2020-03-13, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Håller med fullständigt, (OT:du levererar docdroid till rätt person) ..
Så helvetiskt sjukt att sitta och googla över att döda ett barn. Inte läst om just det -
I så fall är det väl än mer ytterst troligt att Hanna kände till mordet på LW innan hon borde ha
vetat om det - och verkade dessutom lättad efteråt, gick till jobbet, lade ut coachar.
Förvånar inte om hon planerat det tillsammans med SD.

Hanna borde ha en egen rättegång.
Hon är den som har starkast motiv eftersom hon hatade Lena.
Hanna ställde ultimatum till Stefan, och Hanna är anstiftare till detta mord.
Inte nog med det utan hon gör sig också skyldig till skyddande av brottsling och försvårande av utredning.
Jag tror inte att Åsa är klar med Hanna än, utan hon kommer plockas in när båda Stefans rättegångar är över.

Den enda vinnaren i denna historien är Hanna.
( Hon som var otrogen mot sin man med Sillen)

Hanna har sett till att hennes största rival är DÖD.
Hanna kommer se till att hennes otrogna ex-man hamnar bakom lås o bom för mord.
Och Hanna kommer kunna knulla vidare med en av Stefans kompisar i frihet.
Den enda vinnaren är Hanna - Hon som ville mörda sina barn, du vet.
Hon det är så himla synd om.
Citera
2020-03-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yes, och i "spelet bakom" kulisserna så använde Hiding & Johansson alla fula knep de hade till sitt förfogande i och med att de försökte jäva ut Björn Lindén som domare.

Inte så snyggt i min bok men som det sägs "I krig och kärlek så är alla medel tillåtna".

Det DNA som påträffats är enligt mig inte så värst graverande, redan ringen har gett Hiding problem, ingen forensiker kommer att kunna stödja hennes linje att det måste ha avsatts under mordet.

Ja Hiding & Co tog det säkra före det osäkra i detta fallet.

Likväl så finns SD:s DNA där på ringen och LW:s DNA i SD:s skor och på tvättmaskin

I ljuset av annat blir kanske DNA:t på ringen ett bevis/indicium av många bäckar små.

”I krig och kärlek är allt tillåtet” sammanfattar för övrigt hela detta fall alldeles för väl.
Citera
2020-03-13, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Nej det har även andra bekräftat, inte minst HD själv (plus SD och JG) - fast visserligen sa det att det inte var menat bokstavligt.

Ja SD har själv vitsordat att han till daglig dags (då och då) brukade säga "...kan ha ihjäl dig om ..." till i vart fall LW, så som hon beskrev i sms-konversationer med väninnor, enligt förhör.
Citera
2020-03-13, 15:41
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eftersom jag anser att Massi-Fritz är den största olyckan som drabbat svenskt rättsväsen i modern tid så tar jag hennes åsikter och omdömen med en kubikmeter salt för säkerhets skull.

En annan advokat verksam där i Örebro hade en helt annan åsikt om domaren.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/misstankt-for-kvinnomisshandel-kan-bli-ny-domare

Jag skrev ju det i ett tidigare inlägg att EMF saftar rejält i sina arvoden. Man ska ta alla inom rättsväsendet med skopor av salt

Ö-bro är en liten stad där många känner en del inom myndigheterna, ( bor själv i en liten kommun i ö-bro ) jag har sett/upplevt mkt mörkande om man är kritisk.
Citera
2020-03-13, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Tror som du. Han tänkte att han skulle få okända att skylla på. Men LITET konstigt att han inte tog med att han satte sig själv där...

Dagens funderingar om hur SD befann sig i kollisionspunkten mellan utlovad förlovningsresa till Kilimanjaro m LW och försoningsresa till USA med HD är mycket intressant. Många av de motsägelse vi sett i tråden springer nog ur hans två parallella liv. Samtidigt är det obegripligt och obeskrivligt hemskt att han löser reselöftena genom mord.

Iom att han ljög om att han vart på krogen innan, sitt namn och sin adress ville hn ju undvika att få blickarna på sig. Tror han ringde för att så ett frö om dessa tre män som då skulle bli huvudspåret när lena sen blev mördad. Men att polisen svarar att de skickar en bil gör att han får planera om och att han då befinner sig kvar på platsen i ren panik och villrådighet..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
OffT. Men att döda sina barn innan de är
födda är helt accepterat i samhället.

Den här uppgiften om HD kommer från LW.
Hon var bitter och hatade HD så det är inte
alls säkert att det är sant.

Det är ju fel på dig, på riktigt.

Du kan väl på riktigt inte jämföra en abort med att sitta och googla på hur man skall döda sitt barn och få det att se ut som plötslig spädbarns död. Stefan och Hanna sitter hemma och vill döda barnet och sen komma undan. Deras egna kött och blod som andas och lever.... Och du jämför det med en abort.

Nope.
Det är fler som har bekräftat det.

Fast det är ju såklart så himla synd om Hanna.
Vi måste ju förstå att hon vill döda sitt barn.
Eller hur?
Har inte Alla föräldrar som tröttnat tänkt så ??

Jösses.
Senast redigerad av Krmkr 2020-03-13 kl. 15:49.
Citera
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle

Likväl så finns SD:s DNA där på ringen och LW:s DNA i SD:s skor och på tvättmaskin

I ljuset av annat blir kanske DNA:t på ringen ett bevis/indicium av många bäckar små.

”I krig och kärlek är allt tillåtet” sammanfattar för övrigt hela detta fall alldeles för väl.
Och nu kontrar han med att SD’s alla historier är fullt rimliga, så vilka andra indicier pratar du om egentligen?!
Citera
2020-03-13, 15:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle

Att dom gjorde, det är ju en sak som är säker i alla fall.

