2020-03-14, 13:31
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBraSnart
Hej!

Jag skapade ett konto för att bidra med min egna personliga erfarenhet av viruset.

Man mellan 30 & 40 år, god allmänhälsa, rökare. Inte varit ute & rest & mig veterligen inte varit i kontakt med någon resenär senaste tiden.

Jag är nu, kl 01:16, inne på mitt dygn fjärde dygn som bekräftat smittad. Folk som jämför detta med en "vanlig influensa" bör tänka om. För mig började symptomen med en extrem huvudvärk & feber runt 40°c. Paracetamol har för mig varit i princip verkningslöst och febern har varit hög och konstant bortsett från enstaka nedgångar ett par ggr per dag.

Natten till dygn 2 började jag torrhosta och hostan har varat tills ikväll i princip utan uppehåll. Nu känner jag att den lättat lite och hoppas vid gud att den inte återkommer i full kraft. Senaste två dagarna har jag hostat blod.
Jag har varit extremt matt under hela min period med uppvisade symptom, och haft väldigt svårt att få i mig näring. Det har blivit mest vatten.
Andningen har varit väldigt tung som om någon suttit på min bröstkorg i 3 dagar.
Lyckligtvis var jag ute i god tid och har sett till att jag har vad jag behöver hemma för att klara mig kommande veckor utan att behöva riskera att sprida helvetet i samhället. Jag rekommenderar samtliga att förse sig med vad man behöver för sitt basala behov undrer åtminstone 3 veckor.

Som ung & i grunden frisk förstår jag allvaret i detta & vill uppmana alla att isolera sig i den mån det är möjligt. Denna pärs jag genomlidit tar med enkelhet kol på äldre & sjuka så tänk en gång extra innan ni är ute i sociala sammanhang i onödan. Det är skittråkigt att sitta hemma, jag vet, men detta är ett riktigt stålbad att behöva gå igenom och absolut inget att ta lätt på. Igår morse var jag nära att ringa efter ambulans men hostan & andningssvårigheterna lättade lite för stunden så jag beslöt mig för att stanna kvar hemma.

Var rädda om er alla!
Intressant inlägg. Så hur gick du till väga för att få en provtagning gjord på dig? Vad sa du? Hur gick det till?

Jag tycker det är oerhört märkligt att man inte vågade tro att folk som inte hade varit i Italien, Iran eller Kina inte behövde testas för viruset, då man ansåg risken vara obefintlig. Snacka om idioti.
Citera
2020-03-14, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Stress som utlöser synstörning följt av huvudvärk och spya låter exakt som ett värre fall av migrän.
Kände exrem stress igår. Ska säga att jag får spänningar i huvet gandka ofta med magbesvär vid sidna av men inatt bankade det så hårt i huvet.

Nu kommet jsg inte gå ut!!! Vill inte smitta nån. Tönk om jag inte hade preppat!! Och inser nu att jag behöver mer så blir mat via nätet.

Ni VILL INTE VARA SJUKA I CORONA!!! SNÄLLA börja bete er som om ni var i ett nödläge
Citera
2020-03-14, 13:47
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Intressant inlägg. Så hur gick du till väga för att få en provtagning gjord på dig? Vad sa du? Hur gick det till?

Jag tycker det är oerhört märkligt att man inte vågade tro att folk som inte hade varit i Italien, Iran eller Kina inte behövde testas för viruset, då man ansåg risken vara obefintlig. Snacka om idioti.
Också intresserad av hur du gick till väga för att bli testad. Det verkar helt omöjligt nu såtillvida man inte åker in akut.
Citera
2020-03-14, 13:55
Medlem
Faustik-Funks avatar
En fråga till er med symtom - Jag har haft lätt torrhosta och en väldig trötthetskänsla i kroppen sedan i Onsdags kväll, men feber hade jag bara första kvällen (38 grader), ej snuvig.

Tycker att det är så märkligt att jag är feberfri. Kan det verkligen vara Corona då?

Någon som har liknande?
Citera
2020-03-14, 14:04
Medlem
Tjenare!

Vad säger ni om dessa symptom?
Började med svettningar och ont i halsen och nu har man fortfarande svettningar, ont i halsen plus att det är mer ansträngt att andas, verkar bli värre på kväll/morgon. Ingen hosta över guvudtaget. Tänkte fixa en termometer, har inte haft tillgång till det än...

Nå, någon som känner igen det?
Värt att nämna är att jag opererade bort halsmandlarna för ca: 6år sen och har aldrig haft ont i halsen sedan dess förens nu... Och detta tryck och andningssvårigheter har jag aldrig känt av innan..

Tack på förhand!
Citera
2020-03-14, 14:09
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Känner mig väldigt harklig i halsen fortsatt (I 4 dagar nu) Känenr mig hängig. Lätt huvudvärk. Har inte feber än enligt men min febertermometer.

Corona?
Citera
2020-03-14, 14:15
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayboy
En vän har legat med hög feber sen i Onsdags (börjar lätta nu) med feber och ont i kroppen. Haft diarré sen dess och behövt gå på toan en gång i timmen både dagar å nätter sen dess. Ingen hosta eller halsont dock. Vad tror ni?

Vanligen sjukdom gissar jag på. Inte hört talas om att man blir så dålig i magen av Corona
Citera
2020-03-14, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vanligen sjukdom gissar jag på. Inte hört talas om att man blir så dålig i magen av Corona
En grupp på upp mot 20% får magproblem
Citera
2020-03-14, 14:25
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
En grupp på upp mot 20% får magproblem

Okej. Han kanske har Corona då. Fast ingen här vet ju. Vi kan bara gissa.
Citera
2020-03-14, 14:35
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Egentligen ganska hopplöst och skriva ut sina symptom här och veta om det är corona. Bästa är väl att läsa experternas direktiv om vilka symptom corona ger och har man något av det är det bara att isolera sig ett tag. Better safe than sorry, det bör väl alla i samhället kunna ställa upp på (arbetsgivare tex).
Citera
2020-03-14, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayboy
En vän har legat med hög feber sen i Onsdags (börjar lätta nu) med feber och ont i kroppen. Haft diarré sen dess och behövt gå på toan en gång i timmen både dagar å nätter sen dess. Ingen hosta eller halsont dock. Vad tror ni?
Hade samma runt 21a februari, gick över på 3 dagar, febern efter 1. Fick åka till sjukan för att kolla då magen smärtade. Var aldrig tal på corona då min första tanke var antingen matförgiftning eller magsjuka. Fick dock ont i halsen och slemhosta när det lagt sig så din vän har nog bara magproblem. Alvedon hjälpte, Ipren ska man undvika vid det fallet
Citera
2020-03-14, 14:54
Medlem
Around 5 percent of patients may also experience nausea or vomiting, while roughly 4 percent develop diarrhea. Researchers are not sure why some people develop gastrointestinal symptoms with coronavirus infections.

“But that’s not something you usually see with influenza in adults,” Dr. Adalja said.

Hade fel på siffrorna. Men det ska inte hända vid influensa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in