Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Medveten, försiktig, orolig, rädd, skräckslagen det är bara grader av samma sak, semantik. Den som säger sig vara rädd kanske inte alls är räddare än den som påstår sig bara vara "medveten".
Nej, det är inte semantik eller en lek med ord. Jag ser detta ur objektiv synvinkel och då betyder rädd att vara rädd. Skräckslagen är en nivå högre.
Citat:
När jag var i ett stort centrum häromdagen var 75% av den mängd som brukar där puts väck. Var dom rädda? Var dom försiktiga, eller skräckslagna. Inte vet jag men de uppvisade samma beteende höll sig borta.
Rädda.
Citat:
Jag tycker det är klokt, men det räckte för mig att håll avstånd vilket var väldigt enkelt med så glest med folk. Ska dock ändra mitt beteende och inte köpa snabbmat eller något som andra har hanterat, folk jag inte vet något om inte ser och inte kan kontrollera.
Ta medvetna risker är inte att vara rädd. Det är att inte vara en idiot!
Naturligtvis kan man som medveten bli rädd om situationen är konkret och odiskutabel. I detta fall är det inte odiskutabelt vad som gäller. Det pågår snarare en jävla massa diskussion utan att det finns något facit.