Ja, MGM,s DNA finns på ringen och BO,s DNA på tvättmaskinen och under plösen på en av MGM,s skor men åklagarna jobbar ju med ett fall där MGM och BO har haft en relation i minst 10 år enligt åklagarna själva, jag ger mig fan på att det fortfarande skulle gå att hitta DNA från min senaste fru hemma hos mig trots att det är mer än 10 år sedan vi skilde oss.

Det anser jag är en svårighet för åklagarna, de kan inte tidsbestämma DNA så hur ska de bevisa att det kommit dit efter mordet?
Citera
2020-03-13, 15:49
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag skrev ju det i ett tidigare inlägg att EMF saftar rejält i sina arvoden. Man ska ta alla inom rättsväsendet med skopor av salt

Ö-bro är en liten stad där många känner en del inom myndigheterna, ( bor själv i en liten kommun i ö-bro ) jag har sett/upplevt mkt mörkande om man är kritisk.

Ok, då hänger jag med

Det är väl bara att ta fallet med Jörgen J. så får man en lite otäck känsla i magen angående vad som händer i lilla Örebro.
Citera
2020-03-13, 15:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Ett hat som i en enpartistat skulle fängsla oss som vågade berätta sanningen.
Friskhetslista.
1. MH.
2. HD.
3. UW.
4. SD.
5. --
6. --
7. LW.
------------------
Morgonen den 15 Maj 2018 i LWs hem innan polisen tillkallats.

Aktbilaga 147 förhör LW (1) pdf sid 86.

Tisdagen 15 maj skulle Noa, Ester och Ulf gå hem till Lenas hus för att fira Aron. De gick
hemifrån till fots, de tre gick i sällskap.

Noa berättar att när de kom fram till Lenas hus så tror han att det var han som kom fram först.
Noa såg att ytterdörren var öppen ungefär två decimeter.

Noa berättar att det sitter ett kodlås i dörren, det låter ganska ordentligt klick när man öppnar
eller stänger. Det låter också en typ av melodi när man låser eller låser upp låset.
Noa säger att första tanken var att Lena hade ställt upp dörren för att inte Aron skulle vakna
av att de kom in.

De väntade först en stund, någon av dem, Noa vet inte vem som gick upp först, gick upp på
övervåningen och letade efter Lena. De trodde först att Lena var ute i ett kortare ärende typ
tvättstugan eller källaren eller soprummet. Noa gick ut och letade efter Lena på de ställena.

Det konstiga var att ytterdörren var öppen eftersom de ju har kod till låset. Noa, Ester, Aron
och Lena själv har personliga koder till låset. Lena hade därför inte behövt ställa upp dörren.

Noa berättar att Lenas dator stod på köksbordet där den alltid brukar stå. Noa såg Lenas
handväska och däri låg plånboken med pengar i. Även bilnyckeln hängde på en krok.
Lenas gamla telefon fanns där, med Lenas nya telefon var borta, Lenas nya telefon hade ett
svart skal med en korthållare baktill.
Bil och cyklar stod kvar hemma.
Noa Ulf och Ester försökte ringa till Lenas telefon flera gånger, det gick inte fram någon
signal utan mobilsvar gick igång genast.
Noa säger att det enda han kunde tänka på var vart Lena var någonstans.
Lena brukar alltid ha på sig ett par rosa foppatofflor inomhus. Hon har dem på sig hela tiden.
Om hon skulle gå till tvättstugan eller liknande så brukar hon ta på sig andra skor.

Nu stod foppatofflorna i hallen och tre par av de skor som Noa kan tänka sig, rosa sandaler,
ett par träningsskor samt ett par klackskor. Dessa skor stod kvar.
På köksbordet låg ett halvinslaget paket.
Efter en stund så gick de upp på övervåningen och väckte Aron.
Aron visste inte va1t Lena var, han hade sovit. Aron sa att Lena hade varit där när han gick
och lade sig på kvällen.
De hade pratat om att de måste ringa till polisen eftersom, Ulf gjorde sedan detta.

Noa fick klart för sig att det skulle komma en polispatrull hem till Ulf. Noa kände att han inte
kunde göra någon nytta och han gick därför hem. Han ville få något annat att tänka på, han
kände sig orolig.

------------------
Varför och vart stack Noa innan polisen kom?
Var han inte intresserad av att mamma försvunnit?
I vilket fall skrev han på IG ett par dagar senare citat. '"Våra sorger är få.

I stycke tre och fem framgår en del om kodkåset som visats stort huvubry i tråden.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-13 kl. 15:52.
Citera
2020-03-13, 15:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har själv inte läst om denna googling men den förefaller trovärdig efter allt jag läst som denne SD yttrat!
Jo säkert manipulerade han både HD och LW och fler ändå. De mår dåligt, börjar dessutom hata varandra, men kan inte slå sig fria från den onda cirkeln.
Rena mordgänget alltså -

Jag ska väl tillägga att jag själv inte läst om denna googling heller i FUP (tror jag). Nu snurrar det så många detaljer runt i huvudet och som jag misstänker det, har uppgiften kommit i tråden.

Kan det vara från något förhör?

Jag har svårt att tro att utredarna har gått så långt tillbaka att de har hittat uppgiften, utan det borde vara från HD?

Någon som vet?
Citera
2020-03-13, 15:54
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Hundtanter är obligatoriska. Här är ett inlägg jag minns från 2018:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Haha...ja, då så. Då tar vi bort både poliserna och hundgubben.
Och så tar vi bort förhören med SD (poliserna var ju dumma och försökte lura honom). Och åklagarna (kvinnor = ROKS).
Sen vore det väl faen om vi inte kunde få SD:s oskuld att stå utom rimligt tvivel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in