2020-03-14, 16:37
Medlem
Merrybums avatar
Om det är sant att han ringde familjehemmet dagen innan, skulle jag snarare tippa på att han blev hotad. Pappan hade ju hotat förut och verkar ju vara ganska duktig på det. Hur ofta håller exempelvis hela förlossnings avdelningar stängda.

Den lilla pojken fanns inte när förhandlingarna ang E:s LVM var. De var september 18, han är född april 19.
Senast redigerad av Merrybum 2020-03-14 kl. 16:42.
Citera
2020-03-14, 16:44
Medlem
Ja, det förklarar ju den saken. Den lille var alltså helt nyfödd när E kom till dem. Inte så lätt att ha hand om en nyfödd, en rädd treåring och en "nästan tonåring" med stora problem, allt på en gång. Hur f*n kunde de inbilla sig att de klara av det??
Citera
2020-03-14, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillan77
Håller fullständigt med dig!
E*meraldas familjehem verkar helt underbara och det är tydligt att dom älskade henne väldigt mycket! Måste ha varit ett enormt trauma för E*meralda att ryckas upp från den tryggheten!

En av mina placeringar flyttade hem till sin bio när hon var 14. Det gick hyfsat bra i skolan här, hon hade slutat röka och mådde riktigt bra.
6 månader efter flytten hade hon 100% frånvaro i skolan, rökte igen, hade supit ner sig totalt och var dessutom gravid med sin MAMMAS KOMPIS! Allt med mammans "godkännande"... skitbra bioförälder det!

Jag hoppas allt gått bra för henne och er. Hemskt när sådana saker händer.. avskyr när folk tror biologiska föräldrar är bäst av allt när det kan bevisas motsatsen i väldigt många fall. Usch säger jag bara
Citera
2020-03-14, 17:05
Bannlyst
Rip lilla hjärtat.
Som förälder finns det ingen värre smärta än att begrava sitt barn.
Citera
2020-03-14, 18:11
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Om det är sant att han ringde familjehemmet dagen innan, skulle jag snarare tippa på att han blev hotad. Pappan hade ju hotat förut och verkar ju vara ganska duktig på det. Hur ofta håller exempelvis hela förlossnings avdelningar stängda.

Den lilla pojken fanns inte när förhandlingarna ang E:s LVM var. De var september 18, han är född april 19.

Nä lillebror är väl född i januari -19
Citera
2020-03-14, 18:54
Medlem
Jag pratade med en kollega idag om detta fall. Hon arbetar med missbrukare och är den som ser till att pisseprov tas och har kontakt med social mycket etc. Här är det så att om ett par har delad vårdnad och den ena missbrukar måste den lämna pisseprov varje fredag innan ungen kommer.

Hon har väldigt svårt att se att inga pisseprov alls har krävts av socialen för det är direkt en riktlinje som alltid följa och något med rätt till att kräva. Problemet är sa hon när föräldrar har recept på vissa substanser för man kan inte se mängden.
Hon har arbetat inom psykiatri och haft missbrukare alltid och kommer från ett hem där mamman var manisk, bipolär, knaprade piller och var alkoholist så hon har erfarenhet från det mesta. Ingen naiv människa alls och henne kan man aldrig lura. Hör ofta att hon säger till soc ”amen det fattar du väl” när de blivit Blåsta av en missbrukare. Så jag väljer att lita på henne.
Hon säger att de värsta missbrukarna som finns är de som har en karriär samtidigt, de är riktiga as. Sen ofta är missbrukare som i detta fall ofta aggressiva mot soc och polis och samhället för de känner sig jagade och orättvist behandlade. Det betyder absolut inte att de är aggressiva mot familjen, ofta håller de sin familj nära. A var ju inte Ps biologiska son, men resten av de två var. P tror hon hade obehandlad adhd av ngt slag och det var så det började därav aggression utåt.

Efter att ha pratat med henne om det känns det som att jag har delvis rätt. R ville säkert ha familj men hon har bara inte kapaciteten. Hon hade säkert varit ren ett tag och sen klarade hon inte upp situationen. Hon tänkte säkert hon hjälpte barnen med att få de att sova gott etc. Och jag tror att ett lvu var väldigt nära igen och att om bara E hade levt några veckor till hade hon blivit räddad!
Hon sa mycket intressanta saker. Så jag känner mig mer klok nu.

Sen går det sjukt mycket rykten, dessa är vad det är. Kommer ni ihåg Lottie som blev skjuten av sin bror i Vollsjö? Jag bor i grannbyn och gick i skola med henne och kände till familjen. Kan säga att Flashback spårade som fan där med emellanåt. Jag tror nog E fick kramar och pussar och kärlek i det hemmet med efter att ha pratat med henne.
Bara för att du har ett aktivt missbruk älskar du inte dina barn, fast jag som utomstående sitter på en hög häst och fördömer allt.

Det var det konstruktiva jag hade.
Citera
2020-03-14, 18:56
Medlem
Gick precis i detta nu förbi lägenheten. Kolsvart utifrån. Den dagen det lyser där inne ska jag in och knacka på.
Citera
2020-03-14, 19:02
Medlem
Kan någon förklara för mig hur vi skattebetalare står för Rebeckas hyra på 127 kvadrat? 127 KVADRAT bor hon på, den lilla hyndan till pundare.
Citera
2020-03-14, 19:10
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av italrossi
Gick precis i detta nu förbi lägenheten. Kolsvart utifrån. Den dagen det lyser där inne ska jag in och knacka på.
Ja morsan är släppt, kan hon visa sig på stan, undrar jag.
De borde tagit hennes barn för för gott, adopterat bort det och nypt äggledarna.
Hade hon velat ha något att gosa med, hade hon kunnat köpa ett mjukisdjur.
Citera
2020-03-14, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av italrossi
Kan någon förklara för mig hur vi skattebetalare står för Rebeckas hyra på 127 kvadrat? 127 KVADRAT bor hon på, den lilla hyndan till pundare.

Herregud, verkar vara en riktigt fin lägenhet på 127 kvadrat. Skönt att inte behöva trängas iaf.

Ser fram emot konkreta svar och inte massa spekulationer.
Vet du vad hon jobbade med innan hon blev sjukskriven och hur länge hon var sjukskriven?
Citera
2020-03-14, 19:23
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bibbifin
Fosterföräldrarna är dock ingen part i målen. Parterna är ju bioföräldrar, socialen o Esmeralda. Jag har svårt att tro att man bara kunde bli en part i målet i elfte timmen (sista minuten).

Min teori gällande Martin Bengtssons kovändning är att han blev försedd med partydroger från något festfixarhåll (P.L).

Finns det någon hållhake på Martin Bengtsson, partydrogade han under studietiden?
Citera
2020-03-14, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Finns det någon hållhake på Martin Bengtsson, partydrogade han under studietiden?

Ja, jag tänker också i de banorna. Det behöver inte vara så att han direkt blev hotat utan att PL (eller hans arbetsgivare som verkar vara en person med mycket kontakter i staden) hade en hållhake på honom. Är man feg räcker det kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in