2020-03-14, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Du har en kollega som jobbar med missbruk, en kollega du uppenbarligen har i dagsläget. För du hör henne ofta säga till soc...
Ursäkta, men var jobbar ni? Om din kollega jobbar med missbruk och du knappast sett en missbrukare? ( intressant att du använder ordet pissprov oc inte drogtester)
Soc ville ha drogtester, men R hänvisade till att någon på soc sagt precis när E var nyfödd och blivet LVUad att R inte behövde lämna provet. Denna mening bet sig R fast i och vägrade lämna prover. Hon hänvisade oxå till det så fort provlämnig kom på tal, dumt va?
Soc skrev i drogtester i vårdplanen. Men den sket ju föräldrarna som bekant i.

Ofta går missbrukaren hem och slår på fru och barn i frustration över att de känner sig maktlösa och jagade av samhället. Att missbrukare som jobbar skulle vara värre än andra missbrukare tycker jag inte det finns några belägg för. Men om hon har rätt så stärker det ju bara tesen om att det här paret var skitstövlar utöver det vanliga. I kammarrätten hävdar de ju att de har arbete båda två.

Hur du kan få det till att det din vännina sa stärker tesen om att barnen ska haft det okey förstår jag inte. Snälla kan si inte sluta upprepa det mantrat. Det finns inga som helst belägg för. Det du skriver att mamman trodde hon hjälpte barnen genom att ge dem lite att sova på, visar ju bara hur snedvriden verklighetsuppfattning denna kvinna måste haft. Jag tror säkert föräldrarna intalade sig själv det. Men det tyder ju snarare på att de gick tungt på heroin. För vem annars skulle kunna lura i sig själv något så uppåtväggarna galet.

Självklar älskar missbrukare sina barn, det är bara det att de älskar heroinet så mycket mer. Att de sedan ger barnen en kram då och då. Spelar som ungen roll när de är höga som hus.

Du envisas suga att ett nytt lvu var bära. Vad spelar nära för roll. Esmeranda dog ju för att de punda ner henne. Inte ens det fick ju förövrigt inte föräldrarna att vakna till. De gömmer undan henne och fortsätter punda. Det om något säger väll hur det stog till i huvudet på paret.

Jag vet inte hur mycket behov en ettårig och en fyraåring har av att inte trängas. Jag tror snarar att de kände sig bortglömda om föräldrarna var på andra sidan lägenheten. Så små barn vill vara nära. Men visst för 16 åringen kanske det var skönt.

Några konkreta svar kommer du aldrig att få, så det kan du bara sluta gå på om. Det är sällan man läser en fub och känner att man fått svaren. I det här fallet där pappan är död och vi inte får hans version. Kommer ju misstankar alltid att falla på mamman hur fri hon än går från formell skuld.

Jobbade hon inte inom hotell branchen? Jag minns inte, men jag tror inte hon jobbar många dagar sammantaget i sitt liv. Det har nog varit sjukskrivning och soc för henne.

Jag litar på min kollega, hon har väldigt bra koll på missbrukare och sånt och jag är bara naiv och tror att ingen missbrukar. Men min kollega litar jag på verkligen. Jag uttrycker mig inte lika hårt bara!
Visst håller jag med dig med, men vi vet inte hela sanningen. Eftersom soc måste haft bra koll på dem så får vi säkert veta mer senare.

Märkligt grannarna inte hört något, något bråk eller liknande! Jag hoppas A börjar prata med
Citera
2020-03-14, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Oj, när klev socialen in och gjorde om och gjorde rätt?

Dom placerade henne och barnet på ett hem för unga mammor när barnet fötts. Hon bodde kvar hos bio under hela graviditeten.......
Citera
2020-03-14, 21:22
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss.G
Det är precis denna delen som jag har svårt för då jag blivit klokare på resten. Anknytning är allt och trygghet är allt. Och jag håller med dig till 100%. Men jag ska faktiskt prata med barnpsykologen på jobbet om det för det enda jag är 100 på när det gäller barn är att barn upplever och känner inte som vuxna och det är en liten tröst att veta att den bilden jag målat upp är 100% falsk. Jag ska ta detta med barnpsykologen som tröst.

Jag måste försöka distansera mig från denna tråden för den blir personlig på ett sjukt sätt. Jag har väldig världssmärta som man säger och går i kbt för detta.
DU, Du, och Du....
Vad bra att du upplever att du blivet klokare. För vi andra har inte blivet klokare på dig.

Duktiga kollegor du har. Men du vet väll att det inte finns några allmängiltiga sanningar när det gäller missbruk och psykiskt sjuka människor. Om dina kolleger säger sig äga den så skulle jag inte ge mycket för deras ord.

Citat:
Jag litar på min kollega, hon har väldigt bra koll på missbrukare och sånt och jag är bara naiv och tror att ingen missbrukar. Men min kollega litar jag på verkligen. Jag uttrycker mig inte lika hårt bara!
Visst håller jag med dig med, men vi vet inte hela sanningen. Eftersom soc måste haft bra koll på dem så får vi säkert veta mer senare.

Märkligt grannarna inte hört något, något bråk eller liknande! Jag hoppas A börjar prata med
Du, Du och Du. När ska du förstå att det här inte handlar om dig. Prata med din psykolog kollega om skillnaden mellan dig själv och andra, då kanske du lär sig något på riktigt.

För du vet att dina svar känns helt galna va?

Vi vet hur ofta soc var där, eller iallafall så mycket vi får veta. Det står om i det nyaste LVUet. Du vet att journalanteckningar aldrig kommer att bli offentliga va?

