2020-03-14, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Haha, du får tro vad du vill men jag är ingen helt ny generation, förmodligen äldre än dig, haha
Men snälla är det din kommentar, om du vart med förut är det ännu mer förvånande hur du resonerar, kan du inte istället kommentera min analys, ser du inte skillnaden i att det är lite tjat när handelsavtal skall skrivas och en situation när det som nu inte finns någon handel att skriva avtal om, men lycka till då!
Citera
2020-03-14, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
för sent för mig. jag är fast med lupe.
haha.. det kommer gå upp.
Hur mycket har du hittills tappat på lupe?
Citera
2020-03-14, 20:25
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Min poäng som inte går fram är att aktiviteten i ekonomin inte minskade nämnvärt för varken Discovery Networks, Scandic, mig själv eller Norwegian 2008. Det gör den nu. Kreditmarknaden är för övrigt mer stressad än aktiemarknaden just nu om du har insyn.
Då vet jag inte vilken sektor du arbetade i 2008. För Volvo LV tog det tvärstopp. Men Sverige kom lindrigt undan, mest tack vare att kronan sjönk som en sten.
Citat:
Orderingången på lastbilar sjönk med 82 procent under fjärde kvartalet till 13 678 bilar. I Europa var orderingången negativ, -1 549 lastbilar.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/storforlust-for-volvo-fjarde-kvartalet
Citera
2020-03-14, 20:26
Medlem
Citat:
på sikt, ja. men kortsiktigt?.. olja! precis. iallafall 10 år till min vän.
oljelobbyn kommer bita sig fast i MINST 10 år till som sagt.

grön energi är framtiden, ja. men NU? olja!!
I ca 42 år till kommer vinva beroende av olja (jag jobbar i oljan och sitter dagligen i möten och diskuterar just detta).
Citera
2020-03-14, 20:28
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
för sent för mig. jag är fast med lupe.
haha.. det kommer gå upp.

Ja, förmodligen. Du är långt ifrån ensam om att ha målat in dig i ett hörn.
Citera
2020-03-14, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Men snälla är det din kommentar, om du vart med förut är det ännu mer förvånande hur du resonerar, kan du inte istället kommentera min analys, ser du inte skillnaden i att det är lite tjat när handelsavtal skall skrivas och en situation när det som nu inte finns någon handel att skriva avtal om, men lycka till då!

Jag har inte talat om handelsavtal.

Det blir konsekvenser av detta såklart och jag har fortfarande gott om likvider som skall in på börsen pö om pö.

Det får gärna sjunka mer, så kommer jag in ännu lägre..

Jag vet inte var botten är, men jag ser ingen vits med att vänta in den. När det vänder. då blir det åka av.
Citera
2020-03-14, 20:30
Bannlyst
Det vänder om två år när omx är ner -90% från ATH
Citera
2020-03-14, 20:36
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
I ca 42 år till kommer vinva beroende av olja (jag jobbar i oljan och sitter dagligen i möten och diskuterar just detta).

Det här är mäktig info. Oljeindustrins egen bedömning rätt ut på FB.. Tack för det, Bosse.
Citera
2020-03-14, 20:37
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Då vet jag inte vilken sektor du arbetade i 2008. För Volvo LV tog det tvärstopp. Men Sverige kom lindrigt undan, mest tack vare att kronan sjönk som en sten.

Bank. Vi klarade oss fint efter den initiala chocken för statsfinansierat kapital strömmade in. Garantier vad det som krävdes och branschen fick detta för att den var samhällskritisk.

Varför studsade hela marknaden upp året efter? För fundamentan fanns där. Folk hade sina jobb och konsumerade mer än någonsin (tack vare krediter och sänkt ränta).

Idag? Du valde Norwegian som exempel. Vem tror du bokar en biljett med dom idag? Var ska kassaflödet uppstå? Vilken bank vill låna ut pengar till detta bolag? Vad tror du räntan skulle motsvara? Vad hade du själv krävt? Har Norwegian råd med denna? Nej.

Svenska Banker tilläts inte gå under. Hotellkedjor, tv-bolag och din lokala pizzeria har inte denna förmån.
Citera
2020-03-14, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
]Jag har inte talat om handelsavtal.[/b]

Det blir konsekvenser av detta såklart och jag har fortfarande gott om likvider som skall in på börsen pö om pö.

Det får gärna sjunka mer, så kommer jag in ännu lägre..

Jag vet inte var botten är, men jag ser ingen vits med att vänta in den. När det vänder. då blir det åka av.
Wow du har inte fattat nått, jag ger mig, är du nöjd med att ligga +- noll om 10, 15 år så är det ju upp till dig.

Jag har har levt på mitt kapital sen 2003 som jag har skapat på börsen, så vad vet jag!?
Citera
2020-03-14, 20:42
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo

exakt, bajsthai. olja ett bra tag till.

den gröna revolutionen kommer ta längre tid än vad vissa vill.
till nästa investering kanske.
det var just därför jag köpte lupe
Citera
2020-03-14, 20:48
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Att den här tråden är en av de mest aktiva på detta forum är tecken på att det INTE är köpläge. Det blir köpläge när ädelmetalltrådarna går om denna i aktivitet.

Folk är fan helt bull market skadade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in