2020-03-14, 22:01
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss.G
Wow vad otrevlig människa du är!
Kan man få läsa det senaste lvuet då och vet någon vem som ringde fostermamman och vad anklagelserna gällde?

Vad spelar det för roll vem som ringde? Vill du ringa o tacka dem?

Enligt det senaste lvu (alltså om A och S) står det såhär:
” Sedan de två äldsta barnen flyttade hem har flera orosanmälningar kommit in till socialnämnden. Oro har under hösten uttryckts bl.a. gällande flickans hälsa och hemförhållanden, liksom för att Rebecka vinglat och upplevts som väldigt påverkad när hon varit ute med ett barn i en sele.”

Vem eller vilka som larmade spelar väl ingen roll?
Varför läser du inte bara det som vi, vid upprepade tillfällen, har berättat/länkat till var du kan hitta?
Citera
2020-03-14, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Men helvete människa, vad du är hopplös. Alla dokument finns i min signatur och detta har du upplysts om tidigare.

Har läst!
Det jag med undrar över är att R säger de har släktingar runtomkring. Vilka syftar hon på?
Sen undrar jag, när R varit ute på stan utan barnen, vem har haft dem då? Den äldsta???
Citera
2020-03-14, 22:04
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
En input angående det fetade. Det finns uppgifter om att socialtjänsten ansåg att R inte behövde lämna fler drogtester efter första omhändertagandet av E. Det står även i domslutet från Kammarrätten. Så jag tolkar det som att hon varit samarbetsvillig inledningsvis i socialtjänstens utredning och lämnat drogprover. Det framgår inte att R senare blivit ombedd att lämna nya drogprover. Däremot är det hennes partner som vägrat lämna drogprover.

I senaste beslutet om lvu står det: ”Socialtjänsten har länge misstänkt att föräldrarnas missbruk inte har upphört och att de både överkonsumerar mediciner och självmedicinerar. De har systematiskt vägrat att lämna urinprover för att påvisa drogfrihet”
Det är möjligt att de dragit båda föräldrarna över en kam, men det står iaf att det gäller båda.
Citera
2020-03-14, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Vad spelar det för roll vem som ringde? Vill du ringa o tacka dem?

Enligt det senaste lvu (alltså om A och S) står det såhär:
” Sedan de två äldsta barnen flyttade hem har flera orosanmälningar kommit in till socialnämnden. Oro har under hösten uttryckts bl.a. gällande flickans hälsa och hemförhållanden, liksom för att Rebecka vinglat och upplevts som väldigt påverkad när hon varit ute med ett barn i en sele.”

Vem eller vilka som larmade spelar väl ingen roll?
Varför läser du inte bara det som vi, vid upprepade tillfällen, har berättat/länkat till var du kan hitta?

Har läst dem. Men det är inte så mycket som förklarar VARFÖR soc inte gjorde mer. Och vadå såg normalt ut när de blev insläppta dagen efter?!?! Och barnen sov kl 20, jaha och! Visa det då!
Citera
2020-03-14, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO
R har väl varit föräldraledig sedan januari 2019 o P står inte skriven där. Men han åkte in 2016 .. en dom på 2 år. Dom har båda haft arbeten inom restaurangbranschen (framgår i dokumenten om E) men P har oxå varit sjukskriven pga ryggen? Enl en tidningsartikel som postats tidigare i tråden.

Ja det kan hända men föräldraledig är dom flesta. Jag svarade på en post angående varför man skall betala för R lgh på 127 kvm.

Citat:
Förvaltningsrätt Han kom i kontakt med Rebecka i november 2017 i samband med att hon anställdes som
kommunikationskoordinator. I sitt arbete kommunicerar Rebecka med restaurangernas gäster via telefon, e-post och sociala medier. Hon har en fast anställning och arbetar mellan kl. 10.00 och 15.00.
Hon är disciplinerad, strukturerad och gör ett klanderfritt arbete. Han har
inte uppfattat att det skulle finnas någon problematik hos henne.

Citat:
Hon har ett förstahandskontrakt på en lägenhet i Norrköping
Citera
2020-03-14, 22:08
Medlem
Citat:
I senaste beslutet om lvu står det: ”Socialtjänsten har länge misstänkt att föräldrarnas missbruk inte har upphört och att de både överkonsumerar mediciner och självmedicinerar. De har systematiskt vägrat att lämna urinprover för att påvisa drogfrihet”
Det är möjligt att de dragit båda föräldrarna över en kam, men det står iaf att det gäller båda.

Så sjukt att de inte gör något om de har så starka misstankar! Jag har för mig att socialen har sjukt stor makt här! De såg ju omsorgsbrister?! Så jävla lågt av Bvc att inte anmäla när de ser en pundare så! Det borde fan vara lag på förskola på halvtid iaf
Citera
2020-03-14, 22:11
Medlem
Citat:

Förvaltningsrättens bedömning
Citat:
Socialnämnden bestämde att Rebecka inte längre behövde lämna drogprover eftersom detta
inte längre ansågs nödvändigt

Detta följde med till Kammarrätten och där resonerar domstolen enbart om pappans vägran att lämna drogtest. Vittnen träder fram och lovordar dom på arbetsplatser och inget framkommer att dom drogar osv. Kammarrätten släpper hem E.
Senast redigerad av Browser 2020-03-14 kl. 22:21.
Citera
2020-03-14, 22:20
Medlem
Citat:
Det är precis denna delen som jag har svårt för då jag blivit klokare på resten. Anknytning är allt och trygghet är allt. Och jag håller med dig till 100%. Men jag ska faktiskt prata med barnpsykologen på jobbet om det för det enda jag är 100 på när det gäller barn är att barn upplever och känner inte som vuxna och det är en liten tröst att veta att den bilden jag målat upp är 100% falsk. Jag ska ta detta med barnpsykologen som tröst.

