2020-03-14, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Som vanligt kan du bara dampa när du inte har nåt mer att komma med.
Du beskriver dig själv väl.

Varför är det så farligt att utreda vissa spår men någon slags rättighet att fantisera fritt med hejdlösa anklagelser och nedsättande epitet mot oskyldiga vittnen? Aldrig någonsin handlar dina bidrag om anat än att skriva nedsätrande om de som inte passar din agenda.

Vi vet hur det fungerar. Konspirationsteoretiker kring 911 kör fortfarande med termitmyter trots att det är motbevisas. Naturligtvis är dessa bevis då köpta , galna och gud vet vad.

Se verkligheten. Alla som inte vara köpt påstående utan faktiskt satt sig in med metodisk och systematisk kommer till samna slutsats både kring LPs uttalanden och till skottordning.

Sonny kunde svamla i nattmössan och bli avklädd i TV utan resultat men det kommer inte att gå en gång till.
Citera
2020-03-14, 13:29
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Jag tror inte på åtal med tanke på/de personer vi vet om är alla döda (CP, CA, SE, Vapensamlaren och VG).

Men det är klart, om KP har vaskat fram någon okänd långt bak i kedjan och denne person är fortfarande i livet, ja, då kan väl åtal komma i fråga. Sen vad åtalet i sig är kan ju vara allt från försvårande av utredning, skyddande av brottsling etc. Det skulle vara en mycket stor överraskning om KP hittat någon som kan bindas till hörnet av Dekorima. Om nu KP skulle hitta någon annan att åtala så är väl faran att de brottet isf preskriberat.

Med det vi vet, så kan jag inte se vem som skulle kunna åtalas? Det har börjat viskas om att Sydafrika-spåret är åter aktuellt. Må så vara. Själv tror jag inte på S.A.-spåret.

Inte ens om KP nu har mordvapnet i sin ägo, är inte det en garanti att mordet kan anses vara löst. Eftersom du måste kunna knyta den till en gm.

Med det sagt, om inte KP hittat en "helt" ny och okänd person, så kommer denna utredning att läggas ner. Det i sig krävs att någon av nämnda personer är gm, annars, varför skall man lägga ner utredningen?
Om PU fått bilden klar för sig och kanske kan binda en medhjälpare eller anstiftare till brottet skulle det väl kunna bli åtal och nedläggning? Jag är osäker på om det var så du menade. Jakten på GM kanske bedöms som lönlös.
Citera
2020-03-14, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Du beskriver dig själv väl.

Varför är det så farligt att utreda vissa spår men någon slags rättighet att fantisera fritt med hejdlösa anklagelser och nedsättande epitet mot oskyldiga vittnen? Aldrig någonsin handlar dina bidrag om anat än att skriva nedsätrande om de som inte passar din agenda.

Vi vet hur det fungerar. Konspirationsteoretiker kring 911 kör fortfarande med termitmyter trots att det är motbevisas. Naturligtvis är dessa bevis då köpta , galna och gud vet vad.

Se verkligheten. Alla som inte vara köpt påstående utan faktiskt satt sig in med metodisk och systematisk kommer till samna slutsats både kring LPs uttalanden och till skottordning.

Sonny kunde svamla i nattmössan och bli avklädd i TV utan resultat men det kommer inte att gå en gång till.
Du sitter och pratar som om du själv sitter i palmegruppen i heltid.
Citera
2020-03-14, 13:39
Bannlyst
Citat:
Det du skriver är rakt igenom lögnaktigt. Jag är den ende som argumenterar här och de argumenten får inga sakliga bemötande någonsin. Dina teorier är däremot dunkla liksom den eld som brinner i dig att till varje pris undvika att granska vissa saker. Är du så hotad av att Palmehatande konspirationsteoretiker som sabbat utredningen systematiskt skall granskas?
Jag vill bara att du redogör för din teori NU. Jag är öppen för att bli övertygad av dig.
Citera
2020-03-14, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Då vet vi. Du påstår alltså att KP ljuger om direkta sakfrågor.
Han undviker det som journalisterna vill dra in honom i.

Svara istället på frågan. Vad är det som de förnyade tekniska analyserna gett i kombination med vittnesanalyser som gjort att man ser det hela ur en annan vinkel där pusselbitarna faller på plats för utredarna och KP. Du har indvikit den frågan och den argumentationen ganska många gånger nu.

