Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Jag vet inte var botten är.
Jag tror kanske att den inte ligger lika långt borta som andra. Krisande företag som ändå är långsiktigt starka kommer att hållas under armarna med lagstiftning och krediter.
Kina har toppat i antal fall redan. Folk kommer att vara försiktiga och hålla sig hemma i väst.
Och även om detta drar ut mera än vad jag tror så kan man lika gärna köpa på väg ner som på väg upp. Jag ser inte skillnaden där, det är GAV som räknas.
Ok, du tror vi är nära botten nu då. det vet jag att vi inte är, tycker lite synd om en helt ny generation som inte har varit med om börskrascher och som bara tror att detta är en litet hack i kurvan.
jag roade mig med att läsa i tråden som var när börsen gick ner 20% oktober 2018 nu idag. nedgången berodde på att det va lite tjall på tråden när USA och Kina skulle skriva handelsavtal, många sa då att det var ändå väntat med en nergång med tanke på att börsen var övervärderad.
Nu är situationen att det inte finns någon handel att skriva avtal om, och ändå tror folk vi har nått botten och börsen skall börja rusa upp snart, man tar sig för pannan.