2020-03-13, 16:51
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Ja för dem behöver man bara kliva i. Har gjort så med min pappas skor på landet många gånger när man bara ska ut i jordkällaren och hämta dricka t.ex.

Yes, händer samma sak för mig när jag besöker en vän som är djävligt rädd om sitt golv, mina 44 brukar vara ute på vandring för jämnan när det måste hämtas något utomhus, lagom storlek för de flesta tycks det, ett rent helvete ibland att hitta dom, de brukar inte vara kvar där jag lämnade dem.
Citera
2020-03-13, 16:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Nej men vad menar du nu? Med tanke på SD’s i det närmaste oklanderliga trovärdighet i övriga frågor blir det väl inte alls svårt att bedöma sanningshalten i t.ex. denna historia:
Jag läste Betongbalettens version som du citerar, och jag tycker nog att han utifrån sitt redan gjorda ställningstagande i skuldfrågan ger en lite skev bild där av händelsen 11-12/5. En läsning av originaltexterna rekommenderas för den som gärna vill bilda sig en egen uppfattning:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-03-13, 16:56
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Jag har bevittnat dagens förhandlingar.

Vet inte riktigt vad NA har rapporterat, såg dom samma sak som jag?

Under förhöret med vittnet (det var en kille, inte en tjej) som hörde skriken så såg SD mycket tagen ut, det såg ut att vara nära till tårar. Första gången han visar känslor?

Angående polisen som vittnade om mötet i skogen några nätter tidigare så var han bombsäker på att SD sa att han bodde i Vivalla. Dom försökte styrka hans identitet då det inte verkade stämma, men dom släppte det eftersom dom var ute och letade efter busar, något dom inte uppfattade SD som, utan bara väldigt underlig.

Försökte få ut schema på vittnesförhör, men dom håller på att stuva om i schemat så det gick inte att få något aktuellt.
I alla fall fortsätter vittnesförhören på fredag nästa vecka.
Citera
2020-03-13, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, sperman vet man väl inte riktigt, har inte MGM hävdat att de tog en snabbis på fredagen eller minns jag fel?

Men den stora frågan är ju hur fan de orkade med detta sexliv, blev de aldrig trötta på att göka konstant.

Men vi är väl alla olika antar jag, en del läser böcker eller samlar på frimärken, det ska till alla sorter för att göra en hel värld.

Stycke 1.
På foton så har hon helt andra kläder på sig på fredagen, och heller inga ringar på sig.
Hon träffade honom på kontoret den fredagen.
Hon hade tajta träningskläder på sig.
(alltså ingen kjol) om hon inte åkt hem och bytt om förstås men det är inte troligt. Så antingen har hon på sig en otvättad och flera dagar gammal och smutsig kjol, eller så har sperman kommit dit efter fredagen. ( lö, sö, må)

Stycke 2.
Det måste vara nåt i vattnet, eller i geo-kretsarna.
Alla pippar ju med alla, hela tiden, varje dag, året om, jämt.!
Hanna är otrogen med Sillen, Stefan är otrogen med minst Lena fast det kan vara fler, och Lena pippa med varenda karl i hela Örebro och ser till att skilsmässor statistiken konstant ökar. JG har en Mandy osv osv osv osv.
Det roliga är ju att alla umgås ju hela tiden också på olika event... Ha ha ha ha
Vi får fan flytta till Örebro, MR Reimer.

Stycke 3.
Personligen är jag lyckligt gift. Haft min gumma över 17 år.
Hoppas aldrig att nån tekniker skall kolla dna här hemma för då har jag nog inte............
He he he. Skoja bara.
Citera
2020-03-13, 16:59
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag läste Betongbalettens version som du citerar, och jag tycker nog att han utifrån sitt redan gjorda ställningstagande i skuldfrågan ger en lite skev bild där av händelsen 11-12/5. En läsning av originaltexterna rekommenderas för den som gärna vill bilda sig en egen uppfattning:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Jag har läst och Betongbalettens version är även SD’s version. Ge dig. Sista inlägget till dig.
Citera
2020-03-13, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Detta med färgen blå har jag missat. Vad handlar det om?

Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Något tissel tassel Jerry Gray kommit på, sägs det.
Intern kod för GeoCaching kanske ?

Angående ”blå”.

I en Telegram-chat skriver SD till JG ett meddelande och nämner ”de blå” som då ska vara en omskrivning för polisen.

(Jag hittar just nu inte det underlaget men för den som har bättre koll så är det i konversationen de har när JG är orolig och de pratar om ”ovisshet” och JG är bekymrad över att hans och hans frus namn går att googla så länkar till Flashback m.m kommer upp.)
Citera
2020-03-13, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, sperman vet man väl inte riktigt, har inte MGM hävdat att de tog en snabbis på fredagen eller minns jag fel?

Men den stora frågan är ju hur fan de orkade med detta sexliv, blev de aldrig trötta på att göka konstant.

Men vi är väl alla olika antar jag, en del läser böcker eller samlar på frimärken, det ska till alla sorter för att göra en hel värld.

Kan han ha mördat henne i samband med sexet?
Kan det rentav vara så att HD kom på dem UNDER sexet på cache-platsen!?
Citera
2020-03-13, 17:04
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, SD:s skoförklaring är bra. Jag har också gått korta sträckor i andras skor. Men han ändrar sin historia från förhör till rättegång. Då blir det inte trovärdigt hur rimlig förklaringen än är. Hade han varit så smart som en del i tråden tycks tro hade han hållit munnen fram till rättegången.

