästa vecka, sanna mina ord. Men likt Fredrik Reinfeldt som sjöng ”we svall overcome” så kommer svensk media påstå att vi bara har 300 pers smittade nästa vecka samtidigt så kommer hela sjukvården braka åt helvete två dygn efteråt. Sverige i ett nötskal.

Citat:
Ursprungligen postat av Mrwomanizer
OfT:
Nu vill inte jag vara den som är den, men inte var det Reine som sjöng då? Bildt och Friggebo om jag inte missminner mig?

Nej, inte var det Reinfeldt som sjöng. Det var långt före hans tid. Det var Birgit Friggebo 1992 i Rinkeby.

Men jag förstår vad du menar med naiviteten och oförmågan att se verkligheten.
Citera
2020-03-15, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Jo jag vet. Nästan alla länder påstår sig ha ett vaccin ... sen ska det bara testas. Ger bara falskt hopp, inge bra.
Det tar minst ett år att få fram ett vaccin. Då har detta virus säkert muterat och vaccinet är då overksamt.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Hanteringen är värdelös och usel i Sverige.

Så vi invånare måste göra vad vi kan SOCIAL DISTANSERING

Om vi lyckas så betyder det att det längre fram kommer att se ut som vi överreagerade.
Det är så det funkar.

Jag försöker leva efter det. Saknar mina barn så in i helvete.
Citera
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Mycket farliga psykopater! Immunitet är ingen garanti.
Citat:
Det bästa är att släppa infektionen för det nya coronaviruset lös bland barn och friska vuxna, säger Annika Linde, före detta statsepidemiolog på Folkhälsomyndigheten.

Linde skriver också att detta är Folkhälsomyndighetens strategi.

– Vi har absolut inga ambitioner att låta smittan sprida sig på det sättet, vi har hela tiden sagt att vi vill ha en lugn och försiktig spridning så att inte sjukvården överbelastas. Allt vad vi gör inriktas helt och hållet på det, säger Anders Tegnell.

Jag tror inte att flockimmunitet skyddar dom gamla och riskgrupper eftersom man måste isolera gamla och riskgrupper från övriga befolkningen för att det ska fungera. Tvärtom tror jag att fler dör om fler blir smittade. Jag tycker inte Anders Tegnell lyckas visa i media att han gör mycket för att hindra smittan från att spridas. Det kanske inte finns mycket att göra åt smittspridningen å andra sidan. I storbritannien räknar man redan med ca 15 000 smittade och med ungefär lika många bekräftade fall som i Sverige med 24 timmars fördröjning. Covid-19 kommer att cirkulera i äldreomsorgen snart då antalet smittade i samhället ökar. Italien kan användas som exempel med 42% dödlighet i avslutade fall även om den siffran kommer sjunka senare..

Citat:
Italy
Closed Cases
3,407
Cases which had an outcome:
1,966 (58%)
Recovered / Discharged

1,441 (42%)
Deaths

worldometer 15 Mars 2020

Källa:

DN.seFörra statsepidemiologen: ”Långsam spridning kan bygga upp immunitet”, 15 Mars 2020, https://www.dn.se/nyheter/sverige/forra-statsepidemiologen-langsam-spridning-kan-bygga-upp-immunitet/

worldometer, 15 mars 2020, https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/
Citera
2020-03-15, 02:42
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Helt rätt av Tegnell. Ni självutnämnda experter som tror er veta bättre än Tegnell fattar nog inte vilken situation vi befinner oss i. Inte bara här men i hela världen. Det är pandemi, och för sent för smittspårning etc. Det handlar om att kontrollera viruset med så jämn takt det går. Barn dör inte men kan sprida viruset.

Hur många månader tror folk att de kan sitta instängda i sina hem? Viruset kommer inte att försvinna. Förlika er med det. R0 är för högt och vi hade aldrig chans att stoppa det efter att Kina mörkat intvå månader.

Vi måste successivt bygga immunitet för att plana ut kurvan och inte få en topp där allt kraschar.
Successivt bygga upp immunitet och kontrollera viruset genom att smitta ner så många som möjligt? Och du tror inte att det leder till en än mer okontrollerad krasch? Barn dör inte?!? Inte ännu i varje fall, skulle man kunna tillägga.
Är du i rakt nerstigande led ättling till Dr Mengele?
Eller är du inne och krishanterar?

Tegnell har kläckt ur sig så många grodor, så han har noll (0) trovärdighet. Han kan likaväl sitta och spå i kaffesump.
Citera
2020-03-15, 02:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Ja helt sjukt. Folk hjärntvättas som i Tyskland på 1940-talet i hur de då skulle förhålla sig till judar mfl. Skillnaden är att propagandan verkar komma från flera håll, inte bara en kanal som var statskontrollerad. Är det en slump att det är extremhögern som är mest alarmistiska? Det sprids väldigt mycket falsk information från källor som är kopplade till just dessa grupperingar. Havererad stat och ekonomiskt kaos är ju rena julafton. Dessutom har man någon att beskylla för att göra allt fel, för att plocka billiga politiska poäng.

Vad har du för källor på falsk information som sprids? Kan du delge oss dessa?
Citera
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Sånt här ska ju inte behöva hända. Borde aldrig hänt då personer som kom från Italien borde ha rekommenderats att stanna hemma i två veckor efter hemkomst. Här har FHM ett enormt ansvar då de inte gick ut med några rekommendationer, men en läkare borde trots det veta bättre än att direkt gå till jobbet när denne kommer har turistat i med mycket stor smittspridning.

Så jävla slappt!

https://corren.se/nyheter/norrkoping/lakare-opererade-ar-smittad-av-viruset-om6541989.aspx

Jo visst har myndighetshanteringen varit under all kritik men vi får heller inte glömma bort alla jävlar som genom sitt sportlovsfirande dragit in skiten i Sverige. Vem utkräver ansvar av dem?
Citera
Medlem
Fontyls avatar
En doktor från italien som talar om hur deras situation ser ut och vad han rekommenderar andra länder att göra. Extremt obehagligt att titta på då man ser att han är nära ett sammanbrott. Det här är vad som väntar sverige de kommande veckorna. Nyheterna är från SkyNews.

https://www.youtube.com/watch?v=61-gFtHJOd8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in