2020-03-14, 18:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Utmärkt, då situationen är värre i Norge och Danmark.

Ja, det skyddar oss lite på det sättet - för genomresor genom Norge och Danmark och hit. Men om t.ex. ett antal iranier eller italienare som uppehållit sig i Norge eller Danmark, kommer på att de vill till Sverige, så kommer de inte att hindras av norsk respektive dansk polis. Tvärtom, de kommer bara att vara glada att vara av med dem.
Citera
Avslutad
Har blivit riktigt jävla less på allt snack om corona viruset. Är mänskligheten verkligen så mesig att vi bryter ihop av en liten förkylning och väljer att stänga ner skolor, biografer, gym, arbeten och allt relaterande?

Nej läser man bara på en aning så inser man snart att majoriteten av de som blivit drabbade har ju faktiskt överlevt och blivit friska igen och den skalan som faktiskt avlidit har främst varit gamla och sjuka människor eller de med grova hjärtproblem.

Nej fyfan skäms för mänskligheten och om ett litet fjuttvirus kan få människor att fly i panik och plundra alla affärer och skit på förnödenheter hur skulle vi då reagera under en riktig katastrof?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
Jag har förstått det hela bra, vad är det du försöker säga? Visst majoriteten av alla som kommer bli smittade överlever. Det som är oroande är en smittspridning och ett tryck på vår sjukvård från alla de som får livshotande skador. Vad säger du till de? Är det som händer i Italien fake news?

Vi snackar om att sakta ner spridandet och insjuknandet. Just nu verkar en stor smittspridning pågå i hela Norden i en exponentiell fart. Det är inte bra och borde oroa de flesta.

Det är redan massor av folk som varit sjuka redan, och förmodligen dött med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men nya smittad har gått ned i de städer som först sattes i karantän. Så den fungerade.

Ja bra att smittan hindras från att spridas vidare.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Jag antar att det är orsaken till att ingen felbeslut någonsin har tagits i Sverige genom tiderna?

Om fel personer är satta att ta hand om denna situation kommer det komma fram i efterhand och då står jag gärna i främre ledet när huvudena rullar. Just nu har jag ingen anledning att misstro dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Denne borde ögonblicklingen få sparken från SVT.
F_n vad sjukt sagt om detta stämmer.
Citera
2020-03-14, 18:24
Medlem
Norge stänger gränsen, hamnar och flygplatser. Vad händer med Sverige?? Sover dom eller? Ingen utalar sig medan länder agerar en efter en.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Nej, man ska inte ropa hej förrän man är över

Självklart inte! Därav frågetecknet. Hursomhelst var detta den bästa dagen på länge iallafall. Imorgon kan allt kännas skit igen, men inatt skall jag försöka sova gott. Man får ta de små segrar som finns.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckerKing
Satan så illa. Och vi kan vara i motsvarande läge om två veckor.

Det påminner inte så lite om de rapporter som kom från kinesiska sjukhus, som ingen trodde på.

Du säger att vi kan vara i motsvarande läge om 2 veckor. Jag skulle säga att sannolikheten är >90% att vi är i detta läge om två veckor, i delar av landet.

Jag var ute på stan idag, serveringarna var fulla både ute och inne. Det var tättpackat med fikande personer. Det kändes nästan overkligt. De flesta i Sverige saknas helt krisinsikt, främst beroende på att regeringen och FHM tar så otroligt lätt på situationen. Detta kommunicerar indirekt till befolkningen att allt är lugnt, du behöver inte hålla avstånd, tvätta händerna eller sådant...
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nej!
11/3 196 döda
12/3 189 döda
13/3 250 döda

Och idag 175 döda. Lägsta på 4 dagar.

Det är väldigt många per dag... tragiskt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Ganska betydande minskning av dödsfall i Italien idag jämfört med igår. Går inte att dra säkra slutsatser av en dag, men ändå en indikation på att kulmen i Italien är nära.
Men det konstaterades 44% fler fall idag än igår. Så detta är ju inga bra nyheter.
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Mitt förtroende för rysk trovärdighet dog när de ljög för världen angående ubåten Kursk för tjugo år sen. Sen dess har de ljugit gång på gång om allt möjligt (tex Malaysia Airlines nr 17). De har NOLL trovärdighet enligt mig.

De har mycket bättre trovärdighet än Sverige iaf. Men du kanske sväljer Tegnells skitsnack dagarna i ända oxå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in