Framför allt skulle han inte ha kört något så dumt som att LW blödde så mycket att det såg ut som Stockholms Blodbad varje gång dom hade sex. Och HD i sin tur skulle inte ha planterat denna lögn vidare, särskilt inte med förklaringen att LW själv berättat det för henne.

Det är lite för många såna konstigheter som kommer att få SD fälld (och HD utredd ytterligare). Tidpunkten för vetskap om LW:s försvinnande är en annan (för HD), och bekräftandet av mordet när kroppen hittades en annan (SD + HD).

Sen har vi agerandet efter mordet i allmänhet, som får varningsklockorna att ringa på tinnitus-nivå. Totalt ointresse från, framför allt, SD:s sida.
Och inloggningen på LW:s konto på morgonen efter mordet. Vem mer än SD hade den koden?
Den högst icke-trovärdiga scenen med "the three Mållgans". Stalkandet, hoten. Raderandet av konversationen i samband med förhör (SD, HD, JG), den "oavsiktliga" telefonhanteringen som resulterade i 936 bilder...osv, osv.

"Bara indicier", sure.
Citera
2020-03-13, 17:05
Medlem
Skibladners avatar
Tja, var ska jag börja?

Försvarets insats idag var en vänlig liten frågestund där MGM fick förklara saker som t.ex förhållanden till HD och LW så pass långt tillbaka som till 2011. Det var ingenting som kan kallas ett försvar överhuvud taget. Svag insats av båda försvarsadvokaterna. MGM hade inga som helt minnesluckor, utan svarade utan tvekan (jävligt jobbig röst att lyssna på förresten).
Så kom då biträdande åklagaren Therese Johanssons frågestund. En viss skillnad på auktoritet! Redan på första frågan började MGM slira på saker som handlade om 2018. På de följande frågorna slirade det hela tiden. "Har du sökt hjälp för dina minnessvårigheter" frågade hon. Nej, svarar MGM. Åklagaren är frågande till hur 45-åringen kan minnas vissa saker så bra, och andra inte.
Mina minnesbilder kan såklart ändras. Jag försöker berätta så gott jag kan, säger MGM.
Citera
2020-03-13, 17:07
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Stycke 1.
På foton så har hon helt andra kläder på sig på fredagen, och heller inga ringar på sig.
Hon träffade honom på kontoret den fredagen.
Hon hade tajta träningskläder på sig.
(alltså ingen kjol) om hon inte åkt hem och bytt om förstås men det är inte troligt. Så antingen har hon på sig en otvättad och flera dagar gammal och smutsig kjol, eller så har sperman kommit dit efter fredagen. ( lö, sö, må)

Stycke 2.
Det måste vara nåt i vattnet, eller i geo-kretsarna.
Alla pippar ju med alla, hela tiden, varje dag, året om, jämt.!
Hanna är otrogen med Sillen, Stefan är otrogen med minst Lena fast det kan vara fler, och Lena pippa med varenda karl i hela Örebro och ser till att skilsmässor statistiken konstant ökar. JG har en Mandy osv osv osv osv.
Det roliga är ju att alla umgås ju hela tiden också på olika event... Ha ha ha ha
Vi får fan flytta till Örebro, MR Reimer.

Stycke 3.
Personligen är jag lyckligt gift. Haft min gumma över 17 år.
Hoppas aldrig att nån tekniker skall kolla dna här hemma för då har jag nog inte............
He he he. Skoja bara.

Men hade hon inte den kjolen på sig på de bilder som var från hennes besök hos polisen?

Eller är det en annan kjol vi pratar om?

Eller hur? Det verkar ju vara rena Sodom och Gomorra där nere i bibelbältet, fan de borde ju läst om hur det går för syndare.

Akta dig för att gå och dö lite mystiskt, vi som lever efter din död kommer att dissikera varenda händelse i ditt liv och djävlar vad vi ska gotta oss.
Citera
2020-03-13, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hanna borde ha en egen rättegång.
Hon är den som har starkast motiv eftersom hon hatade Lena.
Hanna ställde ultimatum till Stefan, och Hanna är anstiftare till detta mord.
Inte nog med det utan hon gör sig också skyldig till skyddande av brottsling och försvårande av utredning.
Jag tror inte att Åsa är klar med Hanna än, utan hon kommer plockas in när båda Stefans rättegångar är över.

Den enda vinnaren i denna historien är Hanna.
( Hon som var otrogen mot sin man med Sillen)

Hanna har sett till att hennes största rival är DÖD.
Hanna kommer se till att hennes otrogna ex-man hamnar bakom lås o bom för mord.
Och Hanna kommer kunna knulla vidare med en av Stefans kompisar i frihet.
Den enda vinnaren är Hanna - Hon som ville mörda sina barn, du vet.
Hon det är så himla synd om.

Sedan skilsmässan har Hanna haft SD i ett stramt ekonomiskt strypkoppel (han är skyldig HD pengar och bor i ett för stort belånat hus för att Hanna ev/kanske vill flytta tillbaka) vilket skapat även ett ekonomiskt motiv för SD att mörda LW.
Citera
2020-03-13, 17:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Kan han ha mördat henne i samband med sexet?
Kan det rentav vara så att HD kom på dem UNDER sexet på cache-platsen!?

Nej, då skulle det varit en del i stämningsansökan garanterat, då hade det ju blivit ett sexmord och det smäller ju lite högre rubriksmässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in