Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Det mesta i artikel stämmer ju och det är bara några detaljer av desinformation som smugit sig in. T ex var Sagnell (Jallai lanserade först Algernons hustru som Barbro) var aktiv senast 15 år innan mordet och då uppdagas och nerstängd av Säpo sedan länge.
De här nätverks har snarare förtydligat senaste åren. Vi vet idag att det florerade föreställningar om sovjetisk infiltration av OP som framstår som häpnadsväckande.
Man skall akta sig bland de som försöker förminska innehållet.
Ja artikeln tar upp och orienterar dem som inte vet vad vi menar.Jag vet att vi diskuterade Sagnell i tråden,men jag fick tips om en annan kvinna.Nu minns jag inte namnet men jag skrev det i tråden.
Det går att fundera över vad som döljer sig bakom nicket roel,som vill smutsa ned författaren av artikeln.
Jag har en vinkling som jag har i baktanke och det rör ryska(warzawapakten) illegalister.....brevet som postades från en liten ort...orten nämns i Grigorjevs bok han skriver ihop med Tore Forsberg...där han skriver att i den orten fanns en rysk illegalist....det här är lös info men bara något att hålla i tankarna kring desinformationsspår i första hand.
En andra tanke att ha i huvudet är att KGB avrättade folk med nackskott...de som man fängslade...man sa att de skulle friges,så att de var lugna.När personen sedan gick i korridoren så smög skytt upp bakifrån och sköt.
Det här vill jag bara mena är info att enbart ha i bakhuvudet beroende på vilken ny information som kommer ut.