2020-03-13, 20:00
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är en bra början, men frågan är om det fungerar i praktiken. Kan man verkligen har tusentals läkare (som inte behövs i normala fall) stå och vänta på att det ska dyka upp en epidemi som kräver dessa resurser? Vad ska dess läkare - som inte är gratis - syssla med när vi inte har pandemier? Vem är villig att betala för detta?
Samma människor som inte ser några problem med att bekosta brandkår och militär? Jag betalar gärna skatt för beredskap, om inte coronaviruset har bevisat behovet av detta så vet jag inte vad som skulle kunna göra det? Fråga dig själv varför du betalar för diverse försäkringar?
Citera
2020-03-13, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Om ca 10minuter ska trump tala till nationen kommenr vara live på Youtube

Har du en länk?

Hittade https://www.youtube.com/watch?v=l7DYovMiEjU
Citera
2020-03-13, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
I Kina är man mer rädd om liv. Här är pengar viktigare
Helt rätt, det är bättre att ett gäng 80-åringar dör några månader tidigare än att sänka hela ekonomin med betydligt värre konsekvenser. Men du kanske lever på bidrag utan att förstå var pengarna kommer ifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Rökvanorna i Italien för de som nu är 70+ skulle vara intressanta att jämföra med motsvarande åldersgrupp i Sverige. Jag misstänker rökning är vanligare i Italien. Snuset har nog gjort att vi har förre rökare i Sverige men det är bara en gissning.

Det var bara 20% av de som dött som var rökare i en kinesisk studie. Fd rökare var runt 8% om jag kommer ihåg rätt.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Vilken bra lösning.

Liken blir ett problem vid massdöd och man kanske inte hinner att kremera/ begrava alla omgående.
Jag antar att en sådan kista rymmer fyra personer och sedan locket på kistan för att inte sprida smitta.
Citera
Medlem
Trump live strax: https://www.whitehouse.gov/live/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Har du en länk?

https://www.youtube.com/watch?v=feycmqjsLNw
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Danmarks gränsstängning känns liiiiite överspelad särskilt i det här läget.

Vänta om en vecka du kommer ångra att du inte hade flytt landet

I Sverige ska det renas med människor
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Hindrar folk från att ta flyget under påskveckan.
Dämpar folks reslust i största allmänhet.
Fungerar både direkt och som signal.
Citera
2020-03-13, 20:02
Medlem
Nu stänger Danmark gränsen från imorgon! Hur fasen ska detta fungera? De som har jobb i dk kommer igenom men till Kastrup tex! Helt sjukt det är tusentals som reser varje dag, är som man skulle stänga Arlanda banan eller Uppsala. Jag är chockad. Militär ska hjälpa med kontroll
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det verkar osannolikt att man kan blanda åkommor på det sättet. Dessa uppgifter kommer från statistik på TVs nyheter. Det skulle ju i så fall innebära att t ex en man (2,8%), som är 60+ (3,8%) med högt blodtryck (8%) och bakomliggande hjärtsjukdom (10%) alltså löper ca 24% större risk att dö i smittan.
Stämmer ju ganska bra på mig...
Du har rett i at det høres usannsynlig ut. Statistikk er ikke min sterke side.
Citera
Medlem
Citat:

Ja vafan spelar det för roll nu när de antagligen har >20 000 smittade i landet. Jävla politiker som ska visa sig handlingskraftiga... Som att skjuta på en fiende som varit död i en vecka för att senare kunna säga att man minsann är en hjälte!

Usch! Jag spyr! Det politikerna gör nu kommer bara förvärra den ekonomiska situationen... De kommer dra ned oss i avgrunden för att rädda sina egna skinn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in