2020-03-14, 19:21
Medlem
M.LADYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Kan vara ett långt förlopp: hon har förmodligen fortfarande corona och den är nu värre. Tar ibland flera veckor att återhämta sig.
Åh, tack för svar.
Hoppas hon klara sig igenom det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.LADY
En knäpp fråga, en kompis hamnade i karantän med typiska coronasymtom.
Nu efter 5 dagar har hon även blivit stormförkyld.
Jag undrar, kan man ha flera virusar samtidigt?
Kan man få corona, sen förkylning och låt oss säga en vanlig flunsan på det?
Ja, man kan få förkylning eller något annat virus efter varandra oftast på grund av att immunförsvaret är lågt efter en sjukdomsperiod.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
3500 nya smittade i Italien. Det måste vara ett kraftigt rekord. Vad är det som hänt? Är det kineserna som nu hjälper Italienarna som fyllt på förråden med testmaterial och på annat vis ökat testkapaciteten?

Hur det än är med saken, tror jag det är (eller är mycket nära) deras peak. Max 1 vecka till..(de har jobbat och lidit oerhört).

Bara min högst spekulativa magkänsla.., skall sägas.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det påminner inte så lite om de rapporter som kom från kinesiska sjukhus, som ingen trodde på.

Du säger att vi kan vara i motsvarande läge om 2 veckor. Jag skulle säga att sannolikheten är >90% att vi är i detta läge om två veckor, i delar av landet.

Jag var ute på stan idag, serveringarna var fulla både ute och inne. Det var tättpackat med fikande personer. Det kändes nästan overkligt. De flesta i Sverige saknas helt krisinsikt, främst beroende på att regeringen och FHM tar så otroligt lätt på situationen. Detta kommunicerar indirekt till befolkningen att allt är lugnt, du behöver inte hålla avstånd, tvätta händerna eller sådant...

Tänkte också direkt på Kina när jag såg bilderna. Vi satt här i tråden och förfasade oss över hur de stackars kineserna hade det. Nog visste vi att vi också skulle drabbas men jag trodde inte att det skulle bli så illa som Italien har idag och som vi också kommer att bli.
I vårt land görs inget alls, vad jag vet desinficeras inget alls i Sverige i Kina desinficerade de allt gator, byggnader, torg - här görs inget.
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
EGYPTEN:

https://twitter.com/ifacepalmalot/status/1238771656685957120

@ifacepalmalot
·
8 t
@WHO
my voice will probably not be heard but I'll give it a shot. The current situation in Egypt is beyond out of control. If a case is suspected to have contracted the coronavirus that person is kicked out of hospitals, unless of course they're foreigners.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Så du tror att vi kommer få fler än 650 000 döda av corona på ett års tid ?
På tre månader har vi haft lite under 5500 så nu är det 9 månader kvar med andra ord för att corona skall ta livet av 645 000 till på dessa 9 månader.

Det är i princip ställt utom tvivel att det kommer bli fler än så. Betydligt fler. Åtgärder har kommit för sent, det fanns för lite beredskap för något sådant här. Vi kan ju hoppas att det går att broms, men oavsett om det lyckas kommer det bli betydligt fler än så. CDC har i sina scenarios från 200 000 -1,7 miljoner döda i USA enbart.
Citera
2020-03-14, 19:22
Medlem
Citat:
FHI sier det er flere smittede i Norge enn tallene viser. Mørketallene kan være store, fordi mange ikke testes. Nå er det kun alvorlig syke med symptomer, og viktige yrkesgrupper, som testes.
https://www.vg.no/spesial/2020/corona-viruset/?utm_source=coronav
Ut fra den opplysningen forstår jeg det som at de som har kommet hjem fra reise fra land med mange smittede ikke lengre testes hvis de ikke er alvorlig syke med symptomer.
Citera
Medlem
M.LADYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Ja, man kan få förkylning eller något annat virus efter varandra oftast på grund av att immunförsvaret är lågt efter en sjukdomsperiod.
Ja det begriper jag men jag menade om man kan få dem samtidigt?
Citera
Medlem
paggans avatar
När man läser inläggen i denna tråd förstår man vad feminiseringen gjort med Sverige och att testosteronet sjunker hos männen. Gnälliga, otrevliga personer som låter känslor styra i stället för att tänka logiskt och rationellt.

Ibland känner man bara för att bosätta sig i en enslig stuga långt, långt bort från alla idioter och på avstånd se dom gräva sin egen grav.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Snackat med min pappa innan, tydligen så råder det full kaos på Willys, folk bunkrar upp. Fullt med folk, sen efter att jag snackat med min syster är det samma sak på Dollarstore hyllorna är tomma på vissa artiklar. Vad är det som händer? Folk är ta mig fan inte dumma. När vi inte kan förlita oss på vår regering och FHM ska vi inte ens nämna. Då tar folk saker i egna händer. Detta gäller Skåne i alla fall.

Kommer precis från en ica Maxi.
Följande var tvärslut i affären
Mjöl
Potatis
Socker
Burktomat
Färskvaror som bananer, tomater, lök, purjo etc helt utrensat
Frysta grönsaker väldigt utplockat

När styrningen i landet är dumt får invånarna tänka själva så de inte lider.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
https://samnytt.se/svt-journalist-guds-gava-att-gamlingarna-dor-av-coronasmittan/

Kristofer Viita någon slags journalist tycker att det är utmärkt att gamla dör så att jobb och lägenheter kan ges till yngre.

Otroligt att sådana där öht kan få finnas kvar och sprida sin dynga. Ofattbart.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.LADY
En knäpp fråga, en kompis hamnade i karantän med typiska coronasymtom.
Nu efter 5 dagar har hon även blivit stormförkyld.
Jag undrar, kan man ha flera virusar samtidigt?
Kan man få corona, sen förkylning och låt oss säga en vanlig flunsan på det?

Ja Du kan ha herpes, Corona, HPV och vanliga insluensan samtidigt som då har en spik i foten och slår dig på tummen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in