2020-03-13, 17:17
Medlem
Cuckslayers avatar
Sverige är som en efterbliven myrstack.

Vi börjar göra oss redo för vintern mitt under snöstormen.
Citera
2020-03-13, 17:18
Medlem
Xfiless avatar
https://www.tv4.se/efter-fem/klipp/experten-d%C3%A5-kan-coronautbrottet-vara-%C3%B6ver-12532591

Viktigt i all hysteri!
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Jag har följt statistiken i nästan två månaders tid och för inte så längesen var dödligheten 0.2% för folk under 40, nu har den sjunkit till 0.1%. Om det var så att unga och friska dog av detta så hade vi sett det nu med absolut säkerhet. Corona är såvitt jag vet 10-15 (skrev av misstag 20-30 för nån dag sen) gånger farligare än vanlig säsongsinfluensa men det verkar bero på att corona är närmast djävulskt för äldre och multisjuka.

Ja mörkertalet är stort särskilt i Sverige då man slutat testa i t.ex. Stockholm. Men trots att Corona verkar närmast ofarligt för folk under 50 så ska vi givetvis skydda våra äldre och sjuka och samhället bör göra allt i sin makt för att undvika smittan att spridas inom dessa grupper. Således bör kraftfulla åtgärder vidtas omgående.

Men det är samtidigt viktigt att folk begriper att friska, unga, starka människor kan klara av det här och att det nu är läge att fokusera på de äldre och försöka hjälpa dem i första hand.

Ok. Ja inte för att man inte bryr sig om gamla och multisjuka men det är ju en liten tröst för oss under 50 iallf som är relativt friska i övrigt. Såg en intervju med en brittisk man som smittats och blivit frisk, han verkade vara i 30 års åldern och för honom så gick det i tre faser, först snuva, sen influensasymptom, sen lunginflammation. Verkade vara rätt utdraget. Att få en lunginflammation direkt efter en influensa när man redan är svag kan ju knappast vara det roligaste, det är mest bristen på syre som skrämmer mig. Smärta kan jag ta. Men de flesta får väl vanliga influensasymptom.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Soy boy!!!!!
https://youtu.be/jlxX0phpEOY

Finns nog ingen som hatar soyboyhenmuppar mer än vad jag gör. Men om man tycker detta lättar upp livet så lever man förmodligen ett ganska tråkigt liv. Personligen ger detta mig mycket problem som måste planeras för och helt ärligt så sliter det som fan. Känner ändå att jag måsyte hålla mig så uppdaterad det bara går. Men spännande? nej.
Senast redigerad av trazke 2020-03-13 kl. 17:21.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Erkänn nu!
Hur många av er tycker att detta är ändå rätt spännande?

Förra veckan:

Förra veckan levde vi ett grått trist Sverige.
Varje dag densamma.
Pendla till ditt meningslösa kontor.
Bli beordrad av en annan man (chef) vad du skall göra.
Lyssna på kollegors tråkiga pk-snack på jobbet.
Pendla hem.
Kör barnen till träning.
Värm din pirog i mickron endam för frugan som ”gör karriär” jobbar över med chefen på kontoret.
Runka lite till Xhamster innan du hämtar ungarna från träningen.
Frugan kommer hem.
Alla trötta.
Frugan tittar på Netflix. Du tycker hon börjat lägga på sig några kilon, men säger inget.
Lite näthat på FB innan du somnar och imorgon ser exakt likadan ut.

Idag:

Ingen dag är lik den andra.
Ovissheten ligger som en våt filt över oss.
Vi kan ha Digerdöden 2.0 runt hörnet med totalt kaoz. Ingen vet.
Vi talar zombie apokalyps.
Du börjar fetta in jaktgeväret och tänker på att det kanske kan komma till användning.
Du har varit på Willys och fyllt på matförrådet.
Frugan och barnen är hemma för första gången på åratal.
Du känner dig som pater familias.
Du känner ett ansvar.
Frugan börjar bli lite orolig och du tröstar henne. Du känner hur du för första gången i ditt liv växer som man.

Börserna rasar världen över.

Framtiden är oviss.

Äntligen! Äntligen känner du att du lever för första gången i ditt liv.
Tack Corona! Nu kör vi!

Tror många män från 25 till 40 känner så.
Är slut på jämställdheten. Dags att leverera. Många förlitar sig för mycket på staten. I slutändan kan det vara de unga -alfahannarna som tar hem det här.
Känner mig inte orolig bara nyfiken.
Citera
2020-03-13, 17:19
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karamella
Min skola har haft ett enormt bortfall av både personal och elever, dels på grund av förkylningar (man ska ju inte komma alls då), dels pga extra VAB av småbarn. Många barn har tagit ledigt/sjukanmält sig för att föräldrarna tillhör riskgrupper, eller de har allmän oro över corona. Flera barn är i hemkarantän vilket ytterligare oroar. Dessutom har alla externa vikarier sagt upp sig.

Idag var ca hälften av barnen på plats och vi tog beslutet att börja distansundervisa nästa vecka. Det känns skönt.

Ja därför kan de lika gärna stänga alla skolor, bortfallet kommer bli enormt slutändan ändå när varenda jäkel ligger hemma sjuk, personal som säger upp sig osv och inte vågar gå till arbetet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Borde ha gjorts omedelbart.

Absolut, det är fem i tolv nu, snart fem över tolv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Kompis
Jag tycker det är riktigt spännande, man känner liksom spänningen i luften bara man går ut.

Sorry to buret tour bubble, men det dör fler i vanlig influensa än Corona.
Allt, även ekonomiraset är till stor del av spekulation/rädsla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Länka så är du snäll. Jag försöker ta del av utländsk information men har missat detta.

Worldofmeters har en utmärkt sammanställd information om i princip allt som kan sammanställas. Corona utbrottet har en egen sida där. https://www.worldometers.info/coronavirus
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Även om det är ett regelbrott att bara hålla med kan man ju inte annat. FHM vet vad det ska göra vad som förväntas av dem inte så svårt heller då de ideologiskt har samma syn på samhället som JÖK-partierna. Men det blir svårare och svårare när viruset börja ta liv och folk inser att råden de fått är tokiga att vården är gravt försummad och underdimensionerad.

Att testa så många som möjligt är rätt, att isolera och sätta i karantän är rätt. Kontrollera vid gränsen är rätt med då säger idioterna att det är orättvist eller att man kan lita på Iran att de flesta inte blir sjuka bla. bla.

Allt Svännebanan behöver göra är att jämföra sig med PUTIN som tidigt stängde gränserna och vi ser resultatet av detta.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Sverige är som en efterbliven myrstack.

Vi börjar göra oss redo för vintern mitt under snöstormen.

Som under andra världskriget. "Vår beredskap är god."
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
I 17-tiden är Fredrik Furtenbach förvånad över statsministerns allvarsamma ton och att han använde ord som att det här är "största hotet mot svensk folkhälsa på decennier" samt att det kommer att påverka alla människors vardag och att vi behöver förbereda oss på ett långdraget förlopp.

Allvarligt.

Vi har verkligen journalister som inte tänker eller söker information själva - det är först när politiker och myndigheter talar om för dem att läget är allvarligt som de reagerar.

... och då blir de förvånade.

Vi måste ha världens sämsta journalistkår och de är medansvariga till att läget nu blivit så allvarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in