2020-03-13, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Fan trott. Så sa han för en månad sen:
Ingen anledning
Anders Tegnell, statsepidemiolog på Folkhälsoinstitutet, tycker att det är förnuftigt att människor inte avstår från att resa.

När det gäller den här typen av resor finns det absolut ingen anledning att bekymra sig för coronaviruset. I exempelvis Alperna och Sydeuropa finns det ingen spridning över huvudtaget, säger han.

https://www.kristianstadsbladet.se/nyheter/viruset-stoppar-inte-sportlovsresandet/

Yeah right Anders !
Tycks vara en man med ovanligt mycket felbedömningar..
Citera
Avslutad
Är det ändå inte så att en hel del Svenskar varit uttråkade av boredom i flera år i vår skyddade fluffiga verkstad. Så nu när det äntligen blir lite action likt en actionfilm el thriller där de sitter med bag in boxen och chipsen så F-n äntligen. Äntligen lite ;ingen kontroll. Ingen skyddad verkstad?
Citera
Bannlyst
En tjej från Skåne ringde mig och sa att 2 av hennes vänner som varit i Italien fick corona.

Hade feber 3 dygn sen hosta nu friska?

Finns ju fortfarande ingne statistik på friska? Är det seriöst en enda frisk? Eller testar dom inte folk i Sverige om dom fortfarande smittar?
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Har varit långt från panikslagen tills jag hittade den här tråden.. blir helt panikig av varenda inlägg här.. finns det något positivt?

Ja, pensionssystemet kommer må bra av detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det är nog korrekt uppfattat. Dessutom avråds det för alla utlandsresor, så du bör stanna hemma.

Det väller ju in plan med "anhörighets invandrare" mest hela tiden och de kommer från alla världens hörn, Turkiet, mellanöstern osv.

Idiotisk skit regering som har godkänt detta vansinne.

Danmafk har inte ens detta, men vidtog bra åtgärd med ständga gränser.
Senast redigerad av Martlet 2020-03-13 kl. 21:05.
Citera
Medlem
XaoqcHs avatar
Herregud, som vanligt far Trump med lögner, överdrifter och bisarra utvikningar, vilket gör allt han säger suspekt Förstår att amerikaner får panik och ignorerar allt vad staten säger.

Hur som helst råder nu nationellt krisläge i USA. Så mycket var det för att "reagera tidigt" som Trump precis påstod.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av August19
Min farfar dog av Spanska sjukan och begravdes i en massgrav i Sverige.
Min Farfars far dog i spanska sjukan...
Citera
Medlem
schuberts avatar
Visst fan låter Donald Trump förkyld och verkar något allmänpåverkad under sin presskonferens just nu
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Uj uj uj det kommer aaaaldrig att funka, är det vad du säger? Vi får nog nöja oss med att inte vara överens.
Du tror verkligen att svenska folket är beredda att betala mycket mer i skatt för att ha extra resurser i vården? Samma folk som röstat fram åtskilliga Alliansregeringar för att de lovat sänkt skatt i form av jobbskatteavdrag? Avregleringar, privatiseringar och utförsäljningar. Skulle inte tro det...
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Någon som har koll på hur geografiskt utspridd smittan är i Italien? Är det främst koncenterad till större städer eller är den mer eller mindre det utspritt över hela landet? Finns det områden som är förskonade?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pandemic_in_Italy
Citera
2020-03-13, 20:35
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Strömavbrott är mysigt. Då kan man ha levande ljus och berätta spökhistorier.
Always look on the bright side of life. Jag gillar din attityd.
Jag medger, cowboylyktan ger ett trivsamt sken till eländet. Har naturligtvis verifierat, man ska aldrig använda otestade grejer i skarpt läge.
Citera
2020-03-13, 20:35
Medlem
Lagerthas avatar
USA's främste president genom tiderna talar live nu:

https://www.youtube.com/watch?v=q_WM_pMp0Hg&feature=youtu.be
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem