Citat:
Ursprungligen postat av
CurbinDill
Sjukhusen har det inte lätt utifrån de rapporter vi har fått.
Det som störde mig mest är hans kommentar om att folk som har möjlighet att jobba hemifrån inte ska göra det för att det är orättvist mot de som inte kan det. Hur tänker han där? Han anser alltså att det inte är värt att minska smittspridningen för att folk inte ska känna sig orättvist behandlade. Vad är det för trams? Och det hjälper inte att han hade fel från DAG 1 då han var övertygad om att viruset inte skulle lämna Asien. Denna lättsamma mentalitet verkar han sedan spelat vidare på, antagligen för att han inte vill framstå som misslyckad på något sätt. En typisk snubbe med för stort ego och för mycket inflytande. De existerar ska du veta. Och han kan mycket väl vara en av dom.
Ja, det var ett märkligt uttalande faktiskt, kan bara spekulera. Det bör ju finnas någon form av psykologisk dimension i ett smittskyddsarbete tycker jag, panik och motsättningar i populationen är sannolikt inte till gagn för smittskyddsarbetet, kan ju vara direkt kontraproduktivt om man skapar en vi och dom situation när man strävar efter samling, vad vet jag.
Dock har man på myndigheten inledningsvis
varit tydlig med att man inte vet så mycket om viruset, och att man hela tiden lär sig och också anpassar sig till ny kunskap.
Det som är en sanning idag måste inte vara sanning imorgon, således trams att haka upp sig på något som yttrades när man knappt visste någonting om viruset.
Kunskap kan ändras från timme till timme.
Det viktiga är konkreta resultat, och då blir ju grodor sekundära, tycker jag.