Om det inte påverkar skottordning och vapenidentifiering vad är det då? Magiska kulor?
Citera
2020-03-14, 13:47
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:

Svara istället på frågan. Vad är det som de förnyade tekniska analyserna gett i kombination med vittnesanalyser som gjort att man ser det hela ur en annan vinkel där pusselbitarna faller på plats för utredarna och KP. Du har indvikit den frågan och den argumentationen ganska många gånger nu.

Om det inte påverkar skottordning och vapenidentifiering vad är det då? Magiska kulor?
Att undvika frågor är KP expert på. Han behöver inte ljuga. Han hade kunnat säga t ex att man kan tolka saken på olika sätt och att han inte vill kommentera det närmare.

Ska jag kunna svara på vad "de förnyade tekniska analyserna gett i kombination med vittnesanalyser som gjort att man ser det hela ur en annan vinkel där pusselbitarna faller på plats för utredarna och KP"? Tyvärr, jag vet faktiskt inte det.
Citera
2020-03-14, 13:53
Bannlyst
Citat:
Du det där har vi kört otaliga gånger redan för 10 år sedan och det orimligt att exakt samma ickeargumentationer skall tvingas fram i repris särskilt då debattörerna nu hoppar över att bemöta sakligt.

Nej tack. Läs in dig detta är inget dagis med uppdrag att sammanfatta tidigare avgjorda diskussioner.
Du började skriva för 8 år sedan. Du verkar säker på att nya tekniska analyser explicit innebär en annan skottordning hah.
Citera
2020-03-14, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Att undvika frågor är KP expert på. Han behöver inte ljuga. Han hade kunnat säga t ex att man kan tolka saken på olika sätt och att han inte vill kommentera det närmare.

Ska jag kunna svara på vad "de förnyade tekniska analyserna gett i kombination med vittnesanalyser som gjort att man ser det hela ur en annan vinkel där pusselbitarna faller på plats för utredarna och KP"? Tyvärr, jag vet faktiskt inte det.

Du vet uppenbart nog för att avfärda mina analyser svepande utan att sakargumentera Så då måste du ju ha teori som slår min.

Fram med den nu!
Citera
2020-03-14, 14:08
Medlem
Citat:
Du det där har vi kört otaliga gånger redan för 10 år sedan och det orimligt att exakt samma ickeargumentationer skall tvingas fram i repris särskilt då debattörerna nu hoppar över att bemöta sakligt.

Nej tack. Läs in dig detta är inget dagis med uppdrag att sammanfatta tidigare avgjorda diskussioner.

Hehe, det är ju ganska svårt att bemöta sakligt när inga sakliga argument presenteras.

Svagheten med hypotesen är, enligt min uppfattning, att man grovt verkar överskatta tiden mellan skotten. Men, vi behöver inte ta den diskussionen i repeat här, jag håller med om det.

Men: det måste vara tillåtet i den här tråden att ha en annan uppfattning än din utan att bli utskälld för det.
Citera
2020-03-14, 14:11
Bannlyst
Citat:
Argumentera gärna sakligt för något annat. Alla som tagit sig tid att sätta sig in i detalj har kommit till samma slutsats.
Hur ska jag bemöta sakligt när du inte presenterar din hypotes.
Citera
2020-03-14, 14:14
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Han får frågan väldigt rakt fram vad han tycker om teorin att LP träffades av första skottet och OP av andra. Då svarar KP först att det går mot vittnena på platsen, för det andra säger han rakt ut att det går mot vad han själv anser. Som tredje säger han att det inte är viktigt egentligen.

Du menar då att KP ljuger när han säger det går mot vad han själv anser.

Och sen bortser du från att det går mot din egen teori att skottordningen inte är viktig.

PU har inte sagt att alla bitarna faller på plats pga ny teknisk undersöknkng och omvärdering av vittnesmål. De säger att det har fört utredningen framåt.

För att ge ett exempel. Omvärdering av vittnesmål kan göra så att man ser att det inte finns utrymme för en okänd GM som kommer in i bilden. Utan att GM måste finnas bland de redan kände. Att man sedan då gått vidare med en känd och gjort nya tekniska undersökningar utifrån den personen.

Detta är bara ett exempel. Det går hitta på flera.
Citera
2020-03-14, 14:22
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Du vet uppenbart nog för att avfärda mina analyser svepande utan att sakargumentera Så då måste du ju ha teori som slår min.

Fram med den nu!
Du förstår uppenbarligen inte vad vi diskuterar.

Jag tror inte att KP ljög om sin uppfattning angående skottordningen. Du tror att han ljög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in