2020-03-14, 16:51
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Idiot. Artikeln är gammal, den publicerades när utbrottet knappt nått Europa. De öppnar för fan artikeln med att man inte vet så mycket om Corona. De har ingen jävla aning! Inte ens forskarna vet för fan. Snacka om att vissa här verkligen sitter och letar efter den värsta tänkbara skiten som ger stöd för era maniska domedagstankar. Hysteriska kärringar är vad ni är.

Hahaha,

Om du nu skulle vara påläst så påbörjades det redan runt Januari i Kina. Du måste verkligen vara totalt efterbliven om du antar att forskningen började så fort det kom till Europa.

Gå och snyt dig för fan jävla snorunge ;D
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Sweet jesus, precis detta vi varnade för i tråden.

Jättebra om även artisterna i mellon fick Corona. De är perverterade as som står för homofili, och detta är både naturens och gudsstraff mot HBTQ-pedofil vurmande.
Citera
Medlem
liarsenics avatar
Snackade nyss med en bekant som är hemma sjuk med torrhosta och feber. Enligt honom går det upp och ner och han jobbar på en förskola. Tydligen hade en av föräldrarna nyligen varit i Kina...

Detta är alltså i en av de större städerna i landet med bara 1st bekräftat fall..

Det här är inte bra.
Citera
Medlem
Jack-Ryans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Trodde det var allmänt känt att vi saknade den kontrollen över våra gränser. Men ok, om vi säger att militären hjälpt till att kolla varenda passagerare inkomna från båt, buss tåg och bil, hur vet du då vilka som kommit från coronaområden? När vi knappt visste vilka dessa områden var då.

Alltså måste alla sättas i karantän, som inte kan bevisa att de kommer från andra platser.

Var skulle alla dessa människor placeras?
Jag menade förstås när folk kom hem från sportlovet från Italien för ngr veckor sedan. Nu är det såklart för sent. Regimens inkompetens har gjort att de flesta blir smittade. Nu inser idioterna att det är kört och bagatelliserar riskerna.
Citera
2020-03-14, 16:52
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2honest
Det är en sjukt dåligt skriven artikel som säger absolut ingenting. Bara sensationsjournalistik ochvhafsigt ihopslagne och publicerad för att ytterligare spä på paniken.
Jo, du har rätt. Borde inte ens spekulera utifrån den.

Men att myokardit kan vara en del av sjukdomsbilden vid infektioner av SARS-relaterade virus är ändå ett faktum.
Citera
2020-03-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Låter kontroversiellt. Källa på det?

Går nog att finna på FHM hemsida. Men du ser ju vad som sker just nu när viruset sprids ganska ohejdat i samhället. Många tillåts att smittas och kommer att bli "ganska lindrigt" sjuka medan samhället lägger kraften på att äldre och svaga inte ska smittas då de då riskerar att dö.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Lösgodis plockades för fullt

Jag såg det igår. Två småpojkar framför mig som hade en påse med lösgodis och kakor, pengarna räckte inte. De tjafsade med kassörskan och ville lämna tillbaka lite lösgodis. Kön växte bakom mig, jag röt till, ge pojkarna varorna, jag betalar - rappa på. Ville inte exponera mig onödigt länge. Fy fan vad obehagligt att vara ute bland folk. De flesta verkar helt ovetande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Enligt plan?
Menar de att det finns en plan?
Har du en källa på det?

På vilket sätt har Spanien hanterat det mesta uselt?
Italien och Spanien hanterade Corona på precis samma sätt som Sverige gör idag - tills sjukhusplatserna inte räckte till längre.

Källa?
Följer du inte de dagliga presskonferenserna?
Det är planen. Den är föränderlig.

Sverige hanterar det enligt skolboken. Punkt.
Att Flashback vill stänga ner Sverige är sekundärt. Det är inget självändamål. Det ska sättas i relation till 1000 andra saker.
Ta ditt ansvar genom att inte gå till ditt (eventuella) jobb sjuk, så kommer det att gå alldeles utmärkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Undrar när Sverige ska stänga sina gränser nu när hela Europa gör det?

det blir det aldrig tal om, däremot kommer alla andra länder stoppa svenskar då vi kommer stå som landet med flest smittade per capita
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Var har du siffran på 3-4 miljoner?

det är en text av Olle Karlström, utredare på Effekt och säkerhet på Läkemedelsverket och infektionsläkare på Karolinska, som skrivit en text som delats på facebook ska kolla om jag hittar den på annat ställe kopierar in den som spoiler så länge...

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
_Alla_ är i riskgruppen (undantaget barn under 10 år).

Sen har du hög-risk gruppen som är personer över 60 OCH/ELLER har underliggande sjukdomar.

https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/who-china-joint-mission-on-covid-19-final-report.pdf

"As of 20 February, 2114 of the 55,924 laboratory confirmed cases have died (crude fatality
ratio [CFR2
] 3.8%) (note: at least some of whom were identified using a case definition that
included pulmonary disease). The overall CFR varies by location and intensity of
transmission (i.e. 5.8% in Wuhan vs. 0.7% in other areas in China). In China, the overall CFR
was higher in the early stages of the outbreak (17.3% for cases with symptom onset from 1-
10 January) and has reduced over time to 0.7% for patients with symptom onset after 1
February (Figure 4). The Joint Mission noted that the standard of care has evolved over the
course of the outbreak.

Mortality increases with age, with the highest mortality among people over 80 years of age
(CFR 21.9%). The CFR is higher among males compared to females (4.7% vs. 2.8%). By
occupation, patients who reported being retirees had the highest CFR at 8.9%. While
patients who reported no comorbid conditions had a CFR of 1.4%, patients with comorbid
conditions had much higher rates: 13.2% for those with cardiovascular disease, 9.2% for
diabetes, 8.4% for hypertension, 8.0% for chronic respiratory disease, and 7.6% for cancer."
Vad är detta för konstigt resonemang? ”Alla under 10 är riskgrupp”?

99,9% utanför riskgruppen äldre och sjuka (ofta i kombination) överlever säger datan så här långt.
Citera
2020-03-14, 16:54
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Nämen är du tillbaka! Ska du fortfarande skriva det där mejlet till Björn Olsen om hans predicerade katastrofscenario?

Jag har aldrig varit borta. Det är du som varit ouppmärksam. Naturligtvis ska jag göra det när tid är. Fast vad har du med det att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in