Jag måste försöka distansera mig från denna tråden för den blir personlig på ett sjukt sätt. Jag har väldig världssmärta som man säger och går i kbt för detta.

Öh...hmm.. hur ska jag lägga fram detta då... Finns 2 alternativ här. Antingen så är du såhär charmigt dum. Inget fel med det. ELLER det som är så jävla uppenbart,
för nog fler än mig!!! Måste sluta gå in på denna tråd. Blir så jävla arg bara jag tänker på denna lilla flicka vars mamma oavsett om hon ville vara snäll mot flickan och låta henne sova( vilket en riktig mamma aldrig ens skulle överväga att göra mot sitt barn) eller om det är pappan som drogat henne ,så är fortfarande mamman den mest vidriga mest egoistiska mest okärleksfulla mamman . Om man ens kan kalla henne mamma. Den dagen man är medveten om att ens barn,dom man älskar och skulle dö för, inte mår bra,att Soc har tagit barn på lvu, och man lever i en pundig miljö med en fett aggressiv man , och tillåter allt detta hända sina barn ,den dagen tycker jag ordet mamma aldrig mer ska upprepas i hennes närvaro!

Sen ärligt pisseprov? Ska du låta som en välbildad socialsekreterare har du tvär fejlat hahaha 😂

Peace out ✌️
Citera
2020-03-14, 22:20
Medlem
Citat:
Så sjukt att de inte gör något om de har så starka misstankar! Jag har för mig att socialen har sjukt stor makt här! De såg ju omsorgsbrister?! Så jävla lågt av Bvc att inte anmäla när de ser en pundare så! Det borde fan vara lag på förskola på halvtid iaf

BVC var uppmärksamma men sade att de inte reagerade på några konstigheter. Förutom att PL verkade trött och blek ibland och att de ”såg konstiga ut”. Vad det nu innebär? Konstiga kläder och yttre? Konstiga rörelser/affekt? Finns det någon här som förstår sig på BVCs språk i sammanhanget? De sade även att pappan blev upprörd när de föreslog att E skulle gå i förskolan. Det där tycker jag ändå säger mycket. Vilka sjukskrivna (!) småbarnsföräldrar tackar inte ja till några timmars avlastning (och stimulans till sin treåring)? De måste ha varit rädda för att fler skulle få insyn.
Senast redigerad av ApfelBirne 2020-03-14 kl. 22:24.
Citera
2020-03-14, 22:24
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Förvaltningsrättens bedömning

Detta följde med till Kammarrätten och där resonerar domstolen enbart om pappans vägran att lämna drogtest. Vittnen träder fram och lovordar dom på arbetsplatser och inget framkommer att dom drogar osv. Kammarrätten släpper hem E.
”Socialnämnden bestämde att Rebecka inte längre behövde lämna drogprover eftersom detta
inte längre ansågs nödvändigt”

Men var inte det pga att hon inte hade några hemmavarande barn efter att E omhändertogs? (Jag är för trött för att gå igenom sidorna nu).
Eller var detta i samband med att Rebecka ville ha E?
Citera
2020-03-14, 22:26
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Har läst!
Det jag med undrar över är att R säger de har släktingar runtomkring. Vilka syftar hon på?
Sen undrar jag, när R varit ute på stan utan barnen, vem har haft dem då? Den äldsta???
Det finns ingen information om det. Den information vi alla har att tillgå är den som finns i de handlingar som jag har i min signatur.
Citera
2020-03-14, 22:37
Medlem
Ibland syns inte din signatur så det var lite svårt och förstå först vad du menade haha!
https://gyazo.com/be2a5f5d9a486fd233b9e43fad668ae6

I väntan på att få svar på alla frågor så tänkte jag länka det här inlägget om någon vill ställa frågor till en kvinna som just nu jobbar med en Lex Esmeralda. Hon verkar också vara duktig på att svara och lyssnar på vad man skriver (Vad jag sett hitills)
https://www.facebook.com/lenahallengrenofficiell/posts/941254226290038

1. Någon som vet om det äldre barnet kommer att förhöras? Svårt för oss att veta kanske men om ni vet andra händelser där underåriga har fått höras för att få en bild. Jag kan tänka mig två scenarion. Ett där det äldre barnet är helt apatisk och svår att få kontakt med eller ett där barnet vill tala om vad han har fått se för att få hjälp / hjälpa sin syster

2. När öppnar dem upp så att allmänheten får läsa allting från dödsorsak till förundersökning? Jag är jätte dålig insatt i detta så tacksam om någon vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in