Citat:
Vissa skulle säga att det är det är du som är ugglan i programmet när du slår fast som ett faktum att skott nr 1 gick mot LP.
Tre frågor:
1. tycker du att det är ”kapabelt” att missa LP på 1 m med första skottet (enligt din version)?
2. Om du blir motbevisad om att första skottet gick mot LP, är agerandet fortfarande ”oerhört kapabelt”? (jag påstår nämligen att alla icke rullstolsbundna i tråden hade fixat att sätta ett närmast påsittande skott mitt i ryggen på OP)
3. Tror du på allvar att GM sköt OP med sitt tjänstevapen? (du antydde det i ett tidigare inlägg) Det vore i så fall närmast ofattbart obegåvat, inte sant?
Tre frågor:
1. tycker du att det är ”kapabelt” att missa LP på 1 m med första skottet (enligt din version)?
2. Om du blir motbevisad om att första skottet gick mot LP, är agerandet fortfarande ”oerhört kapabelt”? (jag påstår nämligen att alla icke rullstolsbundna i tråden hade fixat att sätta ett närmast påsittande skott mitt i ryggen på OP)
3. Tror du på allvar att GM sköt OP med sitt tjänstevapen? (du antydde det i ett tidigare inlägg) Det vore i så fall närmast ofattbart obegåvat, inte sant?
Blir lite beklämd när du friserar saker för att hitta argument. Att det är första skottet som avfyras mot LP är klarlagt utifrån vittnesmålet.
Ingen har sagt att GM missar LP. Höjden och vinkeln på skottet visar att det troligen avlossade av misstag innan GM höjt det i läge. Orsaken till det är okänd men det säger inte ett dugg om hur kapabel denne är. Det är under snabb förflyttning med stort adrenalinpåslag på halt underlag. Har sett duktiga skyttar bränna skott i backen men mindre press. Det som visar kompetent handlande är det som sker före vädaskottet , det nästan påsittande skottet som dödar OP och hur denne lämnar platsen med minimal exponering. Det kräver kompetens och kyla. Tyvärr fins ingen tvekan här. Det är någon som är bekväm med vapnet och agerar lugnt och systematiskt.
Det jag säger är att utredarna i sin bedömning att det kan vara en väg att överväga att det är ett tjänstevapen. Varför? DET ÄR FAN SÅ MUCKET NÄRMATE ÄN DE VAPENTEORIER SOM FRAMFÖRTS.
Dumt? Tja kanske men nu har ju många andra vapen kollats men inget tjänstevapen så det var ju tur i sådant fall för denne. Just det att man felaktigt uteslutit vapnet kan ju vara orsak att mordet inte är löst..
Dina fantasier om vapen ger nog ingen mycket för. Jag tävlade med 357 redan som 17åring och det här blivit några skott som underlag.