2020-03-14, 00:28
  #69097
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZM81
Att ha hög logisk/matematisk intelligens behöver inte betyda att man är smart. Varför existerar uttryck såsom "streetsmart"? Om andra i tråden (som för övrigt handlar om Big Brother 2020) inte hänger med i dina resonemang, är det verkligen smart att fortsätta ödsla tid på diskussionen?

"Jag bryr mig inte om andras åsikt om mig." Logisk intelligens är inte den enda formen av intelligens (Howard Gardners teori är ett bra exempel). Kombinationen av hög logisk intelligens/IQ och lägre intelligens av andra typer kan göra att man kan ge ett ofördelaktigt intryck. Fast det spelar ju ingen roll i slutändan, om man inte bryr sig om andras åsikt, så frågan är varför jag ens skriver det.

Andras åsikt om mig är inte detsamma som andras åsikt. Detta går att diskuteras men jag tycker vi kladdar ner tråden en aning, skicka ett pm till mig så kan vi ta det där.

Mvh
2020-03-14, 00:28
  #69098
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Haha ja hela nöjet är ju att se när han försöker klura ut rätt person.

2020-03-14, 00:28
  #69099
Medlem
Fettot slukar upp Lennie med blicken. En annan sitter med både kväljningar och skämskudde.
2020-03-14, 00:30
  #69100
Medlem
Lunatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teamdjungel
Låter som Samhall
I mina papper står det Servicetekniker. Och det är inte Samhall eller liknande.
Jag fick anställning. jag är bra på att skruva med saker och fick jobbet. utan jobbat med det tidigare eller någon utbildning.
Det där med IQ test tror jag inte på.
2020-03-14, 00:30
  #69101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talgkotte
Fettot slukar upp Lennie med blicken. En annan sitter med både kväljningar och skämskudde.

Ruskigt läskigt.

Fyfan.
2020-03-14, 00:31
  #69102
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrecoBe
Jag bryr mig inte om andras åsikt om mig.

Hela ditt inlägg är helt ovidkommande till vår diskussion.

Men låt mig säga såhär, om du är med en intelligent person och ni hänger med en person som är mindre intelligent än er.

Så kommer ni båda uppfatta detta gemensamt, se på varandra, kunna tala över huvudet på den personen, le åt det, utan att han eller hon uppfattar det eftersom hen inte hänger med eller kan förstå er intelligens.

Människor är kapabla att avgöra andras intelligens, om dom är smartare eller mindre smarta än dig och kategorisera dessa utefter deras intelligensnivå.

Det du beskriver är mer av en karaktär en människa har. Inte intelligens. En ödmjuk människa kan vara tyst i ett samtal och uppfattas mindre utåtriktad och också därför mindre intelligent.

Någon som har ett behov av att hävda sig genom att ständigt höras är inte mer intelligent än någon som sitter tyst och lyssnar. De tysta personerna är mer analytiska men kanske har svårare att uttrycka det i tal eller skrift. Östasiater som Japaner eller Nordkoreaner är bra exempel deras medel IQ ligger mellan 110 och 113 på IQ skalan. De är oftast tysta och analytiska och saknar vårt europeiska sätt att tala högt och föra långa dialoger. Vi mäter fortfarande intelligens efter anglosaxisk mått eftersom vi ansåg vår kultur och intelligens var överlägsen.

Det studeras mycket i det just nu framförallt inom genetiken varför vissa grupper kan ha högre IQ än andra raser/grupper. . Man tar även upp i detta sammanhang även EQ, dvs "emotional quota" vilket visar helt andra värden av intelligens.

Vår syn på intelligens och vilka verktyg vi bör använda förändras just nu.
Spännade och skrämmande att följa utvecklingen.
2020-03-14, 00:32
  #69103
Medlem
Lord2Moynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talgkotte
Fettot slukar upp Lennie med blicken. En annan sitter med både kväljningar och skämskudde.
Inatt kommer den fullbordade våldtäkten på Lennie, tyvärr är inte Mergim inblandad. Det kommer vara blåvalen som tar för sig!
2020-03-14, 00:32
  #69104
Medlem
Lunatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Inte betalar 139 kr för 1 månad
Jag betalar 0kr för BBlive i 3månader )
2020-03-14, 00:36
  #69105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunatic
Jag betalar 0kr för BBlive i 3månader )
Jasså hur då?
2020-03-14, 00:36
  #69106
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunatic
Här har vi en med riktig intelligens.
+1 på dig.

LOL. Tack men ödmjukt. Jag anser mig inte vara bättre än någon annan. Endast att jag ser saker annorlunda.
Alla människor besitter en kunskap som bara kan vara lite annorlunda än någon annans.
2020-03-14, 00:36
  #69107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Det du beskriver är mer av en karaktär en människa har. Inte intelligens. En ödmjuk människa kan vara tyst i ett samtal och uppfattas mindre utåtriktad och också därför mindre intelligent.

Någon som har ett behov av att hävda sig genom att ständigt höras är inte mer intelligent än någon som sitter tyst och lyssnar. De tysta personerna är mer analytiska men kanske har svårare att uttrycka det i tal eller skrift. Östasiater som Japaner eller Nordkoreaner är bra exempel deras medel IQ ligger mellan 110 och 113 på IQ skalan. De är oftast tysta och analytiska och saknar vårt europeiska sätt att tala högt och föra långa dialoger. Vi mäter fortfarande intelligens efter anglosaxisk mått eftersom vi ansåg vår kultur och intelligens var överlägsen.

Det studeras mycket i det just nu framförallt inom genetiken varför vissa grupper kan ha högre IQ än andra raser/grupper. . Man tar även upp i detta sammanhang även EQ, dvs "emotional quota" vilket visar helt andra värden av intelligens.

Vår syn på intelligens och vilka verktyg vi bör använda förändras just nu.
Spännade och skrämmande att följa utvecklingen.

Säger inte emot något av detta men står endå fast vid allt annat jag sagt. Absolut det är alltid intressant med forskning.
2020-03-14, 00:37
  #69108
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord2Moyne
Inatt kommer den fullbordade våldtäkten på Lennie, tyvärr är inte Mergim inblandad. Det kommer vara blåvalen som tar för sig!

Ja nu är Fettot sugen.Gosade i soffan det hon kunde och följer efter han.
Fattar inte att Lennie gillar Amelia såvida inte det beror på att i början då han var stum så tyckte han att det var skönt med någon som surrade för han oxå.
Eller så är han för snäll i vanlig ordning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in