Citat:
Ursprungligen postat av
Ramaria
Dag 1: ihållande rethosta på fm, feber 38.0 på em, kraftiga diarreer på natten.
Dag 2: Halsont, feber 37,7-38,1 pendlande, forsatta diareerer, mkt lite hosta.
Dag 3: Forsatt pendlande feber 37,8-38,1, kraftigt nedsatt ork, smärta i kroppen (allmän).
Ingen diaree, ingen hosta.
Dag 4: Forsatt pendlande feber 37,7-38,1. Lokal smärta lunga (bak).
Dag 5: Forsatt pendlande feber
37,7-38,1. Lokal smärta lungor bak. Ingen ork. Ny hosta, slemmig. Tungt att andas, som att ha en vikt på bröstet.
Dag 6: Fortsatt pendlande feber 37,7-38,1. Lättare att andas, mindre hosta. Forsatt smärta lungor bak.
Dag 7: Feberfri 37,3-37,7. Lite mer ork. Fortsatt lokal smärta i lunga bak.
Dag 8 Feberfri, mår bättre. Dock smärta lunga bak. Herpesblåsor poppar upp.
Dag 9: Mår piss. Blåsorna sprider sig okontrollerat. Feber tillbaka, 37,7-38,1. Svullna lymfor. Ringer doktorn. Får tabletter utskrivet.
Dag 10: Herpesblåsorna har lugnat sig, smärtan i lungorna har avtagit. Mer ork. Slemmet kommer upp.
Jag är inte testad för kovid 19.
Medicin mot herpes är antiviral.
Herpes påminner lite om corona i sin struktur.
Jag tror att herpesmedicinen hjälpte mot mina andra symtom.
Enligt rapporter så är det ca 2000 smittade av Corona i Sverige vad dom vet.
Har folkhälsomyndigheten eller någon myndighet i Sverige något hum om hur många som sitter hemma i " stugorna" sjuka och får hostmedicin och lugnande råd via telefonen och vårdcentralen? Många söker akut för förkylningssymptom och andningsproblematik utan att testas.
Det borde väl ge en ganska bra överblick på hur många som kan vara drabbade som dessutom har symptom på förkylning. Nu pratas det om att de ska testa friska personer slumpmässigt. För att se om de har utvecklat skydd mot viruset? Det är intressant. Men intressant är också hur många som verkligen är smittade.