Du skriver att du tänker att saker skulle varit annurlunda om soc ha ta det där LVUet. Men de han ju inte! Flickan är ju död! Död är död och förblir död. Det spelar ingen roll hur mycket du fantiserar om.
Citera
2020-03-14, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypadetta
Jag hoppas allt gått bra för henne och er. Hemskt när sådana saker händer.. avskyr när folk tror biologiska föräldrar är bäst av allt när det kan bevisas motsatsen i väldigt många fall. Usch säger jag bara

Jadå idag är hon gift och har egen familj. Hon flyttade självmant ifrån sin mamma efter placeringen på hemmet. Vi har kontakt nästan varje dag i form av telefonsamtal och via messenger. Bor tyvärr 35 mil ifrån varandra men hälsar på så ofta vi kan
Citera
2020-03-14, 21:24
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:

Vad förväntar du dig få veta? Han har inte ens fyllt 14 år än... han är i en extremt känslig ålder... han kanske aldrig kommer kunna prata om detta utan blockerar sina minnen för att orka överleva.. det är ett extremt trauma!

Inse att föräldrarna var totalt värdelösa, inse att barnen levde i misär! Orkar du inte förstå det så sluta läsa omedelbart så du inte riskerar bli inlagd på psyk
Citera
2020-03-14, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Men käre värld. Vad är det du håller på med?
Exakt vad skulle vara konstruktivt i det där inlägget?

1. I detta fall så missbrukade båda föräldrarna och borde isf fått lämna varje dag om barnet skulle bo där permanent?
2. Socialen ville att de skulle lämna drogtester, men knarkarna tackade nej och kammarrätten nöjde sig med deras skitsnack om att de var drogfria.
3. Vad jobbar din kollega med iom att hon kan ställa npf-diagnoser på en person hon aldrig har träffat? Och hur vet hon att Putte inte gick på adhd-medicin?
4. Om Putte (och Rebecka?) har förstört A genom exempelvis bestraffningar att sova i en plastpåse, så är han/de bevisligen våldsamma även mot familjen och barn.
5. ” Hon tänkte säkert hon hjälpte barnen med att få de att sova gott etc” - wtf ärligt talat?!? Sluta försvara en knarkare som har tagit död på sitt barn och dessutom låtit henne ligga död i sitt hem i flera dagar!
6. Det spelar ingen roll hur mycket de påstår sig älska henne, för uppenbarligen älskade de knarket mer!
7. Jag har ingen aning om vem Lottie är, men hoppas att hon vilar i frid. Däremot förstår jag inte varför hon, eller rättare sagt tråden om henne, ska dras in i denna tråd?

Antingen är du helt blåst eller så har du en agenda som går ut på att försvara Rebecka.

En input angående det fetade. Det finns uppgifter om att socialtjänsten ansåg att R inte behövde lämna fler drogtester efter första omhändertagandet av E. Det står även i domslutet från Kammarrätten. Så jag tolkar det som att hon varit samarbetsvillig inledningsvis i socialtjänstens utredning och lämnat drogprover. Det framgår inte att R senare blivit ombedd att lämna nya drogprover. Däremot är det hennes partner som vägrat lämna drogprover.
Citera
2020-03-14, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av italrossi
Kan någon förklara för mig hur vi skattebetalare står för Rebeckas hyra på 127 kvadrat? 127 KVADRAT bor hon på, den lilla hyndan till pundare.

Nja, det framgår att båda har arbetat fram tills nyligen då båda blev sjukskrivna. Så jag vet inte vad du betalar direkt i just detta fallet. Möjligt att dom vid något tillfälle fått hjälp, men vad jag kan läsa i domsluten är att båda arbetade.

Citat:
Jag bläddrar!
Den informationen du söker om vem som ringt fostermamman finner du inte i några domslut.
Citera
2020-03-14, 21:47
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nja, det framgår att båda har arbetat fram tills nyligen då båda blev sjukskrivna. Så jag vet inte vad du betalar direkt i just detta fallet. Möjligt att dom vid något tillfälle fått hjälp, men vad jag kan läsa i domsluten är att båda arbetade.

Den informationen du söker om vem som ringt fostermamman finner du inte i några domslut.

Nä det stämmer inte riktigt... dom har nog varit hemma mer än dom har arbetat.
Citera
2020-03-14, 21:47
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO

P har ju även suttit inne
Citera
2020-03-14, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO

Jag utgår ifrån den informationen som kommer fram från domsluten. Har du annan information kan du ju ta fram den. Det gällde ju skattebetalare på just denna våning på 127 kvm.
Citera
2020-03-14, 21:55
Medlem
Citat:

Märkligt att du har en kollega som jobbar med missbrukare men själv är du så naiv att du tror att "ingen missbrukar". Tror du att världen är nåt slags marsipanland där alla barn får glass och kramar och alla hjälper varandra hela tiden och dricker saft?
Jag har svårt att tro att du är på riktigt. Även om man växt upp i en "exemplarisk familj" är det ju omöjligt att missa att hemska saker händer i omvärlden.
Citera
2020-03-14, 21:59
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag utgår ifrån den informationen som kommer fram från domsluten. Har du annan information kan du ju ta fram den. Det gällde ju skattebetalare på just denna våning på 127 kvm.

R har väl varit föräldraledig sedan januari 2019 o P står inte skriven där. Men han åkte in 2016 .. en dom på 2 år. Dom har båda haft arbeten inom restaurangbranschen (framgår i dokumenten om E) men P har oxå varit sjukskriven pga ryggen? Enl en tidningsartikel som postats tidigare i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in